dc.contributor.author | Κορωναίος, Χριστόφορος | el |
dc.contributor.author | Koronaios, Christoforos | en |
dc.date.accessioned | 2024-08-29T07:17:58Z | |
dc.date.available | 2024-08-29T07:17:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60029 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27725 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Τεχνολογίες σχεδιασμού, υλικών, λίπανσης και επίστρωσης των πλοίων | el |
dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Τεχνολογική ωριμότητα | el |
dc.subject | Μείωση εκπομπών | el |
dc.subject | Shipping | en |
dc.subject | Greenhouse gas emissions | en |
dc.subject | Renewable energy sources | en |
dc.subject | Ship design, materials, lubrication, and coating technologies | en |
dc.subject | Technology readiness level | en |
dc.title | Αξιολόγηση προοπτικών και τεχνολογικής ωριμότητας για τη μείωση των εκπομπών στο χώρο της ναυτιλίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Shipping’s new energy technologies | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-02-26 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια εκτενή έρευνα που στοχεύει στον εντοπισμό και την αξιολόγηση βιώσιμων λύσεων στη χρήση καυσίμων και τις τεχνολογικές εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο πρωταρχικός σκοπός της είναι να αξιολογήσει πώς αυτές οι λύσεις μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) και να συμβάλουν στην βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και στις παγκόσμιες ναυτιλιακές λειτουργίες. Το πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζει μια εις βάθος ανάλυση της τρέχουσας χρήσης καυσίμων στη ναυτιλία και των σχετικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εστιάζοντας στις εκπομπές από διάφορα στάδια του κύκλου ζωής του καυσίμου. Περιγράφει επίσης τις ρυθμιστικές στρατηγικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών στον ναυτιλιακό τομέα, τονίζοντας τη σημασία μιας συνολικής προσέγγισης για την αξιολόγηση του κύκλου ζωής αερίων θερμοκηπίου των καυσίμων των πλοίων. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζονται εναλλακτικά καύσιμα όπως το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), η μεθανόλη και το υδρογόνο. Αυτή η ενότητα αξιολογεί τις διαδικασίες παραγωγής τους, τις σχετικές εκπομπές, την πρακτική εφαρμογή στη ναυτιλιακή χρήση και τις προκλήσεις υποδομής που θέτουν. Παραθέτει επίσης τα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς κάθε τύπου καυσίμου, παρέχοντας μια ισορροπημένη εικόνα της σκοπιμότητάς τους για τη ναυτιλία. Το τρίτο κεφάλαιο διερευνά τον αντίκτυπο των τεχνολογιών σχεδιασμού, υλικών, λίπανσης και επίστρωσης του πλοίου στη βελτίωση της απόδοσής του και στη μείωση των σχετικών εκπομπών. Υπογραμμίζεται η σημαντική συσχέτιση μεταξύ του μεγέθους του πλοίου, της μείωσης των εκπομπών και των τεχνολογικών εξελίξεων που μπορούν να βελτιστοποιήσουν την απόδοσή του. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, βρίσκονται στο επίκεντρο του τέταρτου κεφαλαίου. Αυτή η ενότητα αξιολογεί τις τρέχουσες εφαρμογές τους στη ναυτιλία, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις δυνατότητες των υβριδικών ενεργειακών συστημάτων. Ερευνά επίσης, τη χρήση κυψελών καυσίμου στη θαλάσσια πρόωση, περιγράφοντας τις κρίσιμες τεχνολογίες, τις μελλοντικές προοπτικές και τις εφαρμογές τους στον «πραγματικό κόσμο» (real-world applications). Το τελευταίο κεφάλαιο εμβαθύνει στην ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, διερευνώντας την ενοποίηση και τις προκλήσεις του AI, ML και blockchain στις ναυτιλιακές υπηρεσίες και αλυσίδες εφοδιασμού. Παρουσιάζει τεχνολογίες αιχμής και πρωτοποριακά έργα στην αυτόνομη ναυτιλία, τονίζοντας το μετασχηματιστικό αντίκτυπό τους στον κλάδο. Συμπερασματικά, η εργασία αυτή υποστηρίζει ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών στη ναυτιλία, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Αυτές περιλαμβάνουν τεχνολογικούς περιορισμούς, απαιτήσεις υποδομής, ρυθμιστικά πλαίσια και την ανάγκη για παγκόσμια συνεργασία και τυποποίηση. Η εργασία υπογραμμίζει τη σημασία της συνεχούς καινοτομίας, της έρευνας και των συλλογικών προσπαθειών για την επίτευξη μιας πιο βιώσιμης και περιβαλλοντικά υπεύθυνης ναυτιλίας. | el |
heal.abstract | This diploma thesis is an extensive investigation aimed at identifying and evaluating sustainable solutions in fuel usage and technological advancements within the international maritime industry. Its primary purpose is to assess how these solutions can effectively reduce greenhouse gas (GHG) emissions and contribute to environmental sustainability in global shipping operations. The first chapter offers an in-depth analysis of current maritime fuel usage and its associated GHG emissions, focusing on emissions from various stages of the fuel lifecycle. It also discusses the European Union's regulatory strategies for emission reduction in the maritime sector, emphasizing the importance of a comprehensive approach in assessing the GHG lifecycle of marine fuels. In the second chapter, alternative fuels such as Liquefied Natural Gas (LNG), methanol, and hydrogen are examined. This section critically assesses their production processes, associated emissions, practicality in maritime usage, and the infrastructural challenges they pose. It also discusses the advantages and limitations of each fuel type, providing a balanced view of their feasibility for shipping. The third chapter explores the impact of ship design, materials, lubrication, and coating technologies on improving vessel performance and reducing emissions. It highlights the significant correlation between ship size and emission reduction and the technological advancements that can optimize ship performance. Renewable energy sources, including solar and wind energy, are the focus of the fourth chapter. This section evaluates their current applications in shipping, the challenges faced, and the potential of hybrid energy systems. It also delves into the use of fuel cells in maritime propulsion, outlining their critical technologies, future prospects, and real-world applications. The final chapter delves into the digitization of the shipping industry, exploring the integration and challenges of AI, ML, and blockchain in maritime services and supply chains. It presents cutting-edge technologies and pioneering projects in autonomous shipping, emphasizing their transformative impact on the industry. Conclusively, the thesis argues that while significant progress has been made in developing sustainable maritime fuels and technologies, there are still considerable challenges to overcome. These include technological limitations, infrastructural requirements, regulatory frameworks, and the need for global cooperation and standardization. The work underscores the importance of continued innovation, research, and collaborative efforts to achieve a more sustainable and environmentally responsible maritime industry. | en |
heal.advisorName | Κοκόσης, Αντώνης | el |
heal.committeeMemberName | Καρώνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Τσακανίκας, Άγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 241 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: