dc.contributor.author |
Χουσιάδας, Κωνσταντίνος-Οδυσσέας
|
el |
dc.contributor.author |
Chousiadas, Konstantinos-Odysseas
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-09-03T07:23:00Z |
|
dc.date.available |
2024-09-03T07:23:00Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60115 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27811 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
FuelEU |
el |
dc.subject |
Logistics |
el |
dc.subject |
Decarbonization |
el |
dc.subject |
Απανθρακοποιηση |
el |
dc.subject |
Ναυτιλία |
el |
dc.subject |
Fuel |
el |
dc.subject |
Διοξείδιο του Άνθρακα |
el |
dc.subject |
Νομοθεσίες ΕΕ |
el |
dc.title |
Η επίδραση των νέων κανονισμών για την απανθρακοποίηση και ειδικά του κανονισμού FuelEU στην βιωσιμότητα των ναυτιλιακών εταιρειών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Shipping |
el |
heal.classification |
Environmental |
el |
heal.classification |
Economics |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-06 |
|
heal.abstract |
Καθώς η ναυτιλία αναπτύσεεται ραγδαία, νέοι κανονισμοί επιβάλλονται με σκοπό την
μείωση των εκπομπών και τον ρύπων κατά τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η
θεσμοθέτηση νέων νομοθεσιών και ειδικότερα της FuelEU initiative υπόσχεται να έχει
σημαντική επίδραση στην απανθρακοποίηση (decarbonization) των ναυτιλιακών
εταιριών. Η ενσωμάτωση τέτοιων νομοθεσιών θα προυποθέτει την ανάπτυξη φιλικών
προς το περιβάλλον τεχνολογιών και την πραγματοποίηση κατάλληλων ενεργειών από
τη ναυτιλία προκειμένου να ικανοποιούν τους νέους στόχους κατά MARPOL
εκπομπών ρύπων.
Η FuelEU Maritime Initiative, επικεντρώνεται στην απαίτηση όλων των πλοίων εντός
των ευρωπαικών λιμένων να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων (GHG) και τονίζει την
αναγκαιότητα των εταιριών να διερευνύσουν της προοπτική εναλλακτικών μορφών
καυσίμων πέραν του VLSFO (Very Low Sulfur Fuel Oil), όπως η αμμωνία (NH3),
κυψέλες υδρογώνου (fuel cells) ακόμη και ναυτιλιακά βιοκαύσιμα (Marine biofuels).
Επομένως δημιουργείται η ανάγκη του ερωτήματος της επίδρασης των νομοθεσιών
αυτών που απαιτούν την μείωση των εκπομπών στην βιωσιμότητα των ναυτιλιακών
εταιριών. Η πρόκληση της επένδυσης σε ενεργειακά αποδοτικά πλοία μειωμένων
εκπομπών απαιτεί την επένδυση σε τεχνολογίες υψηλού κεφαλαίου, πιθανότατα
retrofits των κύριων μηχανών σε dual fuel και εγκατάσταση συστημάτων μείωσης των
εκπομπών όπως scrubbers και carbon capture storages.
Στην παρακάτω διπλωματική καλούμαστε να παρουσιάσουμε με κατάλληλη μελέτη
βιωσιμότητας την επίδραση που έχουν οι κανονισμοί απανθρακοποίησης και
ειδικότερα η FuelEU directive στις ναυτιλιακές δραστηριότητες. |
el |
heal.abstract |
The implementation of new regulations, particularly the FuelEU Maritime initiative,
has had a significant impact on the decarbonization and sustainability of maritime
companies. The adoption of these regulations has led to the development of more
environmentally friendly technologies and practices in the shipping industry, as
companies strive to meet the new emissions targets and comply with the regulations.
The FuelEU Maritime initiative, which requires all ships using EU ports to reduce their
greenhouse gas emissions, has prompted companies to explore alternative fuel sources
such as hydrogen and biofuels, and to invest in more energy-efficient vessels. These
changes have not only helped to reduce emissions and improve the sustainability of the
industry but also to enhance the competitiveness of the companies that have embraced
these changes.
While there are challenges associated with the implementation of these new regulations,
such as the high costs of adopting new technologies and the need for investment in
infrastructure, the benefits are clear. By reducing emissions and improving
sustainability, maritime companies are not only fulfilling their responsibilities to the
environment but also positioning themselves for long-term success in a rapidly evolving
industry.
In the following thesis we want to investigate the effects of implementing such
legislation, especially the FuelEU directive in the sustainability of the maritime
companies. |
en |
heal.advisorName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καικτσής, Λάμπρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|