HEAL DSpace

Ταξίδι και μάθηση στην αρχιτεκτονική: οι επιρροές του ελληνικού χώρου στον ταξιδιώτη-αρχιτέκτονα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σούνας, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Μέγκος, Ηλίας el
dc.contributor.author Sounas, Spyridon en
dc.contributor.author Megkos, Elias en
dc.date.accessioned 2024-08-02T06:27:27Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59994
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27690
dc.rights Default License
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Ταξίδι el
dc.subject Μάθηση el
dc.subject Λε Κορμπυζιέ el
dc.subject Άλβαρ Άαλτο el
dc.subject Architecture en
dc.subject Travel en
dc.subject Learning en
dc.subject Le Corbusier en
dc.subject Alvar Aalto en
dc.title Ταξίδι και μάθηση στην αρχιτεκτονική: οι επιρροές του ελληνικού χώρου στον ταξιδιώτη-αρχιτέκτονα el
dc.title Traveling and learning in architecture: the influences of the Greek space on traveler-architect en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture, Greek--Influence en
heal.classification Architecture, Greek--Influence en
heal.dateAvailable 2025-08-01T21:00:00Z
heal.language el el
heal.access embargo el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-17
heal.abstract Η ερευνητική εργασία επιχειρεί να εστιάσει στην αξία του ταξιδιού-μαθητείας για τους δημιουργούς και ειδικότερα για τους αρχιτέκτονες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους βασικούς συντελεστές του, καθώς και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους, δηλαδή του ταξιδιού, της μάθησης και της αρχιτεκτονικής. Με την έρευνα να κινείται πάνω στους εξής τρεις άξονες. Στην αναζήτηση και τον προσδιορισμό των διαχρονικών ταξιδιωτικών αξιών, κινήτρων και εμπειριών που οδηγούν στην εκπλήρωση ταξιδιών μαθητείας. Στην ανάδειξη και την παρουσίαση των επιδράσεων των παραπάνω εμπειριών στην συνείδηση και το έργο στους ταξιδιώτες-δημιουργούς. Στην εξέταση της ταυτότητας του ελληνικού χώρου, ως τόπου ταξιδιωτικού προορισμού και τον βαθμό επίδρασης στους αρχιτέκτονες. Ειδικότερα εξετάζονται οι ταξιδιωτικές εμπειρίες και επιδράσεις, σε δύο από τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα, μετά την επίσκεψή τους στην Ελλάδα, του Le Corbusier και του Alvar Aalto, μέσα από τα έργα τους. Συνολικά η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει πως ο ελληνικός χώρος ως αναπόσπαστο πολιτισμικό και γεωγραφικό τμήμα της Μεσογειακής επικράτειας αλλά και ως τόπος ανάδυσης διαχρονικών, οικουμενικών πολιτισμικών αξιών προσέλκυσε πλήθος ετερόκλητων διανοητών, οι οποίοι αναζητούσαν το πνευματικό σημείο αναφοράς. Καθώς και πως τα γενεσιουργά στοιχεία του ελληνικού τόπου, φως, νερό, και χώμα, αποτέλεσαν τους χωρικούς τροφοδότες σε πλήρη σύμπραξη με το διάχυτο ελληνικό-οικουμενικό πνεύμα, και εν τέλει να παρουσιαστεί πως τα στοιχεία της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, όπου μόνο μέσω της βιωματικής επαφής και του διαλόγου ενεργούν επιδραστικά και καταλυτικά στον Άνθρωπο. el
heal.abstract The research paper attempts to focus on the value of learning travel for creators and especially for architects, taking into account its main contributors, as well as the relationships that develop between them, namely travel, learning and architecture. With the research moving along the following three axes. In seeking and identifying the timeless travel values, motivations and experiences that lead to fulfilling journeys of learning. In highlighting and presenting the effects of the above experiences on the consciousness and work of the traveler-creators. In examining the identity of the Greek space as a travel destination and the degree of influence on architects. In particular, the travel experiences and effects on two of the most important architects of the 20th century, after their visit to Greece, Le Corbusier and Alvar Aalto, are examined through their works. Overall, this specific research attempts to investigate how the Greek space as an integral cultural and geographical part of the Mediterranean territory but also as a place of emergence of timeless, universal cultural values attracted a multitude of diverse intellectuals, who were looking for the spiritual point of reference. As well as how the generative elements of the Greek place, light, water, and soil, caused the rural providers to fully cooperate with the pervasive Greek-ecumenical spirit, and in the end to be presented as the elements of the material and cultural heritage, where only through the of experiential contact and dialogue act influentially and catalytically on human being. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής