dc.contributor.author |
Μαγκλάρα, Αγγελική Χριστίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Magklara, Angeliki Christina
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-07-11T09:04:43Z |
|
dc.date.available |
2024-07-11T09:04:43Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59854 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27550 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χρώμα |
el |
dc.subject |
Χρωματική θεωρία |
el |
dc.subject |
Σκηνογραφία |
el |
dc.subject |
Θέατρο |
el |
dc.subject |
Θεατρική παράσταση |
el |
dc.subject |
Άμλετ |
el |
dc.subject |
Συναισθηματική ανταπόκριση |
el |
dc.subject |
Ψυχολογία των χρωμάτων |
el |
dc.subject |
Colour |
en |
dc.subject |
Colour theory |
en |
dc.subject |
Scenography |
en |
dc.subject |
Scenic design |
en |
dc.subject |
Psychology of colour |
en |
dc.subject |
Theatre |
en |
dc.subject |
Robert Wilson |
en |
dc.subject |
Es Devlin |
en |
dc.subject |
Audience response |
en |
dc.subject |
Hamlet |
en |
dc.title |
Σκηνικές αποχρώσεις: εξερευνώντας το χρώμα στη σκηνική σύνθεση |
el |
dc.title |
Shades of the stage: exploring colour in stage design |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Theaters -- Stage-setting and scenery |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-07-02 |
|
heal.abstract |
Η αρχιτεκτονική, όπως και το θέατρο μοιράζονται τον κοινό στόχο της δημιουργίας μιας καθηλωτικής εμπειρίας για το κοινό τους, είτε πρόκειται για το σχεδιασμό ενός κτιρίου, είτε για τη σκηνοθεσία ενός θεατρικού έργου. Το χρώμα ως εργαλείο σχεδιασμού, είναι ικανό να επηρεάσει συναισθηματικά και ψυχολογικά τον αποδέκτη. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να ερευνήσει τη σχέση μεταξύ χρώματος και αντίληψης πεδίου, εστιάζοντας στο πώς βιώνεται ο χώρος μέσα από τις συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις των χρωμάτων. Ακόμη, το χρώμα, ως επέκταση του φωτός αλλά και υλικότητα, κατέχει σημαντικό ρόλο στη σκηνογραφία, επηρεάζοντας τα συναισθήματα των θεατών και τα νοήματα του έργου, ενισχύοντας την αφήγηση. Επιπλέον, επηρεάζει βιολογικά και ψυχολογικά τον άνθρωπο, με βάση τις πολιτιστικές και προσωπικές εμπειρίες του. Η συγκριτική ανάλυση των σκηνογράφων Robert Wilson και Es Devlin στο έργο «Άμλετ» δείχνει τη σημασία της χρωματικής χρήσης για την ψυχολογική εμπλοκή του κοινού. Τέλος, οι διαφορετικές προσεγγίσεις τους αναδεικνύουν την επίδραση του χρώματος στην κατανόηση του έργου αλλά και στη συναισθηματική και πνευματική εμπειρία του κοινού. Υπό ένα καλλιτεχνικό πρίσμα, η χρήση του χρώματος μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω και να προσφέρει δημιουργικούς τρόπους της θεατρικής αφήγησης αλλά και της συναισθηματικής εμπλοκής των θεατών στη σκηνική δράση. |
el |
heal.abstract |
Architecture, as well as theatre, shares the common goal of creating an immersive experience for its audience, whether it is the design of a building or the staging of a play. Colour as a design tool is capable of having an emotional and psychological impact on the recipient. This research attempts to investigate the relationship between colour and perception of field, focusing on how space is experienced through the emotional and psychological effects of colour. Both as an extension of light and materiality, colour holds an important role in scenography, by influencing the emotions of the audience and the meanings of the work, and also by enhancing the story. It affects people biologically and psychologically, based on their cultural and personal experiences. Moreover, the comparative analysis of scenographers, Robert Wilson and Es Devlin in the play "Hamlet" shows the importance of the use of colour for the psychological engagement of the audience. Their different approaches highlight the impact of colour on the understanding of the play and on the emotional and spiritual experience of the audience. As of an artistic perspective, the use of colour can be further exploited to offer creative ways of theatrical storytelling and emotional engagement of the audience in the stage action. |
en |
heal.tableOfContents |
_ΕΙΣΑΓΩΓH
_ΧΡΩΜΑ
_ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ
_ROBERT WILSON
_ES DEVLIN
_ΣYΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΓΡAΦΩΝ
_ΣΥΜΠΕΡAΣΜΑΤΑ – ΕΠIΛΟΓΟΣ
_ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦIA |
el |
heal.tableOfContents |
Introduction
Colour
Scenography
Robert Wilosn
Es Devlin
Comparison of Set Designers
Conclusion
Bibliography |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|