HEAL DSpace

Αερομητρόπολη: ο αστικός ορίζοντας γύρω από το απενεργοποιημένο αεροδρόμιο του Ηρακλείου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαυρογιάννης, Γιώργος el
dc.contributor.author Mavrogiannis, Giorgos en
dc.date.accessioned 2024-07-10T09:34:21Z
dc.date.available 2024-07-10T09:34:21Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59843
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27539
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αεροδρόμιο el
dc.subject Airports en
dc.subject Urban regeneration en
dc.subject City planning en
dc.subject Neighbourhood en
dc.subject Urban renewal en
dc.subject Αστική ανάπλαση el
dc.subject Επανάχρηση el
dc.subject Γειτονιά el
dc.title Αερομητρόπολη: ο αστικός ορίζοντας γύρω από το απενεργοποιημένο αεροδρόμιο του Ηρακλείου el
dc.title Aerotropolis: urban horizon around Heraklion's deactivated airport en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πολεοδομικός σχεδισμός el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-04-24
heal.abstract Μετά την εμφάνιση των αεροκίνητων οχημάτων πριν από έναν αιώνα, χιλιάδες αεροδρόμια κατασκευάστηκαν σε όλο τον κόσμο και η πλειονότητα αυτών των εγκαταστάσεων έχουν σχεδιαστεί κοντά σε ταχέως αναπτυσσόμενες πόλεις. Δεδομένου της ταχείας αύξησης των αεροπορικών ταξιδιών και συνάμα της σημαντικής επέκτασης των πόλεων κατά την διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, πολλά αεροδρόμια έχουν καταστεί ακατάλληλα και στη συνέχεια εγκαταλελειμμένα. Λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι το ανεπαρκές μέγεθος των εγκαταστάσεων, η τοποθεσία τους κοντά ή μέσα στις πόλεις, η απόσυρση της στρατιωτικής χρήσης ή και τα πλέον μη λειτουργικά κτίρια. Τι θα γίνει με αυτές τις τεράστιες, πολύτιμες και πολύ περίπλοκες τοποθεσίες -πολλές από αυτές στο κέντρο των πόλεων- αφού πλέον είναι περιττές για τα αεροπορικά ταξίδια; Όταν ένα αεροδρόμιο παύει πλέον να λειτουργεί αφήνει στον τόπο μια σημαντική κενή έκταση ως προς την χρήση αλλά και ως προς την μορφολογία του. Ειδικότερα στις περιπτώσεις όπου το αεροδρόμιο αποτελεί κομμάτι του πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού, δημιουργείται μια σύγχυση ως προς την αξιοποίηση του τεράστιου κι αμήχανου αυτού χώρου, καθώς πολεοδομικά δημιουργείται ασυνέχεια. Πως κανείς επεμβαίνει και σχεδιάζει αυτόν τον χώρο; Τι λαμβάνει ως έναυσμα κατά τον σχεδιασμό του; el
heal.abstract Μετά την εμφάνιση των αεροκίνητων οχημάτων πριν από έναν αιώνα, χιλιάδες αεροδρόμια κατασκευάστηκαν σε όλο τον κόσμο και η πλειονότητα αυτών των εγκαταστάσεων έχουν σχεδιαστεί κοντά σε ταχέως αναπτυσσόμενες πόλεις. Δεδομένου της ταχείας αύξησης των αεροπορικών ταξιδιών και συνάμα της σημαντικής επέκτασης των πόλεων κατά την διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, πολλά αεροδρόμια έχουν καταστεί ακατάλληλα και στη συνέχεια εγκαταλελειμμένα. Λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι το ανεπαρκές μέγεθος των εγκαταστάσεων, η τοποθεσία τους κοντά ή μέσα στις πόλεις, η απόσυρση της στρατιωτικής χρήσης ή και τα πλέον μη λειτουργικά κτίρια. Τι θα γίνει με αυτές τις τεράστιες, πολύτιμες και πολύ περίπλοκες τοποθεσίες -πολλές από αυτές στο κέντρο των πόλεων- αφού πλέον είναι περιττές για τα αεροπορικά ταξίδια; Όταν ένα αεροδρόμιο παύει πλέον να λειτουργεί αφήνει στον τόπο μια σημαντική κενή έκταση ως προς την χρήση αλλά και ως προς την μορφολογία του. Ειδικότερα στις περιπτώσεις όπου το αεροδρόμιο αποτελεί κομμάτι του πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού, δημιουργείται μια σύγχυση ως προς την αξιοποίηση του τεράστιου κι αμήχανου αυτού χώρου, καθώς πολεοδομικά δημιουργείται ασυνέχεια. Πως κανείς επεμβαίνει και σχεδιάζει αυτόν τον χώρο; Τι λαμβάνει ως έναυσμα κατά τον σχεδιασμό του; el
heal.abstract Μετά την εμφάνιση των αεροκίνητων οχημάτων πριν από έναν αιώνα, χιλιάδες αεροδρόμια κατασκευάστηκαν σε όλο τον κόσμο και η πλειονότητα αυτών των εγκαταστάσεων έχουν σχεδιαστεί κοντά σε ταχέως αναπτυσσόμενες πόλεις. Δεδομένου της ταχείας αύξησης των αεροπορικών ταξιδιών και συνάμα της σημαντικής επέκτασης των πόλεων κατά την διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, πολλά αεροδρόμια έχουν καταστεί ακατάλληλα και στη συνέχεια εγκαταλελειμμένα. Λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι το ανεπαρκές μέγεθος των εγκαταστάσεων, η τοποθεσία τους κοντά ή μέσα στις πόλεις, η απόσυρση της στρατιωτικής χρήσης ή και τα πλέον μη λειτουργικά κτίρια. Τι θα γίνει με αυτές τις τεράστιες, πολύτιμες και πολύ περίπλοκες τοποθεσίες -πολλές από αυτές στο κέντρο των πόλεων- αφού πλέον είναι περιττές για τα αεροπορικά ταξίδια; Όταν ένα αεροδρόμιο παύει πλέον να λειτουργεί αφήνει στον τόπο μια σημαντική κενή έκταση ως προς την χρήση αλλά και ως προς την μορφολογία του. Ειδικότερα στις περιπτώσεις όπου το αεροδρόμιο αποτελεί κομμάτι του πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού, δημιουργείται μια σύγχυση ως προς την αξιοποίηση του τεράστιου κι αμήχανου αυτού χώρου, καθώς πολεοδομικά δημιουργείται ασυνέχεια. Πως κανείς επεμβαίνει και σχεδιάζει αυτόν τον χώρο; Τι λαμβάνει ως έναυσμα κατά τον σχεδιασμό του; el
heal.advisorName Ανδριανόπουλος, Τηλέμαχος el
heal.advisorName Andrianopoulos, Tilemachos en
heal.committeeMemberName Τερζόγλου, Νικόλαος-Ίων el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα