HEAL DSpace

Ανάλυση και σχεδιασμός συστήματος αποσβεστήρα τιμονιού μοτοσυκλέτας με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γκόγκος, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Gkogkos, Alexandros en
dc.date.accessioned 2024-07-30T11:06:39Z
dc.date.available 2024-07-30T11:06:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59984
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27680
dc.rights Default License
dc.subject Αποσβεστήρας el
dc.subject Ηλεκτοϋδραυλικός έλεγχος el
dc.subject Σύστημα διεύθυνσης μοτοσυκλέτας el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Ανάλυση el
dc.subject Design en
dc.subject Analysis en
dc.subject Motorcycle en
dc.subject Steering damper en
dc.subject Electro-Hydraulic Control en
dc.title Ανάλυση και σχεδιασμός συστήματος αποσβεστήρα τιμονιού μοτοσυκλέτας με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο el
dc.title Analysis and Design of a Motorcycle Steering Damper System with Electro-Hydraulic Control en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Mechanical engineering en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-04-03
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τον σχεδιασμό και την ανάλυση ενός συστήματος αποσβεστήρα συστήματος διεύθυνσης (τιμονιού) για μοτοσυκλέτες, με σκοπό την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της συμπεριφοράς οδήγησης, συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ιδιοταλάντωσης υψηλής συχνότητας του τιμονιού γύρω από τον άξονα διεύθυνσης του. Η ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος, που βελτιώνει τη σταθερότητα του δίτροχου οχήματος (PTW – Powered Two Wheeler) σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, προκύπτει από την αυξανόμενη ανάγκη για ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης στις σύγχρονες κοινωνίες, στις οποίες οι μοτοσυκλέτες αποτελούν σημαντικό μέσο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, η εργασία εξετάζει τις υπάρχουσες τεχνολογίες (αποσβεστήρες μαγνητορεολογικού ρευστού – MRF, αποσβεστήρες με υδραυλικό έλαιο) και διατάξεις (γραμμικοί και περιστροφικοί). Για τη λύση του αποσβεστήρα με υδραυλικό έλαιο που εν τέλει επιλέγεται πραγματοποιούνται προκαταρκτικοί αναλυτικοί υπολογισμοί και στη συνέχεια προσομοιώσεις και αναλυτικός μηχανολογικός σχεδιασμός. Επιπλέον, η εργασία προτείνει διάφορες κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα των αποσβεστήρων τιμονιού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή βελτίωση και προσαρμογή στις εξελισσόμενες οδικές αλλά και τεχνολογικές προκλήσεις. el
heal.abstract This thesis deals with the design and analysis of a steering damper system for motorcycles, aiming to improve road safety and driving behavior, specifically addressing the phenomenon of high-frequency wobble of the steering around its axis. The development of such a system, which improves the stability of the two-wheeled vehicle (PTW – Powered Two Wheeler) under various driving conditions, arises from the increasing need for safer driving conditions in modern societies, where motorcycles are an important means of transportation. In this context, the thesis examines the existing technologies (magnetorheological fluid dampers – MRF, hydraulic oil dampers) and setups (linear and rotary). Preliminary analytical calculations are carried out for the solution of the hydraulic oil damper that is ultimately selected, followed by simulations and detailed mechanical design. Furthermore, the thesis proposes various directions for future research and development in the field of steering dampers, highlighting the need for continuous improvement and adaptation to evolving road and technological challenges. en
heal.advisorName Spitas, Vasilios en
heal.committeeMemberName Provatidis, Christopher en
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής