dc.contributor.author | Γκουβάτσος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Gkouvatsos, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T09:27:16Z | |
dc.date.available | 2024-09-09T09:27:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60173 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27869 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σιδηροδρομικές μεταφορές | el |
dc.subject | Χάραξη Σιδηροδρομικής Γραμμής | el |
dc.subject | Κρήτη | el |
dc.title | Διερεύνηση σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου αερολιμένα Καστελλίου Κρήτης με τις πόλεις του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σιδηροδρομική | el |
heal.classification | Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-18 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της δυνατότητας σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλλι Κρήτης με το Ηράκλειο δυτικά και τον Άγιο Νικόλαο ανατολικά. Η μελέτη επικεντρώνεται στην αναγνωριστική χάραξη των σιδηροδρομικών διαδρόμων που θα απαιτηθούν, προκειμένου να θέσει τις βάσεις για την τεχνοοικονομική ανάλυση κόστους-οφέλους και τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Στην παρούσα εργασία δίνεται έμφαση στον γεωμετρικό σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής και την επιλογή της κατάλληλης ζώνης διέλευσης, εφαρμόζοντας τους ελληνικούς κανονισμούς περί χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής. Αρχικά, γίνεται αναφορά στη θεωρία χάραξης σιδηροδρομικών δικτύων, στα στοιχεία γεωμετρικού σχεδιασμού και στους αντίστοιχους ελληνικούς κανονισμούς και οριακές τιμές χάραξης. Στη συνέχεια, η μελέτη εστιάζει στα γεωγραφικά δεδομένα της Κρήτης, αναλύοντας τις προκλήσεις και τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από το ορεινό ανάγλυφο και το μεγάλο υψόμετρο του νέου αερολιμένα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση του λογισμικού γεωμετρικού σχεδιασμού FM19, που έχει προσαρμοστεί για τις ανάγκες της σιδηροδρομικής χάραξης, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη δυνατή χάραξη με ελάχιστες ανάγκες για τεχνικά έργα. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια ζωνών χάραξης για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου αερολιμένα με τις δύο πόλεις. Η εργασία διερευνά την εφικτότητα εγκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου από άποψη γεωμετρικού σχεδιασμού και θέτει τα θεμέλια για μελλοντική έρευνα σχετικά με την τεχνοοικονομική ανάλυση της επένδυσης. Η δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη κρίνεται ως αναγκαία λόγω της αυξανόμενης επιβατικής κίνησης, ειδικά σε περιόδους αιχμής. Το 2023, ο αερολιμένας Ν. Καζαντζάκης εξυπηρέτησε πάνω από 8,7 εκατομμύρια επιβάτες, και οι προβλέψεις για τον νέο αερολιμένα Καστελλίου αναφέρουν ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 15 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με δυνατότητα να φτάσει τους 20 εκατομμύρια επιβάτες. | el |
heal.abstract | The subject of this thesis is the investigation of the feasibility of a railway connection between the new international airport in Kastelli, Crete, and Heraklion to the west, and Agios Nikolaos to the east. This study focuses on the preliminary alignment of the required railway corridors, laying the groundwork for the subsequent cost-benefit analysis and feasibility study of the project. The emphasis of this work is on the geometric design of the railway line and the selection of the appropriate crossing zone, applying the Greek railway alignment regulations. Initially, there is a reference to the theory of railway alignment, the elements of geometric design, and the corresponding Greek regulations and limit values for alignment. Next, the study focuses on the geographical data of Crete, analyzing the challenges and objective difficulties arising from the mountainous terrain and the high elevation of the new airport. Particular emphasis is given to the use of the FM19 geometric design software, which has been adapted for railway alignment purposes, in order to achieve the best possible alignment with minimal need for technical works. In this context, alternative alignment scenarios for the railway connection of the new airport with the two cities are examined. The study investigates the feasibility of establishing the railway network from a geometric design perspective and sets the foundations for future research on the economic analysis of the investment. The creation of a fixed-track transport system in Crete is deemed necessary due to the increasing passenger traffic, especially during peak periods. In 2023, N. Kazantzakis Airport served over 8.7 million passengers, and projections for the new Kastelli Airport indicate that it will serve over 15 million passengers annually, with the potential to reach 20 million passengers. | en |
heal.advisorName | Μοσχόβου, Τατιάνα | el |
heal.advisorName | Μερτζάνης, Φώτης | el |
heal.committeeMemberName | Μοσχόβου, Τατιάνα | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 154 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: