dc.contributor.author |
Καπότη, Ιωάννα
|
el |
dc.contributor.author |
Προυνιάς, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Kapoti, Ioanna
|
en |
dc.contributor.author |
Prounias, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-11-25T14:48:16Z |
|
dc.date.available |
2024-11-25T14:48:16Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60441 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28137 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Carlo Scarpa |
el |
dc.subject |
Κυριάκος Κρόκος |
el |
dc.subject |
Λεπτομέρειες |
el |
dc.subject |
Κατασκευές |
el |
dc.subject |
Βενετία |
el |
dc.subject |
Ελλάδα |
el |
dc.subject |
Carlo Scarpa |
en |
dc.subject |
Kyriakos Krokos |
en |
dc.subject |
Details |
en |
dc.subject |
Constructions |
en |
dc.subject |
Venice |
en |
dc.subject |
Greece |
en |
dc.title |
Σύγκλιση – Carlo Scarpa & Κυριάκος Κρόκος: ιχνηλατώντας δύο όμοιες αρχιτεκτονικές πορείες |
el |
dc.title |
Convergence – Carlo Scarpa & Kyriakos Krokos: tracing two similar architectural courses |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-09-19 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει αντιστικτικά δύο σημαίνουσες προσωπικότητες της αρχιτεκτονικής σφαίρας, τον Ιταλό Carlo Scarpa και τον Έλληνα Κυριάκο Κρόκο, ακολουθώντας τα βήματα του συνθετικού τους τρόπου σκέψης, της κατασκευαστικής τους λογικής και εμβαθύνοντας στα νοήματα πίσω από τις έννοες αυτές. Η συσχέτιση δεν επιλέγεται τυχαία, καθώς μέθοδοι δράσης και σχεδιαστικές επιλογές ανακύπτουν με συναφή τρόπο στην αρχιτεκτονική παρουσία και των δύο. Η αναφορά στην ιστορικότητα συνεπάγεται της εσωτερικής σύνδεσης με τον τόπο και έρχεται να επικυρώσει την υπόσταση του νεόδμητου δημιουργήματός τους. Η συμβολή της άριστης γνώσης των υλικών αλλά και της λεπτομερούς επεξεργασίας των επιμέρους στοιχείων είναι φανερή στη σύσταση μιας ποιητικής έκφρασης και γλυπτικής διάθεσης που χαρακτηρίζουν το έργο τους. Η ενεργής ενασχόληση με το εργοτάξιο αποτελούσε για εκείνους ένα δημιουργικό παίδεμα μέσω του οποίου η αδρή διεργασία της οικοδομής μεταλλασσόταν σε ένα συνεκτικό, εκλεπτυσμένο σύνολο. Πρόκειται για μία βιωματική και στενή σχέση με τη γένεση της αρχιτεκτονικής πράξης, για την πολύτιμη συνθήκη όπου η οικοδομική τέχνη συμβαδίζει, ενώνεται και εμπνέει τη συνθετική πορεία μέσα σε ένα κλίμα όπου η σχεδιαστική απεικόνιση αποτελεί ζωντανό εργαλείο κατανόησης και εξέλιξης. Ύστερα, λοιπόν, από τη συστηματική ανάλυση των κυριότερων αυτών πτυχών της εργασίας τους, συνεπάγεται πλέον με ασφάλεια πως, παρά τις όποιες διαφορές στις μορφολογήσεις και στα σημεία αναφοράς, είναι δύο άνθρωποι που μοιράζονται ένα κοινό βλέμμα και όραμα για την αρχιτεκτονική. |
el |
heal.abstract |
The present research paper attempts to make a contrapuntal juxtaposition of two highly significant figures in the architectural world, the Italian Carlo Scarpa and the Greek Kyriakos Krokos, following the steps of their compositional way of thinking, their constructional logic and delving further into the meanings behind them. The correlation is not arbitrary, as methods of action and design choices arise in a similar way in both of their architectural presence. The reference to historicity implies the internal connection with the concept of place and comes to validate the essence of their newly built creations. Their excellent knowledge upon materials but also the diligent and detailed elaboration of the individual elements is evident in the making of a poetic expression and sculptural sensibility which both are characterised by. They considered the active involvement with the construction site as a creative labour through which the rough process of building transformed into a cohesive, refined whole. It’s an experiential and up-close relationship with the genesis of the architectural praxis, the special condition when the art of construction goes hand in hand, merges with and inspires the compositional course all in a context where design visualization serves as a living tool for comprehension and evolution. After the systematic analysis of the key aspects of their work, it can now be safely deduced that, in spite of any discrepancies there might be in their morphological decisions or points of reference, they are two individuals that share a common outlook and vision for architecture. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|