dc.contributor.author | Φλώρος, Σπυρίδων | el |
dc.contributor.author | Floros, Spyridon | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-10T09:37:39Z | |
dc.date.available | 2024-12-10T09:37:39Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60522 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28218 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χωροθέτηση | el |
dc.subject | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject | Αναλυτική ιεράρχηση | el |
dc.subject | Σταθμοί φόρτισης οχημάτων | el |
dc.subject | Optimal placement | en |
dc.subject | Analytical ierarchy process | en |
dc.subject | Charging stations | en |
dc.subject | Βέλτιστο μοντέλο | el |
dc.subject | Multi criteria decision analysis | en |
dc.subject | Geospatial analysis | en |
dc.title | Βέλτιστη χωροθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (σ.φ.η.ο.) στο δήμο Σπατών- Αρτέμιδος | el |
dc.title | Optimal placement of electric vehicle charging stations(e.v.c.s.) in the municipality of Spata - Artemida | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωγραφία | el |
heal.classification | Αστικός σχεδιασμός | el |
heal.classification | Γεωχωρική ανάλυση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-15 | |
heal.abstract | Έως το 2030, προβλέπεται ότι η παγκόσμια ζήτηση ενέργειας θα αυξηθεί κατά 50% και θα επιφέρει αντίστοιχη αύξηση των εκπομπών CO2 και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Αυτό συμβαίνει, επειδή η ενεργειακή ζήτηση καλύπτεται, ως επί το πλείστον, με τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Οι κυβερνήσεις, ανά τον κόσμο, προκειμένου να μειώσουν την εξάρτηση τους από τις εισαγόμενες μορφές ενέργειας, αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους, προωθούν διάφορες δράσεις για τη μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πιο αποδοτικά από τα αντίστοιχα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγουν χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αν και η μείωση αυτή ποικίλλει από χώρα σε χώρα. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα, συνεισφέρουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και τη μείωση του θορύβου στις πόλεις. Στον αντίποδα, τα αίτια που σχετίζονται με την περιορισμένη χρήση των η/ο έχουν να κάνουν με το υψηλό κόστος αγοράς, τον χρόνο που απαιτείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας τους, την περιορισμένη αυτονομία και εμβέλειά τους, καθώς και την έλλειψη υποδομών φόρτισης. Η φόρτιση των η/ο αποτελεί τη σημαντικότερη πτυχή στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και συνιστά πρόκληση, έτσι ώστε να στραφούν οι καταναλωτές προς αυτήν την αγορά. Τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) αποσκοπούν στη χωροθέτηση δημόσιων προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες υποδομές για την ενθάρρυνση αγοράς περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα συνδράμουν στη μετρίαση της ρύπανσης και του θορύβου εντός των αστικών κέντρων και οικιστικών ιστών. Εξετάζεται το ιστορικό υπόβαθρο γύρω από την εξέλιξη και την παγίωση των ΙΧ στα αστικά κέντρα, σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υποβάθμιση του. Παράλληλα, γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην καθοριστική συμβολή της ηλεκτροκίνησης στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη διαμόρφωση ενός ενεργειακά ουδέτερου συστήματος μεταφορών. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διαμόρφωση ενός μοντέλου, μέσω του οποίου θα εντοπιστούν οι κατάλληλες θέσεις χωροθέτησης σταθμών επαναφόρτισης η/ο στο δήμο Σπάτων-Αρτέμιδας, βάσει του νομικού πλαισίου και των προτύπων των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε είναι μια πολυκριτηριακή ανάλυση προσαρμοσμένη στη Διαδικασία Αναλυτικής Ιεράρχησης, η οποία αναπτύχθηκε από τον Thomas Saaty τη δεκαετία του 1970 και υλοποιείται σε περιβάλλον GIS, με σκοπό την εξαγωγή συντελεστών βαρύτητας για κάθε κριτήριο και υποκριτήριο που απαρτίζουν την ιεραρχική δομή. Στο πλαίσιο αυτό αξιολογείται η καταλληλότητα των περιοχών για τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης σε τακτική κλίμακα. Παράλληλα, με την εφαρμογή διαφορετικών σεναρίων ως προς τη διαμόρφωση των συντελεστών βαρύτητας των κριτηρίων, επιτυγχάνεται η ανάλυση ευαισθησίας του μοντέλου. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τα διαφορετικά σενάρια, αναφορικά με την ανάπτυξη του δικτύου των σταθμών, συγκρίνονται και αξιολογούνται. Συνεπώς, μέσα από οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων με τη μορφή χαρτών, εξετάζεται κατά πόσο είναι λειτουργική και αποτελεσματική η μεθοδολογία για τη χωροθέτηση των σημείων επαναφόρτισης και κατάλληλη, ώστε να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην ηλεκτροκίνηση εν γένει. | el |
heal.abstract | By 2030, it is projected that global energy demand will increase by 50%, leading to a corresponding increase in CO2 and greenhouse gas (GHG) emissions. This is because energy demand is mostly met by using fossil fuels. Governments around the world, in order to reduce their dependence on imported forms of energy and for environmental reasons, are promoting various actions to reduce the consumption of fossil fuels. Electric vehicles are more efficient than the conventional internal combustion engine vehicles and produce lower greenhouse gas emissions, although this reduction varies from country to country. At the same time, electric vehicles contribute to improving air quality and reducing noise in cities. On the other hand, the reasons for the limited use of electric vehicles are related to the high purchase costs, the time needed to recharge the battery, their limited range and autonomy, and the lack of charging infrastructure. Charging of electric vehicles is the most important aspect in the promotion of electromobility and represents a challenge to attract consumers to this market. Electric Vehicle Charging Schemes (EV Charging Schemes) aim to locate publicly accessible electric vehicle chargers in order to create the appropriate infrastructure to encourage the purchase of more electric vehicles, which will help mitigate pollution and noise within urban centers and residential areas. The historical background surrounding the development and consolidation of private cars in urban centers is examined, together with the impact on the environment and its degradation. At the same time, particular reference is made to the decisive contribution of electromobility to sustainable development and the development of an energy-neutral transport system. The objective of this paper is to formulate a model through which suitable locations for the siting of recharging stations in the municipality of Spata-Artemis will be identified, based on the legal framework and the standards of the Electric Vehicle Charging Plans. The methodology chosen is a multi-criteria analysis adapted to the Analytical Hierarchy Process, developed by Thomas Saaty in the 1970s and implemented in a GIS environment, in order to derive weighting coefficients for each criterion and sub-criterion that make up the hierarchical structure.In this context, the suitability of areas for the location of charging points on a regular scale is assessed. At the same time, by applying different scenarios in terms of the weighting coefficients of the criteria, the sensitivity analysis of the model is achieved. The results obtained from the different scenarios with regard to the development of the station network are compared and evaluated. Consequently, by visualising the results in the form of maps, it is examined whether the methodology for locating the recharging points is functional and effective and appropriate to give particular attention to electromobility in general. | en |
heal.advisorName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.advisorName | Bakogiannis, Efthimios | en |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 131 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: