dc.contributor.author |
Ρουφογάλη, Νεφέλη
|
el |
dc.contributor.author |
Roufogali, Nefeli
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-09-03T06:58:44Z |
|
dc.date.available |
2024-09-03T06:58:44Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60105 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27801 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εναλλακτικά καύσιμα |
el |
dc.subject |
Ανάλυση κύκλου ζωής |
el |
dc.subject |
Ενεργειακή ολοκλήρωση |
el |
dc.subject |
Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου |
el |
dc.subject |
Εφαρμογή δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα |
el |
dc.subject |
Εναλλακτικά καύσιμα ναυτιλίας |
el |
dc.subject |
Alternative fuels |
en |
dc.subject |
Life cycle analysis |
en |
dc.subject |
Alternative shipping fuels |
en |
dc.subject |
Carbon capture application |
en |
dc.subject |
ropax |
en |
dc.subject |
Greenhouse gas emission reduction |
en |
dc.title |
Ανάλυση αειφορίας και ολοκληρωμένων λύσεων για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων ναυτιλίας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Εναλλακτικά Καύσιμα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-02-26 |
|
heal.abstract |
Η μείωση εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα είναι καθοριστική για να
επιτευχθούν οι στόχοι για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής για κάθε
χρονικό περιθώριο. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση και σύγκριση
του περιβαλλοντικού αντίκτυπου εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα της
ναυτιλίας. Τα καύσιμα που μελετώνται είναι ονομαστικά το ντίζελ ναυτιλίας, το
υγροποιημένο φυσικό αέριο, η μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο. Ως
επιπλέον παράγοντες θεωρούνται η πιθανότητα χρήσης συστήματος δέσμευσης
διοξειδίου του άνθρακα, η ολοκλήρωση του ενεργειακού συστήματος που
μελετάται, η ταχύτητα πλεύσης και η προέλευση κάθε καυσίμου. Αντικείμενο της
μελέτης περίπτωσης αποτελεί το επιβατικό πλοίο Blue Star Patmos τύπου ROPAX
και η διαδρομή που πραγματοποιεί από τον Πειραιά με τελικό προορισμό την
Ρόδο. Σε πρώτο στάδιο προσομοιώνεται το ενεργειακό σύστημα του πλοίου με
αντικατάσταση των κινητήρων συμβατικού καυσίμου με κινητήρες
εναλλακτικών καυσίμων αντίστοιχης ισχύς, ώστε να προσδιορισθούν σε
αντίστοιχες συνθήκες οι ενεργειακές ανάγκες κάθε περίπτωσης και στη συνέχεια
εφαρμόζεται μεθοδολογία ενεργειακής ολοκλήρωσης για περαιτέρω μείωση της
απαιτούμενης ενέργειας. Μετά την ενεργειακή ανάλυση, πραγματοποιείται
ανάλυση κύκλου ζωής από την παραγωγή των καυσίμων έως και τις εκπομπές
καύσης τους (Well-to-Propeller). Η μέθοδος εκτίμησης επιπτώσεων που
χρησιμοποιείται είναι η ReCiPe 2016 Endpoint Hierarchist. Τα κύρια ευρήματα της
μελέτης είναι ότι με εφαρμογή ενεργειακής ολοκλήρωσης υπάρχουν περιθώρια
εξοικονόμησης ενέργειας 10% με 20%, ότι με χρήση τεχνολογιών δέσμευσης CO2
το ποσοστό αποφυγής εκπομπών από όλο τον κύκλο ζωής των καυσίμων
κυμαίνεται από 35% έως 76% και η σύγκριση των δεικτών περιβαλλοντικού
αντίκτυπου σε διάφορες κατηγορίες επιπτώσεων όλων των καυσίμων. Συνολικά
το πιο περιβαλλοντικά φιλικό καύσιμο αναδείχθηκε το υδρογόνο από
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ήταν αναμενόμενο, αλλά αξιοσημείωτη είναι
η ραγδαία μείωση των συνολικών επιπτώσεων στο περιβάλλον που επιφέρει η
χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου και καυσίμων τα οποία προέρχονται από
επεξεργασία βιομάζας. Τέλος, εκτιμάται η δυνατότητα εφαρμογής δέσμευσης
διοξειδίου του άνθρακα εν πλω, βάση των περιοριστικών παραγόντων του
διαθέσιμου φορτίου και αποθηκευτικού χώρου, με τη χρήση του φυσικού αερίου
να είναι η πιο ρεαλιστική με έντονη διαφοροποίηση από το ντίζελ ναυτιλίας και
τη μεθανόλη. |
el |
heal.abstract |
Reducing carbon dioxide emissions is crucial to meet short- and long-term climate
change mitigation targets. The purpose of this study is to analyze and compare
the environmental impact of alternative fuels used in the shipping industry. The
fuels considered are marine diesel oil, liquefied natural gas, methanol, ammonia
and hydrogen. Additional factors considered are the possibility of using carbon
capture, the integration of the ship’s energy system, the cruising speed and the
origin of each fuel. The subject of the case study is the ROPAX type passenger ship
Blue Star Patmos and the route from Piraeus to Rhodes. Initially, the energy system
of the ship is simulated by replacing the conventional fuel engines with alternative
fuel engines of corresponding power, in order to determine the energy needs of
each case under corresponding conditions and then an energy integration
methodology is applied to further reduce the energy requirements. Following the
energy analysis, a life cycle analysis from fuel production to combustion emissions
(well-to-propeller) is performed. The impact assessment method used is the
ReCiPe 2016 Endpoint Hierarchist. The main findings of the study are that with
energy integration there is potential for energy savings of 10% up to 20%, that
with the use of CO2 capture the rate of avoidance of emissions from the whole fuel
life cycle ranges from 35% to 76% and the comparison of environmental impact
indicators in different impact categories of all fuels. Overall, the most
environmentally friendly fuel was found to be renewable hydrogen as expected,
but the rapid reduction in overall environmental impact from the use of LNG and
fuels derived from biomass processing is noteworthy. Finally, the feasibility of
implementing carbon capture on board is assessed, based on the constraints of
available cargo and storage space, with the use of natural gas being the most
realistic, with a strong differentiation from marine diesel and methanol. |
en |
heal.advisorName |
Κοκόσης, Αντώνης |
el |
heal.committeeMemberName |
Κοκόσης, Αντώνης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλυσίδης, Ανέστης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννακούρου, Μαρία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
106 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|