dc.contributor.author | Τρανός, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2024-08-27T10:12:17Z | |
dc.date.available | 2024-08-27T10:12:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60017 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27713 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συγκολλήσεις | el |
dc.subject | Kart | el |
dc.subject | Χάλυβας | el |
dc.subject | Μικροδομές | el |
dc.title | Σύγκριση συγκολλήσεων χαλύβδινων τμημάτων μεταξύ πλαισίων Go-Kart | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκολλήσεις | el |
heal.classification | Χάλυβες | el |
heal.classification | Μικροδομές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-23 | |
heal.abstract | Αντικείμενο μελέτης αποτέλεσαν δύο, σύγχρονης κατασκευής, σκελετοί Kart στους οποίους παρατηρήθηκαν από τις αντίστοιχες ομάδες που τα χρησιμοποιούν σε αγώνες, έντονες διαφορές στην τελική απόδοση του συνόλου καθώς και προβλήματα μετά την λήξη τους. Πιο συγκεκριμένα ο ένας εκ των δύο(B-Πορτοκαλί), ο οποίος θεωρείται ανώτερος, πέρα από τους ταχύτερους χρόνους, παρουσιάζει και λιγότερες παραμορφώσεις με τη λήξη του κάθε αγώνα σε σχέση με τον ανταγωνιστή(A-Μπλε). Επίσης, ο A σκελετός πολύ συχνά αστοχούσε κατά την διάρκεια επαναφοράς του στις αρχικές του διαστάσεις(καλιμπράρισμα), διαδικασία στην οποία έπρεπε να υπόκειται με μεγαλύτερη συχνότητα. Οι παραμορφώσεις αυτές είναι φυσιολογικές και αναμενόμενες, καθώς το σύστημα απόσβεσης κραδασμών που αξιοποιείται σε τέτοιου τύπου οχήματα, αποτελεί ο σκελετός, ο οποίος απορροφά πολύ πιο άμεσες και έντονες δυνάμεις από ένα όχημα που χρησιμοποιεί παραδοσιακές αναρτήσεις τύπου Coilover. Ένα τέτοιο σύστημα μειώνει δραστικά την καταπόνηση στον σκελετό του οχήματος, αλλά αυξάνει το βάρος, την πολυπλοκότητα, το κόστος και τον χρόνο κατασκευής, συντήρησης και συναρμολόγησης. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιούνται χάλυβες Cr-Mo, οι οποίοι παρουσιάζουν σε εντονότερο βαθμό ελαστική παραμόρφωση από κοινούς ανθρακούχους χάλυβες. Παρακάτω αναλύονται τέτοιου τύπου χάλυβες, δίνοντας έμφαση στον 4130, οι μέθοδοι συγκόλλησης αλλά και συγκριτικά αποτελέσματα, μηχανικών και μικροσκοπικών αναλύσεων από σημεία μηχανικής καταπόνησης μέσω ληφθέντων δοκιμίων από σημεία στα οποία παρατηρούνται συχνότερα αστοχίες, καθώς και αντίστοιχων συγκολλημένων τμημάτων Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα των δοκιμών και τις μικροφωτογραφίες μπορέσαμε να συμπεράνουμε πως πρωταγωνιστικό ρόλο για τις διαφορές που παρουσιάζονται μεταξύ τους είναι οι συγκολλήσεις. | el |
heal.advisorName | Παπαευθυμίου, Σπύρος | |
heal.committeeMemberName | Παπαευθυμίου, Σπύρος | |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | |
heal.committeeMemberName | Τσακιρίδης, Πέτρος | |
heal.academicPublisher | Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: