HEAL DSpace

The impact of alternative fuels and speed reduction on the carbon footprint of RoPax ships operating in Greek territory

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πανάγου, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Panagou, Alexandros en
dc.date.accessioned 2024-12-04T08:29:45Z
dc.date.available 2024-12-04T08:29:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60508
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28204
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εναλλακτικά καύσιμα el
dc.subject Μεθανόλη el
dc.subject Μείωση ταχύτητας el
dc.subject Επιβατηγά-οχηματαγωγά el
dc.subject Ανθρακικό αποτύπωμα el
dc.subject Conventional fuels en
dc.subject Methanol en
dc.subject Speed reduction en
dc.subject RoPax ships en
dc.subject Carbon footprint en
dc.title The impact of alternative fuels and speed reduction on the carbon footprint of RoPax ships operating in Greek territory en
dc.title Η επίδραση εναλλακτικών καυσίμων και της μείωσης ταχύτητας στο ανθρακικό αποτύπωμα επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται στα Ελληνικά ύδατα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη επιδόσεων πλοίου el
heal.classification Ship performance study en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-14
heal.abstract Κατά τη διάρκεια της ιστορίας, έχουν λάβει χώρα αρκετές τεχνολογικές και βιομηχανικές επαναστάσεις, οι οποίες ήταν υπεύθυνες για την αναμόρφωση τόσο του παρόντος όσο και του μέλλοντος της ανθρώπινης ζωής. Αυτές οι επαναστάσεις αύξησαν σημαντικά την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα, οδηγώντας σε πρωτοφανή ανάπτυξη στο παγκόσμιο εμπόριο. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και τη βιομηχανία διευκόλυναν ταχύτερες μεταφορές, βελτίωσαν την επικοινωνία και τη δημιουργία νέων αγορών, οδηγώντας την οικονομική ανάπτυξη παγκοσμίως. Δυστυχώς, τίποτα δεν έρχεται χωρίς κόστος. Αν και η ταχεία βιομηχανική ανάπτυξη έχει ωφελήσει την ανθρωπότητα με διάφορους τρόπους, έχει γίνει επίσης σημαντικός παράγοντας στην παγκόσμια περιβαλλοντική ρύπανση. Οι κύριοι τύποι περιβαλλοντικής ρύπανσης περιλαμβάνουν τη ρύπανση του εδάφους, του αέρα και των υδάτων, με πολλές διαφορετικές βιομηχανίες να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιδείνωση της κατάστασης. Μεταξύ αυτών, η ναυτιλιακή βιομηχανία συμβάλλει σημαντικά στην ατμοσφαιρική ρύπανση και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου μέσω της εκπομπής αέριων ρύπων και σωματιδίων. Με το φαινόμενο αυτό να εντείνεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η ανάγκη για απανθρακοποίηση και η μετάβαση σε συστήματα καθαρότερης ενέργειας βρίσκονται στο κατώφλι της ναυτιλιακής αγοράς. Αν και είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, είναι ζωτικής σημασίας για τον ναυτιλιακό τομέα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βασίζεται λιγότερο στα ορυκτά καύσιμα σε μια προσπάθεια μετριασμού των ρύπων και των εκπομπών που βλάπτουν το περιβάλλον. Οι διεθνείς και περιφερειακοί κανονισμοί, προερχόμενοι είτε από τον ΙΜΟ είτε από την ΕΕ, έχουν επικεντρωθεί όλο και περισσότερο στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Δεδομένου ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα χαρακτηριστεί ως SECA την 1η Ιανουαρίου 2025 και λαμβάνοντας υπόψη τα πολλά επιβατηγά πλοία RoRo που πλέουν στα ύδατά της, αυτή η διπλωματική εργασία διερευνά τις δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων και στρατηγικών μείωσης ταχύτητας για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των πλοίων RoPax που πλέουν στην ελληνική επικράτεια. Παράλληλα, εκτός από τα περιβαλλοντικά, αξιολογούνται και τα οικονομικά οφέλη από την εφαρμογή των μέτρων αυτών στον υφιστάμενο στόλο. Αυτή η μελέτη χωρίζεται σε έξι κεφάλαια και ρίχνει φως σε όλες τις πτυχές του θέματος. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό μέρος, παρέχοντας ουσιαστικές πληροφορίες για την καλύτερη κατανόηση της μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, τα πρώτα κεφάλαια εμβαθύνουν στη ρύπανση του περιβάλλοντος, καθώς και στους κανόνες και τους κανονισμούς που θεσπίστηκαν λόγω της αυξανόμενης ρύπανσης τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, παρουσιάζονται διάφοροι τρόποι μετριασμού των ρύπων που εκπέμπονται από τον ναυτιλιακό κλάδο, όπως η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, καινοτόμες τεχνολογίες και στρατηγικές μείωσης της ταχύτητας, μαζί με γενικές πληροφορίες για τους τύπους πλοίων που μελετώνται στην παρούσα διατριβή. Μετά το θεωρητικό μέρος, ακολουθούν αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη, συμπεριλαμβανομένων των παραδοχών που έγιναν για τους υπολογισμούς, της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε και των προσομοιώσεων. Τέλος, συζητούνται τα συμπεράσματα που βασίζονται στους υπολογισμούς, γίνεται ο σχολιασμός των τελικών αποτελεσμάτων και προτείνονται μελλοντικές εργασίες, ειδικά με την επικείμενη θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών. el
heal.advisorName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 99 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα