dc.contributor.author |
Σταυρίδη, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Stavridi, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-11-11T11:30:14Z |
|
dc.date.available |
2024-11-11T11:30:14Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60412 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28108 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Όρια |
el |
dc.subject |
Σχηματισμοί |
el |
dc.subject |
Περίπατος |
el |
dc.subject |
Διασυνδέσεις |
el |
dc.subject |
Υδάτινος ορίζοντας |
el |
dc.subject |
Boundaries |
en |
dc.subject |
Formations |
en |
dc.subject |
Walk |
en |
dc.subject |
Interconnections |
en |
dc.subject |
Water horizon |
en |
dc.title |
Παρά θιν αλός: όρια - διασυνδέσεις - σχηματισμοί |
el |
dc.title |
Para thin alos: boundaries - interconnections - formations |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Seaside architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-09-20 |
|
heal.abstract |
Τα παραλιακά μέτωπα, όντας μεταιχμιακές περιοχές με ιδιαίτερη δυναμική μεταξύ του ανθρωπογενούς σχεδιασμού και της φυσικής υδάτινης σταθεράς, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του αστικού ιστού. Παράλληλα, αποτελούν τοπιακούς σχηματισμούς συνυφασμένους με τον δημόσιο χώρο, το κοινωνικό σύνολο, την κουλτούρα του πολιτισμικού γίγνεσθαι και την γενικότερη αστική εικόνα. Ο περίπατος στο όριο με τον υδάτινο ορίζοντα αποτελεί μια πολυαισθητηριακή εμπειρία για τον επισκέπτη κατά μήκος ενός δημόσιου χώρου, τον οποίο βιώνει και κατοικεί διαφορετικά. Η ραγδαία στροφή του αστικού σχεδιασμού στις παράκτιες αστικές ζώνες φανερώνει την ανάγκη για αναζωογόνησή τους και για την επανασύνδεση του κοινωνικού συνόλου με το δημόσιο χώρο και το φυσικό περιβάλλον.
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως ερευνητικό αντικείμενο τη μελέτη της διαχείρισης του κρίσιμου ορίου μεταξύ δομημένου και υδάτινου περιβάλλοντος και του ρόλου του αστικού σχεδιασμού στη διαμόρφωση ενός παραλιακού μετώπου. Χρησιμοποιώντας ως μεθοδολογικό εργαλείο ένα γραμμικό επαγωγικό τρόπο, επιχειρείται η ιεράρχηση όρων, τυπολογιών και σχηματισμών. Επιχειρείται, ακόμη, η ταξινόμηση των οργανωτικών αρχών σε αυτή την καταληκτική γραμμική ζώνη, καθώς και ο ρόλος της κοινωνίας στην ανάπλαση του μεταβατικού αυτού ορίου. Η θεωρία του Kevin Lynch για την «Εικόνα της Πόλης» και η θεωρία Gestalt λειτουργούν ως εργαλεία προσέγγισης και ερμηνείας υλοποιημένων σύγχρονων παραδειγμάτων διαφορετικής χωρικής αντίληψης και αμιγώς φυσικών σχηματισμών παραθαλάσσιων ορίων αντίστοιχα.
Ολοκληρώνοντας την ερευνητική εργασία και έχοντας επιχειρήσει την βαθύτερη ανάγνωση και κατανόηση του παράκτιου αστικού ορίου, των επιμέρους σχηματισμών και διασυνδέσεων που εντοπίζονται σε αυτό, καθίσταται προφανής η κρισιμότητα κάθε επέμβασης στο όριο με το υδάτινο περιβάλλον. Κάθε επέμβαση έχει άμεσο αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο, στο αστικό τοπίο, στο πολιτιστικό γίγνεσθαι και στο φυσικό περιβάλλον, καθώς πρόκειται για αλληλεξαρτούμενους συσχετισμούς εύθραυστης ισορροπίας. |
el |
heal.abstract |
Waterfronts, being marginal areas with a particular dynamic between human- made design and the natural water element, constitute an integral part of the urban fabric. At the same time, they are landscape formations intertwined with public space, the society, the cultural evolution and the broader urban image. A walk along the boundary with the water horizon is a multi- sensory experience for the visitor along a public space, which he experiences and inhabits differently. The rapid shift of urban design towards coastal urban zones reveals the need for their revitalization and the reconnection of the society with public space and the natural environment.
This research paper aims to study the management of the critical boundary between the built and water environment and the role of urban design in shaping a waterfront. Using a linear inductive method as a methological tool, an attempt is made to prioritize terms, typologies and formations. An attempt is also made to classify the organizational principles in this terminal linear zone, as well as the role of society in the regeneration of this transitional boundary. Kevin Lynch’s theory of the “Image of the City” and Gestalt theory serve as methological tools for approaching and interpreting implemented contemporary examples of different spatial perceptions and purely natural formations of coastal boundaries, respectively.
Concluding this research paper and having attempted a deeper understanding of the coastal urban boundary, the individual formations and connections identified within it, it becomes evident that any intervention at the boundary with the water environment is critical. Every intervention has a direct impact on the society, the urban landscape, cultural evolution and the natural environment, as these are interdependent correlations of fragile balance. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|