dc.contributor.author | Γάκης, Νικόλαος-Ορφέας | el |
dc.contributor.author | Gakis, Nikolas-Orfeas | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-26T06:49:01Z | |
dc.date.available | 2024-11-26T06:49:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60451 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28147 | |
dc.description | Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος – Πολιτισμός” - Κατ. Α: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Πολυδιάστατος σχεδιασμός | el |
dc.subject | Συγκρότηση μεθοδολογίας σχεδιασμού | el |
dc.subject | Λεξιλόγιο | el |
dc.subject | Πείραμα | el |
dc.subject | Exquisite corpse game | el |
dc.subject | Multidimensional design | el |
dc.subject | Constitution and composition of a design methodology | el |
dc.subject | Vocabulary | el |
dc.subject | Experiment | el |
dc.title | Το παιχνίδι του εξαίσιου πτώματος ως μεθοδολογικό εργαλείο στον αστικό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. | el |
dc.title | The exquisite corpse game as a methodological tool in urban and architectural design | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-11-06 | |
heal.abstract | Η διερεύνηση της διαδικασίας σχεδιασμού έχει πλέον επεκταθεί σε ποικίλους τομείς. Η συγκρότηση μιας γλώσσας, ενός μηχανισμού, ενός συστήματος περιγραφής ή ενός εργαλείου σχεδιασμού, έχουν προσφέρει στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μια ευρύτερη γκάμα επιλογών για την εκπόνηση διαφορετικών σχεδιαστικών προτάσεων. Στα πλαίσια λοιπόν του εμπλουτισμού των εννοιολογικών εργαλείων για την πολλαπλή ανάλυση του αντικειμένου της αρχιτεκτονικής, η παρούσα έρευνα θα επιδιώξει την συγκρότηση ενός εργαλείου σχεδιασμού. Πιο συγκεκριμένα, την ένταξη του παιχνιδιού του εξαίσιου πτώματος -ως ένα μεθοδολογικό εργαλείο- στον αρχιτεκτονικό και αστικό σχεδιασμό. Μέσα από την συγκρότηση μιας μεθοδολογίας σχεδιασμού, η τεχνική αυτή θα αποτελέσει έναν προωθητικό μηχανισμό, που θα μπορεί να συμβάλλει στον επαναπροσδιορισμό της αντίληψης του χώρου από τον χρήστη, με σκοπό την πραγμάτωση μιας τελικής σύνθεσης. Ο λόγος που επιλέχθηκε το παιχνιδι του εξαίσιου πτώματος, είναι ο πολυδιάστατος σχεδιασμός που στοχεύει. Η τεχνική του εξαίσιου πτώματος, ενθαρρύνει τις πολυπλοκότητες που μπορεί να προκύψουν από τα σαφώς διαφορετικά στοιχεία που μοιράζονται τον ίδιο χώρο και σφυρηλατούν νέους συνειρμούς. Φιγούρες, έννοιες, υλικά και ποιότητες που φυσικά δεν θα βρίσκονταν ποτέ μαζί, καταλήγουν να έχουν απροσδόκητες σχέσεις. Με αυτό τον τρόπο οι σουρεαλιστές βρήκαν στο παιχνίδι του εξαίσιου πτώματος ένα μέσο για την κριτική της πραγματικότητας. Όπως αναφέρει και ο Breton, η καθαρότητα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της αποκάλυψης. Γι’αυτό σκοπός του παιχνιδιού είναι η επαναδημιουργία νέων συνδέσεων με σκοπό να εμφανιστεί η ‘‘αποκάλυψη’’ μέσα από το τυχαίο. Έτσι η έρευνα, που στόχος της είναι η ένταξη της τεχνικής του εξαίσιου πτώματος στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μέσα από την συγκρότηση μιας μεθοδολογίας σχεδιασμού, θα επιδιώξει τη πραγμάτωση μιας τελικής σύνθεσης που θα είναι αποτέλεσμα συναρμολόγησης διαφορετικών επιμέρους ενοτήτων, κατασκευασμένες από διαφορετικές λογικές προσέγγισης, που όμως στο τέλος θα μπορεί να ερμηνευτεί και να εξηγηθεί ως ένα πραγματικό με αρχή, μέση και τέλος. Το κολαζοειδές αυτό αποτέλεσμα, θα δώσει στον χρήστη την δυνατότητα επανανοηματοδότησης της πραγματικότητας και επαναδημιουργίας νέων συνδέσεων με τον χώρο. | el |
heal.abstract | The investigation of the design process has now expanded into diverse fields. The development of a language, a mechanism, a descriptive system, or a design tool has offered architectural design a broader range of options for formulating various design proposals. In the context of enriching conceptual tools for the multifaceted analysis of architectural subjects, this research will aim to compose a design tool. Specifically, it will incorporate the game of Exquisite Corpse—as a methodological tool—into architectural and urban design. Through the creation of a design methodology, this technique will serve as a catalyst, capable of contributing to a redefinition of spatial perception by the user, with the aim of achieving a final synthesis. The reason for selecting the Exquisite Corpse game lies in its approach to multidimensional design. The technique encourages the complexities that may emerge from distinct elements sharing the same space and forging new associations. Figures, concepts, materials, and qualities that would ordinarily never coexist end up forming unexpected relationships. In this way, the Surrealists found in Exquisite Corpse a means to critique reality. As Breton states, clarity is the greatest enemy of revelation. Thus, the purpose of the game is the recreation of new connections to enable “revelation” through randomness. Therefore, this research—aiming to incorporate the Exquisite Corpse technique into architectural design by developing a design methodology—will seek to achieve a final synthesis. This synthesis will result from assembling diverse sections, constructed from different logical approaches, which, in the end, can be interpreted and explained as a coherent entity with a beginning, middle, and end. This collage-like outcome will allow the user to recontextualize reality and recreate new spatial connections. | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Ζαφειρόπουλος, Θεόδωρος | el |
heal.committeeMemberName | Σεβαστάκης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 60 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: