HEAL DSpace

Μελέτη της επίδρασης διάταξης για τη βελτίωση της πρόωσης πλοίου με χρήση επιχειρησιακών δεδομένων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σκρέτας, Αθανάσιος el
dc.contributor.author Skretas, Athanasios en
dc.date.accessioned 2024-12-23T08:12:06Z
dc.date.available 2024-12-23T08:12:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60595
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28291
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πρόσθετες αντιστάσεις el
dc.subject Γραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Δείκτες απόδοσης el
dc.subject Διάταξη προπέλας el
dc.subject Propeller Boss Cap Fins (PBCF) en
dc.subject Ship propulsion en
dc.subject Key Performance Indicators (KPIs) en
dc.subject Linear Regression en
dc.subject Wind and wave corrections en
dc.subject Επίδραση διάταξης στην προπέλα στην απόδοση πλοίου el
dc.title Μελέτη της επίδρασης διάταξης για τη βελτίωση της πρόωσης πλοίου με χρήση επιχειρησιακών δεδομένων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Απόδοση πλοίου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-15
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην εκτίμηση της αποδοτικότητας μιας διάταξης που είναι εγκατεστημένη στην προπέλα ενός πλοίου, με σκοπό τη βελτίωση της πρόωσης, χρησιμοποιώντας επιχειρησιακά δεδομένα. Για τον σκοπό αυτό, διεξάγεται συγκριτική μελέτη της απόδοσης δύο αδελφών πλοίων, εκ των οποίων το ένα διαθέτει τη διάταξη (Πλοίο 1), ενώ το άλλο όχι (Πλοίο 2). Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν καλύπτουν χρονική περίοδο ενός έτους μετά τον δεξαμενισμό του κάθε πλοίου. Αρχικά, συγκεντρώθηκαν και επεξεργάστηκαν τα απαραίτητα δεδομένα, τα οποία στη συνέχεια διορθώθηκαν για την κατάσταση ανέμου και κυματισμού. Αυτή η διόρθωση είναι κρίσιμη για την εξασφάλιση της ακρίβειας των αποτελεσμάτων, καθώς επιτρέπει τη σύγκριση των δεδομένων σε συνθήκες που είναι όσο το δυνατόν πιο ομοιογενείς. Η διαδικασία περιλάμβανε την κανονικοποίηση της ισχύος, ώστε όλα τα δεδομένα να αναφέρονται σε μια κοινή κατάσταση. Αυτό το βήμα είναι σημαντικό για να εξαχθούν σωστά συμπεράσματα σχετικά με τη βελτίωση της απόδοσης του πλοίου. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε ένα πολλαπλό μοντέλο γραμμικής παλινδρόμησης, το οποίο συσχετίζει την ισχύ του πλοίου με διάφορες παραμέτρους που επηρεάζουν τη λειτουργία του, όπως η ταχύτητα, το μέσο βύθισμα, η διαγωγή και τα στοιχεία του καιρού. Το μοντέλο αυτό παρέχει μια εκτίμηση της μεταβολής της ισχύος του πλοίου για διάφορες ταχύτητες και βυθίσματα, όπως προκύπτουν από τα ληφθέντα δεδομένα. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τη λεπτομερή ανάλυση της επίδρασης των διαφόρων παραμέτρων στην απόδοση του πλοίου. Τέλος, υπολογίστηκαν τρεις δείκτες απόδοσης (KPI) για τη σύγκριση της απόδοσης των δύο πλοίων. Οι δείκτες αυτοί περιλαμβάνουν την κατανάλωση καυσίμου, την εκπομπή ρύπων και την συνολική αποδοτικότητα της προώθησης. Η ανάλυση των δεικτών αυτών στοχεύει στο να καθορίσει εάν η εγκατεστημένη διάταξη στην προπέλα του Πλοίου 1 έχει οδηγήσει σε βελτίωση της απόδοσής του σε σχέση με το Πλοίο 2. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να απαντήσει κατά πόσο η εγκατεστημένη διάταξη έχει θετική επίδραση στην απόδοση του πλοίου. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορούν να προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την εφαρμογή τέτοιων διατάξεων σε άλλα πλοία, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Η διεξοδική ανάλυση των δεδομένων και η εφαρμογή μεθόδων στατιστικής επεξεργασίας διασφαλίζουν την αξιοπιστία των συμπερασμάτων, καθιστώντας την εργασία αυτή χρήσιμη τόσο για την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και για τη βιομηχανία της ναυτιλίας. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα