dc.contributor.author | Χαβάνης, Κυριάκος | el |
dc.contributor.author | Chavanis, Kyriakos | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-20T09:33:38Z | |
dc.date.available | 2024-12-20T09:33:38Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60591 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28287 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | design | en |
dc.subject | quarter | en |
dc.subject | car | en |
dc.subject | test | en |
dc.subject | rig | en |
dc.subject | Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Δοκιμαστήριο | el |
dc.subject | Ανάρτηση | el |
dc.subject | Τεταρτημόριο | el |
dc.subject | Όχημα | el |
dc.title | Ανάπτυξη πειραματικής διάταξης ελέγχου συστήματος ανάρτησης οχήματος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Το σύστημα ανάρτησης ενός οχήματος συνδέει το αμάξωμα με τους τροχούς, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του οχήματος και έχει βασικό ρόλο στις επιδόσεις του και στην οδηγική εμπειρία του οδηγού. Η ανάρτηση μεταφέρει όλες τις δυνάμεις που δημιουργούνται κατά την κίνηση του οχήματος από τις μη αναρτημένες μάζες στις αναρτημένες μάζες και αντίστροφα. Αναμφίβολα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστήματα του οχήματος, χωρίς το οποίο η επίτευξη υψηλών επιδόσεων και ασφάλειας θα ήταν ακατόρθωτη. Επομένως, ο σχολαστικός έλεγχος των αναρτήσεων για τις εφαρμογές που προορίζονται σε ρεαλιστικές συνθήκες, πριν την τοποθέτησή τους σε κάποιο όχημα, είναι αναγκαίος προκειμένου να αποφευχθούν αστοχίες στα συνεργαζόμενα με την ανάρτηση εξαρτήματα ή ακόμα και στην ίδια την ανάρτηση, καθώς και να γίνει εφικτή η πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οχήματος σε ταλαντώσεις με συγκεκριμένη επιλογή ανάρτησης. Σκοπός της μελέτης που παρουσιάζεται στην παρούσα Διπλωματική Εργασία (ΔΕ) είναι ο σχεδιασμός μίας διάταξης ελέγχου ενός συστήματος ανάρτησης με σκοπό την προσομοίωση της κίνησης του οχήματος στο οδόστρωμα. Η αξία ενός δοκιμαστηρίου που ελέγχει την αντοχή της ανάρτησης, έγκειται στην αποφυγή της καταστροφικής καταπόνησης της ανάρτησης ή άλλου εξαρτήματος του οχήματος, μέσω του προσδιορισμού των μηχανικών ιδιοτήτων τους και στην κατανόηση της στατικής και δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος με δεδομένη επιλογή ανάρτησης, πριν την οριστική της τοποθέτηση. Η ανάρτηση αποτελείται από ένα σύνολο εξαρτημάτων τα βασικότερα εκ των οποίων είναι τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες. Το ελατήριο συνεργάζεται με τον αποσβεστήρα με επιμέρους εξαρτήματα. Το σύστημα της ανάρτησης είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο των κατακόρυφων ταλαντώσεων του οχήματος, με σκοπό την απορρόφηση κραδασμών που σε βάθος χρόνου μπορούν να αποβούν καταστροφικοί για το όχημα και κουραστικοί για τον οδηγό. Στην παρούσα ΔΕ αναλύθηκαν, αρχικά, τα υποσυστήματα για κάθε διαφορετικό τύπο ανάρτησης και επιλέχθηκε να προσομοιωθεί ένας από τους τύπους στην πειραματική διάταξη. Στη συνέχεια, σχεδιάστηκε και μοντελοποιήθηκε η πειραματική διάταξη μαζί με ένα σύστημα ανάρτησης, ούτως ώστε να γίνει ανάλυση των δυνάμεων που δέχεται η πειραματική διάταξη κατά τη λειτουργία της και διαστασιολόγηση όλων των εξαρτημάτων αυτής. Τέλος, έγινε βελτίωση του σχεδιασμού της πειραματικής διάταξης και ελέγχθηκε η αντοχή της σε διαφορετικούς τύπους καταπόνησης του συστήματος ανάρτησης από το οδόστρωμα. Ο σχεδιασμός της πειραματικής διάταξης και του συστήματος ανάρτησης έγινε στο λογισμικό τρισδιάστατης σχεδίασης Solidworks® και η μελέτη του ως προς τη στατική και δυναμική του συμπεριφορά, έγινε στο λογισμικό μηχανικής ανάλυσης με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων Ansys Workbench®. Τα συμπεράσματα της παρούσας ΔΕ μπορούν να φανούν χρήσιμα στο Εργαστήριο Οχημάτων του ΕΜΠ, για την υποστήριξη ερευνητικών προγραμμάτων που αφορούν στα επίγεια μέσα μεταφοράς στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. | el |
heal.classification | Σχεδιασμός Οχημάτων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-15 | |
heal.abstract | A vehicle's suspension system connects the body to the wheels, is an integral part of the vehicle and plays a key role in its performance and the driver's driving experience. The suspension transmits all the forces generated during the movement of the vehicle from the unsprung masses to the sprung masses and vice versa. Undoubtedly, it is one of the most important systems of the vehicle, without which the achievement of high performance and safety would be impossible. Therefore, the thorough testing of suspensions for their intended applications in realistic conditions, prior to their installation in a vehicle, is necessary to avoid failure of the components cooperating with the suspension or even the suspension itself, as well as to enable the prediction of the behavior of the vehicle in oscillations with a specific suspension option. The purpose of the design study presented in this Diploma Thesis is to design a control device for a suspension system in order to simulate the movement of the vehicle on the road surface. The value of designing a test bench that checks suspension strength, lies in avoiding destructive stress on the suspension or other vehicle component, by determining their mechanical properties and understanding the static and dynamic behavior of the vehicle with a given suspension choice, before its final placement. The suspension consists of a set of components, the most basic of which are the springs and shock absorbers. The spring works with the damper through cooperation with individual components. The suspension system is responsible for controlling the vertical oscillations of the vehicle, with the aim of absorbing shocks that over time could be destructive for the vehicle and tiring for the driver. In this thesis, the subsystems for each different type of suspension were initially analyzed and one of the types was chosen to be simulated in the experimental set-up. Then, the experimental setup was designed and modeled together with a suspension system, in order to analyze the forces received by the experimental setup during its operation and to dimension all its components. Finally, the design of the experimental set-up was improved and its resistance to different types of stress on the suspension system from the road surface was checked. The design of the experimental setup and the suspension system was done in Solidworks® 3D design software and its static and dynamic behavior study was done in Ansys Workbench® finite element analysis software. The conclusions of this diploma thesis can be seen useful in the Vehicle Laboratory of NTUA, for the support of research programs related to ground means of transport in the automotive industry. | en |
heal.advisorName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 148 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: