dc.contributor.author | Αλεξόπουλος, Δημήτριος Ανδρέας | el |
dc.contributor.author | Alexopoulos, Dimitrios - Andreas | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-19T14:33:04Z | |
dc.date.available | 2024-11-19T14:33:04Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60425 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28121 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Όρσον Γουέλς | el |
dc.subject | Ζωγραφική ανάλυση | el |
dc.subject | Σκίτσα | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.subject | Ζωγραφικότητα | el |
dc.subject | Σκηνοθεσία | el |
dc.subject | Orson Welles | en |
dc.subject | painting analysis | en |
dc.subject | Sketches | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Theater | en |
dc.subject | Paintingness | en |
dc.subject | Directing | en |
dc.title | Όρσον Γουέλς - ίχνη γραφής: ζωγραφικές αναγνώσεις και μεθερμηνείες | el |
dc.title | Orson Welles: traces of scripture: painting readings and interpretations | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Painting and motion pictures | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-09-19 | |
heal.abstract | Η εργασία επιχειρεί μια διερεύνηση του ζωγραφικού έργου του Όρσον Γουέλς, με κύριο στόχο να αναδείξει την αξία της σχεδιαστικής προσέγγισης ως εργαλείο ανάγνωσης, στοχασμού, θεώρησης και αξιολόγησης των εξωγενών αλλά και εσώτερων ερεθισμάτων που ενεργοποιούν τη συνθετική σκέψη του δημιουργού και τον οδηγούν σταδιακά στο ολοκληρωμένο έργο. Αρχικά, επιχειρείται μια παράλληλη παρουσίαση του καλλιτεχνικού και βιογραφικού υλικού που υποστασιοποιεί ο Όρσον Γουέλς και του καλλιτεχνικού και πολιτικού συγκείμενου που το περιβάλει. Στη συνέχεια αναλύεται και σχολιάζεται το ζωγραφικό του έργο κατανεμημένο σε θεματικές ενότητες οι οποίες εξετάζουν τον τρόπο που ο Γουέλς προσέγγισε σχεδιαστικά τον θεατρικό λόγο, τον ηθοποιό ως φορέα του δρώμενου και τον σκηνικό χώρο. Ερευνώνται επίσης οι επιρροές από σύγχρονούς του αλλά και προγενέστερους ζωγράφους και εξετάζεται ο τρόπος που επανερμηνεύτηκαν οι βασικές αρχές των έργων τους και προσέδωσαν «ζωγραφικότητα» στα κινηματογραφικά του πλάνα. Τέλος εξετάζεται η διαδικασία ανάγνωσης της πραγματικής ζωής γύρω του. Τα στιγμιότυπα μιας σημειωτικής πράξης του σκηνοθέτη που μελετά τον άνθρωπο με σκοπό να τον αναπλάσει. Παράλληλα εκτίθενται και μερικές προσωπικές σχεδιαστικές και χρωματικές απόπειρες-δοκιμές που κατά κάποιο τρόπο διεγέρθηκαν από την μελέτη των γραπτών και εικονοκεντρικών ντοκουμέντων που αφορούν τον Γουέλς. Ένα είδος, διαφορετικού, πιο προσωπικού σχολίου- μελέτης. | el |
heal.abstract | The paper attempts an investigation of the painting work of Orson Welles, with the main aim of highlighting the value of the design approach as a tool for reading, reflecting, considering and evaluating the extrinsic and internal stimuli that activate the creator’s compositional thinking and gradually lead him to the completed work. Initially, an attempt is made to present in parallel the artistic and biographical material represented by Orson Welles and the artistic and political context that surrounds it. Then, his painting work is analyzed and commented on, divided into thematic units that examine the way Wells approached the theatrical discourse, the actor and the stage space. It also explores influences from his contemporaries and earlier painters and examines the way they reinterpreted the basic principles of their works and gave "paintingness" to his cinematic shots. Finally, the process of reading the real life around him is examined. The snapshots of a semiotic act of the director who studies man in order to recreate him. At the same time, some personal design and color attempts-tests that were somehow stimulated by the study of written and iconocentric documents concerning Wells are exhibited. A kind of different, more personal commentary-study. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: