dc.contributor.author |
Σούνας, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Μέγκος, Ηλίας
|
el |
dc.contributor.author |
Sounas, Spyridon
|
en |
dc.contributor.author |
Megkos, Elias
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-08-02T06:27:27Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59994 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27690 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ταξίδι |
el |
dc.subject |
Μάθηση |
el |
dc.subject |
Λε Κορμπυζιέ |
el |
dc.subject |
Άλβαρ Άαλτο |
el |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Travel |
en |
dc.subject |
Learning |
en |
dc.subject |
Le Corbusier |
en |
dc.subject |
Alvar Aalto |
en |
dc.title |
Ταξίδι και μάθηση στην αρχιτεκτονική: οι επιρροές του ελληνικού χώρου στον ταξιδιώτη-αρχιτέκτονα |
el |
dc.title |
Traveling and learning in architecture: the influences of the Greek space on traveler-architect |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture, Greek--Influence |
en |
heal.classification |
Architecture, Greek--Influence |
en |
heal.dateAvailable |
2025-08-01T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
el |
heal.access |
embargo |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-07-17 |
|
heal.abstract |
Η ερευνητική εργασία επιχειρεί να εστιάσει στην αξία του ταξιδιού-μαθητείας για τους δημιουργούς και ειδικότερα για τους αρχιτέκτονες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους βασικούς συντελεστές του, καθώς και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους, δηλαδή του ταξιδιού, της μάθησης και της αρχιτεκτονικής. Με την έρευνα να κινείται πάνω στους εξής τρεις άξονες. Στην αναζήτηση και τον προσδιορισμό των διαχρονικών ταξιδιωτικών αξιών, κινήτρων και εμπειριών που οδηγούν στην εκπλήρωση ταξιδιών μαθητείας. Στην ανάδειξη και την παρουσίαση των επιδράσεων των παραπάνω εμπειριών στην συνείδηση και το έργο στους ταξιδιώτες-δημιουργούς. Στην εξέταση της ταυτότητας του ελληνικού χώρου, ως τόπου ταξιδιωτικού προορισμού και τον βαθμό επίδρασης στους αρχιτέκτονες. Ειδικότερα εξετάζονται οι ταξιδιωτικές εμπειρίες και επιδράσεις, σε δύο από τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα, μετά την επίσκεψή τους στην Ελλάδα, του Le Corbusier και του Alvar Aalto, μέσα από τα έργα τους. Συνολικά η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει πως ο ελληνικός χώρος ως αναπόσπαστο πολιτισμικό και γεωγραφικό τμήμα της Μεσογειακής επικράτειας αλλά και ως τόπος ανάδυσης διαχρονικών, οικουμενικών πολιτισμικών αξιών προσέλκυσε πλήθος ετερόκλητων διανοητών, οι οποίοι αναζητούσαν το πνευματικό σημείο αναφοράς. Καθώς και πως τα γενεσιουργά στοιχεία του ελληνικού τόπου, φως, νερό, και χώμα, αποτέλεσαν τους χωρικούς τροφοδότες σε πλήρη σύμπραξη με το διάχυτο ελληνικό-οικουμενικό πνεύμα, και εν τέλει να παρουσιαστεί πως τα στοιχεία της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, όπου μόνο μέσω της βιωματικής επαφής και του διαλόγου ενεργούν επιδραστικά και καταλυτικά στον Άνθρωπο. |
el |
heal.abstract |
The research paper attempts to focus on the value of learning
travel for creators and especially for architects, taking into
account its main contributors, as well as the relationships that
develop between them, namely travel, learning and architecture.
With the research moving along the following three axes. In
seeking and identifying the timeless travel values, motivations
and experiences that lead to fulfilling journeys of learning. In
highlighting and presenting the effects of the above experiences
on the consciousness and work of the traveler-creators. In
examining the identity of the Greek space as a travel destination
and the degree of influence on architects. In particular, the travel experiences and effects on two of the most important architects
of the 20th century, after their visit to Greece, Le Corbusier and
Alvar Aalto, are examined through their works. Overall, this
specific research attempts to investigate how the Greek space as
an integral cultural and geographical part of the Mediterranean
territory but also as a place of emergence of timeless, universal
cultural values attracted a multitude of diverse intellectuals, who
were looking for the spiritual point of reference. As well as how
the generative elements of the Greek place, light, water, and soil,
caused the rural providers to fully cooperate with the pervasive
Greek-ecumenical spirit, and in the end to be presented as the
elements of the material and cultural heritage, where only
through the of experiential contact and dialogue act influentially
and catalytically on human being. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|