dc.contributor.author |
Γεωργίου, Αλεξία
|
|
dc.contributor.author |
Georgiou, Alexia
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-09-16T10:27:46Z |
|
dc.date.available |
2024-09-16T10:27:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60216 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27912 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδική ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Παιδιά |
el |
dc.subject |
Συστήματα συγκράτησης |
el |
dc.subject |
Αρνητική διωνυμική παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Γραμμική παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Road safety |
en |
dc.subject |
Negative binomial regression |
en |
dc.subject |
Children |
en |
dc.subject |
Linear regression |
en |
dc.subject |
Restraint systems |
el |
dc.title |
Impact factors of children’s road
safety in Europe |
en |
dc.title |
Παράγοντες επιρροής της οδικής ασφάλειας των παιδιών στην Ευρώπη |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής υποδομής |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11-01 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων
επιρροής της οδικής ασφάλειας των παιδιών στην Ευρώπη.
Τον καθορισμό του επιδιωκόμενου στόχου ακολούθησε η βιβλιογραφική ανασκόπηση,
στην οποία αναλύθηκαν τα αποτελέσματα συναφών ερευνών με το αντικείμενο της
παρούσας Διπλωματικής Εργασίας σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια
πραγματοποιήθηκε η συλλογή των στοιχείων που απαιτούνταν για την εκπόνηση της
Διπλωματικής Εργασίας. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν ήταν για χώρες της Ευρώπης για το
χρονικό διάστημα 2016 – 2020. Τα στοιχεία για τον αριθμό των νεκρών αντλήθηκαν από
την Ευρωπαϊκή βάση δεδομένων CARE (Community database on Accidents on the Roads
in Europe). Δεδομένα για τις απόψεις των οδηγών για την οδική ασφάλεια (χρήση ζώνης,
παιδικού καθίσματος, ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων) αντλήθηκαν από την έρευνα ESRA
(E-Survey of Road Users’ Attitudes). Λοιπά δεδομένα όπως το εισόδημα και το μορφωτικό
επίπεδο αντλήθηκαν από την Eurostat.
Για τη στατιστική ανάλυση των στοιχείων επιλέχθηκαν η γραμμική παλινδρόμηση και η
αρνητική διωνυμική παλινδρόμηση. Στο μοντέλο γραμμικής παλινδρόμησης ενώ ως
εξαρτημένη μεταβλητή επιλέχθηκε ο λογάριθμος του αριθμού των νεκρών παιδιών
ηλικίας 0-14 ανά 100.000 παιδιά ηλικίας 0-14. Ως ανεξάρτητες μεταβλητές επιλέχθηκαν
οι επιδόσεις οδικής ασφάλειας των χωρών και οι κοινωνικοοικονομικοί δείκτες. Στο
μοντέλο αρνητικής διωνυμικής παλινδρόμησης ως εξαρτημένη μεταβλητή ορίστηκε το
σύνολο του αριθμού των νεκρών παιδιών ηλικίας 0-14. Ως ανεξάρτητες μεταβλητές
ορίστηκαν οι καιρικές συνθήκες, ο φωτισμός, ο τύπος της οδού, ο τόπος του ατυχήματος, το
μέσο μεταφοράς και η ημέρα της εβδομάδας.
Κατά τα διάφορα στάδια εκπόνησης της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας προέκυψε μία
σειρά από συμπεράσματα που είναι άμεσα συνδεδεμένα με το στόχο αλλά και τα αρχικά
ερωτήματα που διατυπώθηκαν. Τα συμπεράσματα συνοψίζονται παρακάτω:
Το ποσοστό των οδηγών που αναπτύσσουν ταχύτητες μεγαλύτερες από τις
επιτρεπόμενες εντός κατοικημένων περιοχών, έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στον
αριθμό των θυμάτων οδικών ατυχημάτων ηλικίας 0-14, καθώς μειώνεται ο
διαθέσιμος χρόνος αντίδρασης του οδηγού.
Όσο αυξάνεται ποσοστό των οδηγών που μεταφέρουν παιδιά ύψους άνω των
150cm χωρίς ζώνη ασφαλείας, αυξάνεται και ο αριθμός των θυμάτων ηλικίας 0-14.
Το συμπέρασμα αυτό συμφωνεί με τη διεθνή βιβλιογραφία που υποστηρίζει ότι ο
ισχυρότερος παράγοντας κινδύνου για τραυματισμό σε οδικά ατυχήματα με παιδιά
είναι η μη χρήση ενός συστήματος συγκράτησης.
Μεγάλη επιρροή στον αριθμό των θυμάτων έχει το ποσοστό των οδηγών που
οδηγούν έχοντας καταναλώσει μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ από την
επιτρεπόμενη.
Η αύξηση του μέσου εισοδήματος έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των
θυμάτων των οδικών ατυχημάτων, καθώς όσο αυξάνεται το μέσο εισόδημα, οι
οδηγοί χρησιμοποιούν σύγχρονα οχήματα, εξοπλισμένα με τεχνολογίες όπως
σύστημα υπενθύμισης ζώνης και σύστημα αυτόματης πέδησης. Επίσης η αύξηση του
μέσου εισοδήματος είναι συνδεδεμένη με την αύξηση του μορφωτικού επιπέδου.
Η αύξηση του ποσοστού του πληθυσμού που έχουν ολοκληρώσει εκπαίδευση
επιπέδου 0-2 (προσχολική εκπαίδευση/λιγότερο από πρωτοβάθμια εκπαίδευση,
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) οδηγεί σε μείωση
του αριθμού των θυμάτων οδικών ατυχημάτων ηλικίας 0-14. Το γεγονός αυτό
πιθανώς οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι που ολοκληρώνουν εκπαίδευση επιπέδου 0-2
συνήθως δεν ζουν σε μεγάλα αστικά κέντρα επομένως δεν είναι εκτεθειμένοι στους
κινδύνους οδικής κυκλοφορίας στις πόλεις.
Οι καλές καιρικές συνθήκες συνδέονται με αύξηση του αριθμού των θυμάτων
οδικών ατυχημάτων, καθώς οι μετακινήσεις των παιδιών είναι περισσότερες όταν
επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Ο αριθμός των θυμάτων είναι μεγαλύτερος κατά την διάρκεια της ημέρας από
ότι κατά την διάρκεια της νύχτας, καθώς οι περισσότερες δραστηριότητες στις
οποίες συμμετέχουν τα παιδιά λαβαίνουν χώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Πολύ μεγάλη επιρροή στον αριθμό των θυμάτων έχει η μετακίνηση πεζή, καθώς
όσοι μετακινούνται πεζή είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι χρήστες της οδού, κυρίως τα
παιδιά λόγω του αναστήματος και της έλλειψης εμπειρίας.
Ο αριθμός των θυμάτων είναι μεγαλύτερος όταν η οδός είναι υπεραστική ή
αστική παρά όταν είναι αυτοκινητόδρομος, καθώς οι περισσότερες δραστηριότητες
των παιδιών λαβαίνουν χώρα κοντά σε κατοικημένες και σε περι-αστικές περιοχές. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
|
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|