HEAL DSpace

Η επίδραση των νέων κανονισμών για την απανθρακοποίηση και ειδικά του κανονισμού FuelEU στην βιωσιμότητα των ναυτιλιακών εταιρειών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χουσιάδας, Κωνσταντίνος-Οδυσσέας el
dc.contributor.author Chousiadas, Konstantinos-Odysseas en
dc.date.accessioned 2024-09-03T07:23:00Z
dc.date.available 2024-09-03T07:23:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60115
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27811
dc.rights Default License
dc.subject FuelEU el
dc.subject Logistics el
dc.subject Decarbonization el
dc.subject Απανθρακοποιηση el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Fuel el
dc.subject Διοξείδιο του Άνθρακα el
dc.subject Νομοθεσίες ΕΕ el
dc.title Η επίδραση των νέων κανονισμών για την απανθρακοποίηση και ειδικά του κανονισμού FuelEU στην βιωσιμότητα των ναυτιλιακών εταιρειών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Shipping el
heal.classification Environmental el
heal.classification Economics el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-06
heal.abstract Καθώς η ναυτιλία αναπτύσεεται ραγδαία, νέοι κανονισμοί επιβάλλονται με σκοπό την μείωση των εκπομπών και τον ρύπων κατά τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η θεσμοθέτηση νέων νομοθεσιών και ειδικότερα της FuelEU initiative υπόσχεται να έχει σημαντική επίδραση στην απανθρακοποίηση (decarbonization) των ναυτιλιακών εταιριών. Η ενσωμάτωση τέτοιων νομοθεσιών θα προυποθέτει την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και την πραγματοποίηση κατάλληλων ενεργειών από τη ναυτιλία προκειμένου να ικανοποιούν τους νέους στόχους κατά MARPOL εκπομπών ρύπων. Η FuelEU Maritime Initiative, επικεντρώνεται στην απαίτηση όλων των πλοίων εντός των ευρωπαικών λιμένων να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων (GHG) και τονίζει την αναγκαιότητα των εταιριών να διερευνύσουν της προοπτική εναλλακτικών μορφών καυσίμων πέραν του VLSFO (Very Low Sulfur Fuel Oil), όπως η αμμωνία (NH3), κυψέλες υδρογώνου (fuel cells) ακόμη και ναυτιλιακά βιοκαύσιμα (Marine biofuels). Επομένως δημιουργείται η ανάγκη του ερωτήματος της επίδρασης των νομοθεσιών αυτών που απαιτούν την μείωση των εκπομπών στην βιωσιμότητα των ναυτιλιακών εταιριών. Η πρόκληση της επένδυσης σε ενεργειακά αποδοτικά πλοία μειωμένων εκπομπών απαιτεί την επένδυση σε τεχνολογίες υψηλού κεφαλαίου, πιθανότατα retrofits των κύριων μηχανών σε dual fuel και εγκατάσταση συστημάτων μείωσης των εκπομπών όπως scrubbers και carbon capture storages. Στην παρακάτω διπλωματική καλούμαστε να παρουσιάσουμε με κατάλληλη μελέτη βιωσιμότητας την επίδραση που έχουν οι κανονισμοί απανθρακοποίησης και ειδικότερα η FuelEU directive στις ναυτιλιακές δραστηριότητες. el
heal.abstract The implementation of new regulations, particularly the FuelEU Maritime initiative, has had a significant impact on the decarbonization and sustainability of maritime companies. The adoption of these regulations has led to the development of more environmentally friendly technologies and practices in the shipping industry, as companies strive to meet the new emissions targets and comply with the regulations. The FuelEU Maritime initiative, which requires all ships using EU ports to reduce their greenhouse gas emissions, has prompted companies to explore alternative fuel sources such as hydrogen and biofuels, and to invest in more energy-efficient vessels. These changes have not only helped to reduce emissions and improve the sustainability of the industry but also to enhance the competitiveness of the companies that have embraced these changes. While there are challenges associated with the implementation of these new regulations, such as the high costs of adopting new technologies and the need for investment in infrastructure, the benefits are clear. By reducing emissions and improving sustainability, maritime companies are not only fulfilling their responsibilities to the environment but also positioning themselves for long-term success in a rapidly evolving industry. In the following thesis we want to investigate the effects of implementing such legislation, especially the FuelEU directive in the sustainability of the maritime companies. en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Καικτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής