dc.contributor.author |
Γκόγκος, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Gkogkos, Alexandros
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-07-30T11:06:39Z |
|
dc.date.available |
2024-07-30T11:06:39Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59984 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27680 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αποσβεστήρας |
el |
dc.subject |
Ηλεκτοϋδραυλικός έλεγχος |
el |
dc.subject |
Σύστημα διεύθυνσης μοτοσυκλέτας |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Ανάλυση |
el |
dc.subject |
Design |
en |
dc.subject |
Analysis |
en |
dc.subject |
Motorcycle |
en |
dc.subject |
Steering damper |
en |
dc.subject |
Electro-Hydraulic Control |
en |
dc.title |
Ανάλυση και σχεδιασμός συστήματος αποσβεστήρα τιμονιού μοτοσυκλέτας με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο |
el |
dc.title |
Analysis and Design of a Motorcycle Steering Damper System with Electro-Hydraulic Control |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Mechanical engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-04-03 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τον σχεδιασμό και την ανάλυση ενός συστήματος αποσβεστήρα συστήματος διεύθυνσης (τιμονιού) για μοτοσυκλέτες, με σκοπό την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της συμπεριφοράς οδήγησης, συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ιδιοταλάντωσης υψηλής συχνότητας του τιμονιού γύρω από τον άξονα διεύθυνσης του.
Η ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος, που βελτιώνει τη σταθερότητα του δίτροχου οχήματος (PTW – Powered Two Wheeler) σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, προκύπτει από την αυξανόμενη ανάγκη για ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης στις σύγχρονες κοινωνίες, στις οποίες οι μοτοσυκλέτες αποτελούν σημαντικό μέσο μετακίνησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η εργασία εξετάζει τις υπάρχουσες τεχνολογίες (αποσβεστήρες μαγνητορεολογικού ρευστού – MRF, αποσβεστήρες με υδραυλικό έλαιο) και διατάξεις (γραμμικοί και περιστροφικοί). Για τη λύση του αποσβεστήρα με υδραυλικό έλαιο που εν τέλει επιλέγεται πραγματοποιούνται προκαταρκτικοί αναλυτικοί υπολογισμοί και στη συνέχεια προσομοιώσεις και αναλυτικός μηχανολογικός σχεδιασμός.
Επιπλέον, η εργασία προτείνει διάφορες κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα των αποσβεστήρων τιμονιού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή βελτίωση και προσαρμογή στις εξελισσόμενες οδικές αλλά και τεχνολογικές προκλήσεις. |
el |
heal.abstract |
This thesis deals with the design and analysis of a steering damper system for motorcycles, aiming to improve road safety and driving behavior, specifically addressing the phenomenon of high-frequency wobble of the steering around its axis.
The development of such a system, which improves the stability of the two-wheeled vehicle (PTW – Powered Two Wheeler) under various driving conditions, arises from the increasing need for safer driving conditions in modern societies, where motorcycles are an important means of transportation.
In this context, the thesis examines the existing technologies (magnetorheological fluid dampers – MRF, hydraulic oil dampers) and setups (linear and rotary). Preliminary analytical calculations are carried out for the solution of the hydraulic oil damper that is ultimately selected, followed by simulations and detailed mechanical design.
Furthermore, the thesis proposes various directions for future research and development in the field of steering dampers, highlighting the need for continuous improvement and adaptation to evolving road and technological challenges. |
en |
heal.advisorName |
Spitas, Vasilios
|
en |
heal.committeeMemberName |
Provatidis, Christopher
|
en |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
83 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|