HEAL DSpace

Διερεύνηση σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου αερολιμένα Καστελλίου Κρήτης με τις πόλεις του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γκουβάτσος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Gkouvatsos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2024-09-09T09:27:16Z
dc.date.available 2024-09-09T09:27:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60173
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27869
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σιδηροδρομικές μεταφορές el
dc.subject Χάραξη Σιδηροδρομικής Γραμμής el
dc.subject Κρήτη el
dc.title Διερεύνηση σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου αερολιμένα Καστελλίου Κρήτης με τις πόλεις του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σιδηροδρομική el
heal.classification Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-18
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της δυνατότητας σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλλι Κρήτης με το Ηράκλειο δυτικά και τον Άγιο Νικόλαο ανατολικά. Η μελέτη επικεντρώνεται στην αναγνωριστική χάραξη των σιδηροδρομικών διαδρόμων που θα απαιτηθούν, προκειμένου να θέσει τις βάσεις για την τεχνοοικονομική ανάλυση κόστους-οφέλους και τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Στην παρούσα εργασία δίνεται έμφαση στον γεωμετρικό σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής και την επιλογή της κατάλληλης ζώνης διέλευσης, εφαρμόζοντας τους ελληνικούς κανονισμούς περί χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής. Αρχικά, γίνεται αναφορά στη θεωρία χάραξης σιδηροδρομικών δικτύων, στα στοιχεία γεωμετρικού σχεδιασμού και στους αντίστοιχους ελληνικούς κανονισμούς και οριακές τιμές χάραξης. Στη συνέχεια, η μελέτη εστιάζει στα γεωγραφικά δεδομένα της Κρήτης, αναλύοντας τις προκλήσεις και τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από το ορεινό ανάγλυφο και το μεγάλο υψόμετρο του νέου αερολιμένα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση του λογισμικού γεωμετρικού σχεδιασμού FM19, που έχει προσαρμοστεί για τις ανάγκες της σιδηροδρομικής χάραξης, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη δυνατή χάραξη με ελάχιστες ανάγκες για τεχνικά έργα. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια ζωνών χάραξης για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου αερολιμένα με τις δύο πόλεις. Η εργασία διερευνά την εφικτότητα εγκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου από άποψη γεωμετρικού σχεδιασμού και θέτει τα θεμέλια για μελλοντική έρευνα σχετικά με την τεχνοοικονομική ανάλυση της επένδυσης. Η δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη κρίνεται ως αναγκαία λόγω της αυξανόμενης επιβατικής κίνησης, ειδικά σε περιόδους αιχμής. Το 2023, ο αερολιμένας Ν. Καζαντζάκης εξυπηρέτησε πάνω από 8,7 εκατομμύρια επιβάτες, και οι προβλέψεις για τον νέο αερολιμένα Καστελλίου αναφέρουν ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 15 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με δυνατότητα να φτάσει τους 20 εκατομμύρια επιβάτες. el
heal.abstract The subject of this thesis is the investigation of the feasibility of a railway connection between the new international airport in Kastelli, Crete, and Heraklion to the west, and Agios Nikolaos to the east. This study focuses on the preliminary alignment of the required railway corridors, laying the groundwork for the subsequent cost-benefit analysis and feasibility study of the project. The emphasis of this work is on the geometric design of the railway line and the selection of the appropriate crossing zone, applying the Greek railway alignment regulations. Initially, there is a reference to the theory of railway alignment, the elements of geometric design, and the corresponding Greek regulations and limit values for alignment. Next, the study focuses on the geographical data of Crete, analyzing the challenges and objective difficulties arising from the mountainous terrain and the high elevation of the new airport. Particular emphasis is given to the use of the FM19 geometric design software, which has been adapted for railway alignment purposes, in order to achieve the best possible alignment with minimal need for technical works. In this context, alternative alignment scenarios for the railway connection of the new airport with the two cities are examined. The study investigates the feasibility of establishing the railway network from a geometric design perspective and sets the foundations for future research on the economic analysis of the investment. The creation of a fixed-track transport system in Crete is deemed necessary due to the increasing passenger traffic, especially during peak periods. In 2023, N. Kazantzakis Airport served over 8.7 million passengers, and projections for the new Kastelli Airport indicate that it will serve over 15 million passengers annually, with the potential to reach 20 million passengers. en
heal.advisorName Μοσχόβου, Τατιάνα el
heal.advisorName Μερτζάνης, Φώτης el
heal.committeeMemberName Μοσχόβου, Τατιάνα el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα