HEAL DSpace

Μελέτη και σχεδίαση πλοίου μεταφοράς πετρελαίου, μεταφορικής ικανότητας 108,000t DWT

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καφάσης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Kafasis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2024-10-04T09:35:50Z
dc.date.available 2024-10-04T09:35:50Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60283
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27979
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Προκαταρκτική μελέτη σχεδίασης el
dc.subject Μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL el
dc.subject Υδροστατική Ευστάθεια el
dc.subject Mars2000 en
dc.subject Aveva lines en
dc.subject Aveva hydrostatics en
dc.subject Aveva compartmentation en
dc.subject Έλικα el
dc.subject Γάστρα el
dc.title Μελέτη και σχεδίαση πλοίου μεταφοράς πετρελαίου, μεταφορικής ικανότητας 108,000t DWT el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη σχεδίασης και η τελική μοντελοποίηση ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, κατηγορίας μεγέθους Aframax και μεταφορικής ικανότητας περί τους 108,000 τόνους. Η σχεδίαση έγινε με τη χρήση των ναυπηγικών προγραμμάτων της AVEVA Marine, από όπου και εξάγονται πληθώρα υδροστατικών μεγεθών, δεδομένων και διαγραμμάτων, τα οποία συνθέτουν την ταυτότητα του πλοίου. Κεντρική πηγή άντλησης πληροφοριών αποτέλεσαν τα σχέδια και το εγχειρίδιο ευστάθειας του πατρικού δεξαμενόπλοιου. Κύριο ζητούμενο της τελικής σχεδίασης είναι η εναρμόνιση αυτής με τους βασικούς σχεδιαστικούς κανονισμούς της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL, με έμφαση στους Κανονισμούς 23 και 12Α, ως προς την απόδοση ακούσιας εκροής φορτίου και καυσίμου πετρελαίου αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, το δεξαμενόπλοιο θα πρέπει να πληροί τα κριτήρια ασφαλούς ναυσιπλοΐας, που θέτει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ΙΜΟ, μέσω της Διεθνούς Σύμβασης για την Γραμμή Φόρτωσης (ILLC) και του κώδικα άθικτης ευστάθειας (IS-Code), καθώς και τα όσα αναφέρει ο IACS στους ενοποιημένους κανονισμούς CSR, σχετικά με τα όρια των διαμήκων κατανομών των καμπτικών ροπών και των διατμητικών δυνάμεων που οφείλονται καθαρά σε κυματισμούς. el
heal.classification Μελέτη και σχεδίαση πλοίου el
heal.classification Μελέτη αντοχής της μέσης τομής el
heal.classification Μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL el
heal.classification Υδροστατική Ευστάθεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-11
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη μελέτη και σχεδίαση ενός δεξαμενόπλοιου. Ξεκινά με την εισαγωγή στα δεξαμενόπλοια, καλύπτοντας τη σημασία και το ρόλο τους στη διεθνή ναυτιλία, καθώς και τους σχετικούς διεθνείς οργανισμούς και ενώσεις όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (IACS), η Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (INTERTANKO) και η Διεθνής Σύμβαση MARPOL. Στη συνέχεια, η εργασία προχωρά στην προκαταρκτική μελέτη σχεδίασης, περιλαμβάνοντας την επιλογή των κύριων διαστάσεων, τη μοντελοποίηση της γάστρας και το σχέδιο των ναυπηγικών γραμμών. Ακολουθούν οι υπολογισμοί υδροστατικής ευστάθειας και οι καταστάσεις φόρτωσης, εξετάζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του πλοίου, την εσωτερική διαμερισματοποίηση της γάστρας, το πλάνο των δεξαμενών και το σχέδιο χωρητικότητας και γενικής διάταξης. Η εργασία επίσης περιλαμβάνει τη μελέτη αντοχής της μέσης τομής με τη χρήση των Κοινών Κατασκευαστικών Κανόνων (CSR), καλύπτοντας τη διαμήκη αντοχή και τις απαιτήσεις τοπικής αντοχής. Αναλύονται επίσης οι κατανομές των τεμνουσών δυνάμεων και των καμπτικών ροπών, εξετάζοντας την κατανομή άντωσης και τον έλεγχο διαμήκους αντοχής κατά IACS. Τέλος, η εργασία περιλαμβάνει τη μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL, με αναλυτικούς υπολογισμούς των παραμέτρων εκροής σε περίπτωση βλάβης. Η βιβλιογραφία παρουσιάζει όλες τις πηγές που χρησιμοποιήθηκαν, εξασφαλίζοντας την επιστημονική τεκμηρίωση και την αξιοπιστία της μελέτης. Συνολικά, η εργασία παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση και τεκμηρίωση για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την περιβαλλοντική απόδοση ενός δεξαμενόπλοιου, καλύπτοντας όλες τις απαραίτητες τεχνικές και κανονιστικές απαιτήσεις. el
heal.advisorName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Θέμελης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 128 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα