dc.contributor.author | Σκρέτας, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Skretas, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T08:12:06Z | |
dc.date.available | 2024-12-23T08:12:06Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60595 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28291 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πρόσθετες αντιστάσεις | el |
dc.subject | Γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Δείκτες απόδοσης | el |
dc.subject | Διάταξη προπέλας | el |
dc.subject | Propeller Boss Cap Fins (PBCF) | en |
dc.subject | Ship propulsion | en |
dc.subject | Key Performance Indicators (KPIs) | en |
dc.subject | Linear Regression | en |
dc.subject | Wind and wave corrections | en |
dc.subject | Επίδραση διάταξης στην προπέλα στην απόδοση πλοίου | el |
dc.title | Μελέτη της επίδρασης διάταξης για τη βελτίωση της πρόωσης πλοίου με χρήση επιχειρησιακών δεδομένων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Απόδοση πλοίου | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-15 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην εκτίμηση της αποδοτικότητας μιας διάταξης που είναι εγκατεστημένη στην προπέλα ενός πλοίου, με σκοπό τη βελτίωση της πρόωσης, χρησιμοποιώντας επιχειρησιακά δεδομένα. Για τον σκοπό αυτό, διεξάγεται συγκριτική μελέτη της απόδοσης δύο αδελφών πλοίων, εκ των οποίων το ένα διαθέτει τη διάταξη (Πλοίο 1), ενώ το άλλο όχι (Πλοίο 2). Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν καλύπτουν χρονική περίοδο ενός έτους μετά τον δεξαμενισμό του κάθε πλοίου. Αρχικά, συγκεντρώθηκαν και επεξεργάστηκαν τα απαραίτητα δεδομένα, τα οποία στη συνέχεια διορθώθηκαν για την κατάσταση ανέμου και κυματισμού. Αυτή η διόρθωση είναι κρίσιμη για την εξασφάλιση της ακρίβειας των αποτελεσμάτων, καθώς επιτρέπει τη σύγκριση των δεδομένων σε συνθήκες που είναι όσο το δυνατόν πιο ομοιογενείς. Η διαδικασία περιλάμβανε την κανονικοποίηση της ισχύος, ώστε όλα τα δεδομένα να αναφέρονται σε μια κοινή κατάσταση. Αυτό το βήμα είναι σημαντικό για να εξαχθούν σωστά συμπεράσματα σχετικά με τη βελτίωση της απόδοσης του πλοίου. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε ένα πολλαπλό μοντέλο γραμμικής παλινδρόμησης, το οποίο συσχετίζει την ισχύ του πλοίου με διάφορες παραμέτρους που επηρεάζουν τη λειτουργία του, όπως η ταχύτητα, το μέσο βύθισμα, η διαγωγή και τα στοιχεία του καιρού. Το μοντέλο αυτό παρέχει μια εκτίμηση της μεταβολής της ισχύος του πλοίου για διάφορες ταχύτητες και βυθίσματα, όπως προκύπτουν από τα ληφθέντα δεδομένα. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τη λεπτομερή ανάλυση της επίδρασης των διαφόρων παραμέτρων στην απόδοση του πλοίου. Τέλος, υπολογίστηκαν τρεις δείκτες απόδοσης (KPI) για τη σύγκριση της απόδοσης των δύο πλοίων. Οι δείκτες αυτοί περιλαμβάνουν την κατανάλωση καυσίμου, την εκπομπή ρύπων και την συνολική αποδοτικότητα της προώθησης. Η ανάλυση των δεικτών αυτών στοχεύει στο να καθορίσει εάν η εγκατεστημένη διάταξη στην προπέλα του Πλοίου 1 έχει οδηγήσει σε βελτίωση της απόδοσής του σε σχέση με το Πλοίο 2. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να απαντήσει κατά πόσο η εγκατεστημένη διάταξη έχει θετική επίδραση στην απόδοση του πλοίου. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορούν να προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την εφαρμογή τέτοιων διατάξεων σε άλλα πλοία, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Η διεξοδική ανάλυση των δεδομένων και η εφαρμογή μεθόδων στατιστικής επεξεργασίας διασφαλίζουν την αξιοπιστία των συμπερασμάτων, καθιστώντας την εργασία αυτή χρήσιμη τόσο για την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και για τη βιομηχανία της ναυτιλίας. | el |
heal.advisorName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδάκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 65 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: