HEAL DSpace

Robotic arm manipulation for object detection & grasping in occlusion environments using machine vision & neural networks

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χιονίδης, Παύλος el
dc.contributor.author Chionidis, Pavlos en
dc.date.accessioned 2024-07-15T07:35:48Z
dc.date.available 2024-07-15T07:35:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59902
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27598
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Robotics en
dc.subject Machine Vision en
dc.subject Virtual Environment en
dc.subject Occlusion en
dc.subject Neural Networks en
dc.subject Ρομποτική el
dc.subject Μηχανική Όραση el
dc.subject Νευρωνικά Δίκτυα el
dc.subject Εικονικό Περιβάλλων el
dc.subject Αλληλοεπικάλυψη el
dc.title Robotic arm manipulation for object detection & grasping in occlusion environments using machine vision & neural networks en
dc.title Ρομποτικός βραχίονας με σύστημα μηχανικής όρασης & λογικής για την αναγνώριση & αρπαγή αλληλοεπικαλυπτόμενων αντικειμένων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανολογία el
heal.classification Επιστήμη των Υπολογιστών el
heal.classification Mechanical Engineering en
heal.classification Computer Science en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-02-28
heal.abstract This diploma thesis focuses on the simulation of a robotic manipulator with machine vision to grasp objects in occlusion environments. Specifically, the robotic arm in use is the Stäubli RX90L with 6 degrees of freedom, equipped with a gripper. The study delves into the assessment of inverse kinematics and trajectory control during grasping operations. A crucial augmentation to the system involves the incorporation of machine vision systems for object detection. The machine vision component encompasses the calibration of Kinect V2 RGB and depth images, along with the mapping of RGB images to depth images. Subsequently, the theoretical underpinnings of Convolutional Neural Networks are elucidated, with the chosen network for this thesis being the Mask RCNN. The methodology for training the network is explicated, followed by comprehensive testing in diverse occlusion environments. A paramount aspect of this work involves addressing the occlusion problem in the grasping methodology, determining which objects are occluded, by implementing neural networks that utilize features extracted from the Mask RCNN network and depth images. The acquired occlusion data undergoes a logic-based algorithm, delineating the item to be grasped and generating an effective grasping strategy. The entire process is simulated within the integrated MATLAB-Simulink Unreal Engine environment, providing a holistic evaluation of the proposed methodologies. This comprehensive exploration encompasses robotic arm control, machine vision implementation, advanced neural network training, occlusion problem resolution, and subsequent simulation within a virtual environment. en
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην προσομοίωση ενός ρομποτικού βραχίονα με μηχανική όραση για να συλλαμβάνει αντικείμενα σε περιβάλλοντα αλληλοεπικάλυψης αντικειμένων. Πιο συγκεκριμένα, ο ρομποτικός βραχίονας που χρησιμοποιείται είναι ο Stäubli RX90L με 6 βαθμούς ελευθερίας, εξοπλισμένος με αρπάγη. Η μελέτη εμβαθύνει στην υλοποίηση της αντίστροφης κινηματικής και του ελέγχου της τροχιάς του βραχίονα κατά τη σύλληψη αντικειμένων. Κρίσιμη είναι η ενσωμάτωση του συστήματος μηχανικής όρασης για την ανίχνευση αντικειμένων. Το κεφάλαιο της μηχανικής όρασης περιλαμβάνει τη βαθμονόμηση και την αντιστοίχιση των εικόνων RGB στις εικόνες βάθους του Kinect V2. Στη συνέχεια, διευκρινίζονται οι θεωρητικές βάσεις των συνελικτικών νευρωνικών δικτύων, με το δίκτυο που επιλέχθηκε για τη διατριβή αυτή, να είναι το Mask RCNN. Έπειτα ακολουθείται η μεθοδολογία για την εκπαίδευση του δικτύου, με την δοκιμή του σε διάφορα περιβάλλοντα αλληλοεπικάλυψης. Μια πρωταρχική πτυχή της εργασίας περιλαμβάνει η αντιμετώπιση του προβλήματος αλληλοεπικάλυψης των αντικειμένων. Για τον προσδιορισμό των αντικειμένων που επικαλύπτονται, χρησιμοποιήθηκαν νευρωνικά δίκτυα με είσοδο χαρακτηριστικά που εξάγονται από το δίκτυο Mask RCNN και τις εικόνες βάθους. Η έξοδος από τα νευρωνικά δίκτυα χρησιμοποιείται από αλγόριθμο, ο οποίος οριοθετεί το αντικείμενο που πρέπει να συλληφθεί και δημιουργεί την στρατηγική σύλληψης. Η όλη διαδικασία προσομοιώνεται στο περιβάλλον του MATLAB-Simulink-Unreal Engine, παρέχοντας μια ολική εικόνα των προτεινόμενων μεθοδολογιών. el
heal.advisorName Μπενάρδος, Πανώριος el
heal.advisorName Benardos, Panorios en
heal.committeeMemberName Μπενάρδος, Πανώριος el
heal.committeeMemberName Βοσνιάκος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ναθαναήλ, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 121 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα