dc.contributor.author | Καφάσης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Kafasis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T09:35:50Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T09:35:50Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60283 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27979 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προκαταρκτική μελέτη σχεδίασης | el |
dc.subject | Μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL | el |
dc.subject | Υδροστατική Ευστάθεια | el |
dc.subject | Mars2000 | en |
dc.subject | Aveva lines | en |
dc.subject | Aveva hydrostatics | en |
dc.subject | Aveva compartmentation | en |
dc.subject | Έλικα | el |
dc.subject | Γάστρα | el |
dc.title | Μελέτη και σχεδίαση πλοίου μεταφοράς πετρελαίου, μεταφορικής ικανότητας 108,000t DWT | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη σχεδίασης και η τελική μοντελοποίηση ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, κατηγορίας μεγέθους Aframax και μεταφορικής ικανότητας περί τους 108,000 τόνους. Η σχεδίαση έγινε με τη χρήση των ναυπηγικών προγραμμάτων της AVEVA Marine, από όπου και εξάγονται πληθώρα υδροστατικών μεγεθών, δεδομένων και διαγραμμάτων, τα οποία συνθέτουν την ταυτότητα του πλοίου. Κεντρική πηγή άντλησης πληροφοριών αποτέλεσαν τα σχέδια και το εγχειρίδιο ευστάθειας του πατρικού δεξαμενόπλοιου. Κύριο ζητούμενο της τελικής σχεδίασης είναι η εναρμόνιση αυτής με τους βασικούς σχεδιαστικούς κανονισμούς της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL, με έμφαση στους Κανονισμούς 23 και 12Α, ως προς την απόδοση ακούσιας εκροής φορτίου και καυσίμου πετρελαίου αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, το δεξαμενόπλοιο θα πρέπει να πληροί τα κριτήρια ασφαλούς ναυσιπλοΐας, που θέτει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ΙΜΟ, μέσω της Διεθνούς Σύμβασης για την Γραμμή Φόρτωσης (ILLC) και του κώδικα άθικτης ευστάθειας (IS-Code), καθώς και τα όσα αναφέρει ο IACS στους ενοποιημένους κανονισμούς CSR, σχετικά με τα όρια των διαμήκων κατανομών των καμπτικών ροπών και των διατμητικών δυνάμεων που οφείλονται καθαρά σε κυματισμούς. | el |
heal.classification | Μελέτη και σχεδίαση πλοίου | el |
heal.classification | Μελέτη αντοχής της μέσης τομής | el |
heal.classification | Μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL | el |
heal.classification | Υδροστατική Ευστάθεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-11 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη μελέτη και σχεδίαση ενός δεξαμενόπλοιου. Ξεκινά με την εισαγωγή στα δεξαμενόπλοια, καλύπτοντας τη σημασία και το ρόλο τους στη διεθνή ναυτιλία, καθώς και τους σχετικούς διεθνείς οργανισμούς και ενώσεις όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (IACS), η Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (INTERTANKO) και η Διεθνής Σύμβαση MARPOL. Στη συνέχεια, η εργασία προχωρά στην προκαταρκτική μελέτη σχεδίασης, περιλαμβάνοντας την επιλογή των κύριων διαστάσεων, τη μοντελοποίηση της γάστρας και το σχέδιο των ναυπηγικών γραμμών. Ακολουθούν οι υπολογισμοί υδροστατικής ευστάθειας και οι καταστάσεις φόρτωσης, εξετάζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του πλοίου, την εσωτερική διαμερισματοποίηση της γάστρας, το πλάνο των δεξαμενών και το σχέδιο χωρητικότητας και γενικής διάταξης. Η εργασία επίσης περιλαμβάνει τη μελέτη αντοχής της μέσης τομής με τη χρήση των Κοινών Κατασκευαστικών Κανόνων (CSR), καλύπτοντας τη διαμήκη αντοχή και τις απαιτήσεις τοπικής αντοχής. Αναλύονται επίσης οι κατανομές των τεμνουσών δυνάμεων και των καμπτικών ροπών, εξετάζοντας την κατανομή άντωσης και τον έλεγχο διαμήκους αντοχής κατά IACS. Τέλος, η εργασία περιλαμβάνει τη μελέτη της απόδοσης ακούσιας εκροής πετρελαίου και καυσίμου πετρελαίου κατά MARPOL, με αναλυτικούς υπολογισμούς των παραμέτρων εκροής σε περίπτωση βλάβης. Η βιβλιογραφία παρουσιάζει όλες τις πηγές που χρησιμοποιήθηκαν, εξασφαλίζοντας την επιστημονική τεκμηρίωση και την αξιοπιστία της μελέτης. Συνολικά, η εργασία παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση και τεκμηρίωση για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την περιβαλλοντική απόδοση ενός δεξαμενόπλοιου, καλύπτοντας όλες τις απαραίτητες τεχνικές και κανονιστικές απαιτήσεις. | el |
heal.advisorName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Θέμελης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 128 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: