dc.contributor.author | Χιονίδης, Παύλος | el |
dc.contributor.author | Chionidis, Pavlos | en |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T07:35:48Z | |
dc.date.available | 2024-07-15T07:35:48Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59902 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27598 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Robotics | en |
dc.subject | Machine Vision | en |
dc.subject | Virtual Environment | en |
dc.subject | Occlusion | en |
dc.subject | Neural Networks | en |
dc.subject | Ρομποτική | el |
dc.subject | Μηχανική Όραση | el |
dc.subject | Νευρωνικά Δίκτυα | el |
dc.subject | Εικονικό Περιβάλλων | el |
dc.subject | Αλληλοεπικάλυψη | el |
dc.title | Robotic arm manipulation for object detection & grasping in occlusion environments using machine vision & neural networks | en |
dc.title | Ρομποτικός βραχίονας με σύστημα μηχανικής όρασης & λογικής για την αναγνώριση & αρπαγή αλληλοεπικαλυπτόμενων αντικειμένων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογία | el |
heal.classification | Επιστήμη των Υπολογιστών | el |
heal.classification | Mechanical Engineering | en |
heal.classification | Computer Science | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-02-28 | |
heal.abstract | This diploma thesis focuses on the simulation of a robotic manipulator with machine vision to grasp objects in occlusion environments. Specifically, the robotic arm in use is the Stäubli RX90L with 6 degrees of freedom, equipped with a gripper. The study delves into the assessment of inverse kinematics and trajectory control during grasping operations. A crucial augmentation to the system involves the incorporation of machine vision systems for object detection. The machine vision component encompasses the calibration of Kinect V2 RGB and depth images, along with the mapping of RGB images to depth images. Subsequently, the theoretical underpinnings of Convolutional Neural Networks are elucidated, with the chosen network for this thesis being the Mask RCNN. The methodology for training the network is explicated, followed by comprehensive testing in diverse occlusion environments. A paramount aspect of this work involves addressing the occlusion problem in the grasping methodology, determining which objects are occluded, by implementing neural networks that utilize features extracted from the Mask RCNN network and depth images. The acquired occlusion data undergoes a logic-based algorithm, delineating the item to be grasped and generating an effective grasping strategy. The entire process is simulated within the integrated MATLAB-Simulink Unreal Engine environment, providing a holistic evaluation of the proposed methodologies. This comprehensive exploration encompasses robotic arm control, machine vision implementation, advanced neural network training, occlusion problem resolution, and subsequent simulation within a virtual environment. | en |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην προσομοίωση ενός ρομποτικού βραχίονα με μηχανική όραση για να συλλαμβάνει αντικείμενα σε περιβάλλοντα αλληλοεπικάλυψης αντικειμένων. Πιο συγκεκριμένα, ο ρομποτικός βραχίονας που χρησιμοποιείται είναι ο Stäubli RX90L με 6 βαθμούς ελευθερίας, εξοπλισμένος με αρπάγη. Η μελέτη εμβαθύνει στην υλοποίηση της αντίστροφης κινηματικής και του ελέγχου της τροχιάς του βραχίονα κατά τη σύλληψη αντικειμένων. Κρίσιμη είναι η ενσωμάτωση του συστήματος μηχανικής όρασης για την ανίχνευση αντικειμένων. Το κεφάλαιο της μηχανικής όρασης περιλαμβάνει τη βαθμονόμηση και την αντιστοίχιση των εικόνων RGB στις εικόνες βάθους του Kinect V2. Στη συνέχεια, διευκρινίζονται οι θεωρητικές βάσεις των συνελικτικών νευρωνικών δικτύων, με το δίκτυο που επιλέχθηκε για τη διατριβή αυτή, να είναι το Mask RCNN. Έπειτα ακολουθείται η μεθοδολογία για την εκπαίδευση του δικτύου, με την δοκιμή του σε διάφορα περιβάλλοντα αλληλοεπικάλυψης. Μια πρωταρχική πτυχή της εργασίας περιλαμβάνει η αντιμετώπιση του προβλήματος αλληλοεπικάλυψης των αντικειμένων. Για τον προσδιορισμό των αντικειμένων που επικαλύπτονται, χρησιμοποιήθηκαν νευρωνικά δίκτυα με είσοδο χαρακτηριστικά που εξάγονται από το δίκτυο Mask RCNN και τις εικόνες βάθους. Η έξοδος από τα νευρωνικά δίκτυα χρησιμοποιείται από αλγόριθμο, ο οποίος οριοθετεί το αντικείμενο που πρέπει να συλληφθεί και δημιουργεί την στρατηγική σύλληψης. Η όλη διαδικασία προσομοιώνεται στο περιβάλλον του MATLAB-Simulink-Unreal Engine, παρέχοντας μια ολική εικόνα των προτεινόμενων μεθοδολογιών. | el |
heal.advisorName | Μπενάρδος, Πανώριος | el |
heal.advisorName | Benardos, Panorios | en |
heal.committeeMemberName | Μπενάρδος, Πανώριος | el |
heal.committeeMemberName | Βοσνιάκος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: