dc.contributor.author | Μαλαφούρης, Θεόδωρος | el |
dc.contributor.author | Malafouris, Theodoros | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T08:50:13Z | |
dc.date.available | 2024-12-23T08:50:13Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60602 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28298 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πολέοδομία | el |
dc.subject | Στάθμευση | el |
dc.subject | Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα | el |
dc.subject | Προτάσεις Αναπλάσεων | el |
dc.subject | Σεπόλια | el |
dc.subject | Urban planning | en |
dc.subject | Parking | en |
dc.subject | Sustainable urban mobility | en |
dc.subject | Renovation proposals | en |
dc.subject | Sepolia | en |
dc.title | Μελέτη των συνθηκών στάθμευσης στο Δήμο Αθηναίων και πρόταση ανάπλασης στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην περιοχή Σεπόλια | el |
dc.title | Study of parking conditions in the Municipality of Athens and proposal for redevelopment in the context of sustainable urban mobility in the Sepolia area | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-15 | |
heal.abstract | Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία μελετήθηκε το ζήτημα της στάθμευσης και το ισοζύγιο αυτής σε μία σειρά περιοχές του Δήμου Αθηναίων και έγινε εστίαση στην περιοχή Σεπόλια του ∆. Αθηναίων, όπου δημιουργήθηκαν εναλλακτικά σενάρια για την αναβάθμιση της περιοχής μέσω περιορισμού της στάθμευσης. Στην περιοχή μελέτης όπου τελικώς επικεντρώθηκε η εργασία αυτή, όπως άλλωστε παρατηρείται και στις λοιπές περιοχές του κέντρου της Αθήνας, εντοπίζεται ένας μεγάλος αριθμός ΙΧ αυτοκινήτων που καταλαμβάνουν το οδικό δίκτυο και συνάμα ένας αρκετά περιορισμένος αριθμός χώρων όπου όλα αυτά τα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύσουν, καθώς δεν αναφερόμαστε μόνο στις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων. Στο Κεφάλαιο 1 παρουσιάζεται ο ρόλος του αυτοκινήτου στην σύγχρονη Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη και η αντιμετώπιση που αυτό έχει από τους πολίτες, καθώς και ορισμένες βασικές έννοιες και αρχές της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Στο Κεφάλαιο 2 ακολουθεί μία πιο συγκεκριμένη αναφορά στη στάθμευση στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Β.Α.Κ) και έπειτα αναλύονται βασικά στοιχεία του θεσμικού πλαισίου που συναντάμε στην ελληνική νομοθεσία για τη στάθμευση, από το συγκεκριμένο κεφάλαιο προκύπτει πως στόχος των πολιτικών Β.Α.Κ είναι ο δρόμος να μην είναι δεδομένο ότι προορίζεται για στάθμευση, όπως συνέβαινε στο συμβατικό σχεδιασμό. Στη συνέχεια του κεφαλαίου αυτού αναλύονται τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες στάθμευσης, ενώ παράλληλα γίνεται παράθεση συμβολισμών και ορισμών οι οποίοι βοηθούν στην περαιτέρω ανάλυση της μελέτης αυτής. Ακόμη γίνεται και αναφορά στη ταξινόμηση των χώρων στάθμευσης και αναφέρονται οι παράγοντες που επιδρούν στα χαρακτηριστικά της στάθμευσης. Στο Κεφάλαιο 3 επιχειρείται µια γενική παρουσίαση των χαρακτηριστικών της Αθήνας όσον αφορά την διαχρονική της εξέλιξη και την πληθυσμιακή της αύξηση αλλά γίνεται και εστίαση στην ευρύτερη περιοχή μελέτης των Σεπολίων, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως η αύξηση του βιοτικού επιπέδου επέφερε και αύξηση της ιδιοκτησίας των αυτοκινήτων με τα αντίστοιχα επακόλουθα του φαινομένου αυτού. Τα Κεφάλαια 4 και 5 αποτελούν το βασικό μέρος της παρούσας εργασίας μιας και σε αυτά παρατίθενται και αναλύονται τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων που έγιναν στην περιοχή μελέτης καθώς και τα αποτελέσματα που εξήχθησαν από τις λοιπές επτά περιοχές των δημοτικών κοινοτήτων του Δήμου. Οριοθετείται η ειδικότερη περιοχή μελέτης και γίνεται αναφορά στη κατάσταση των κτιρίων, τον αριθμό ορόφων, το πλήθος των κατοικιών ανά όροφο καθώς και τις χρήσεις γης. Επίσης, παρατίθενται δημογραφικά στοιχεία της περιοχής και οι υποδομές μεταφορών και κυκλοφορίας. Στη συνέχεια γίνεται µια πλήρης καταγραφή των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης, δεδομένα που προέκυψαν ύστερα από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη περιοχή μελέτης. Το βασικότερο συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι ο δρόμος κατά κύριο λόγω αξιοποιείται για στάθμευση παραμερίζοντας τις λοιπές λειτουργίες του. Μετά την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στη περιοχή μελέτης και την εξαγωγή βασικών συμπερασμάτων ως προς τις επικρατούσες συνθήκες στάθμευσης προτείνονται στο Κεφάλαιο 6 εναλλακτικά σενάρια στη βάση της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με στόχο να βελτιωθούν οι συνθήκες που παρέχει το Αστικό Περιβάλλον στους κατοίκους και να λυθεί το οποιοδήποτε ζήτημα στάθμευσης στην περιοχή μελέτης. Στη συνέχεια του κεφαλαίου αυτού πραγματοποιείται αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων μέσω ορισμένων δεικτών αλλά και η επιλογή του καταλληλότερου έχοντας ως κριτήριο την ικανοποίηση των αρχών της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Από το κεφάλαιο αυτό προκύπτει και το ενδιαφέρων συμπέρασμα πως παρά την υφιστάμενη κατάσταση, ακόμα και στο παρόν, υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής βιώσιμων λύσεων. Τέλος τα σημαντικότερα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας παρουσιάζονται στο Κεφάλαιο 7, όπου συμπεραίνεται πως ακόμη και με μικρές και τοπικής κλίμακας παρεμβάσεις οι συνθήκες κινητικότητας μίας περιοχής μπορούν ακόμα και έτσι να βελτιωθούν σημαντικά και πως ακόμα και σε κεντρικά σημεία της Αθήνας υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης πρακτικών βιώσιμης αστικής κινητικότητας. | el |
heal.abstract | In this thesis the issue of parking and the parking balance in a number of areas was studied in the municipality of Athens, with a focus on the area of Sepolia where the case study was implemented with the intention of improving conditions for pedestrians and cyclists. In the case study area in line with observations in other areas of the centre of Athens, there is an abundance of cars on the road network and at the same time a quite limited number of spaces where all these vehicles have the possibility to park, as we are not only referring to the needs of the permanent residents. Chapter 1 presents the role of the car in modern Greece and Europe and the way it is treated by citizens, as well as some basic concepts and principles of Sustainable Urban Mobility, from this chapter it can be concluded that the car dominates road transport and the daily life of citizens. In Chapter 2 a more specific reference to Sustainable Urban Mobility ( S.U.M) in the context of its relationship with parking follows and then basic elements of the institutional framework found in the Greek legislation on parking are analyzed, from this chapter it is clear that under the S.U.M. framework the road is not intended for parking, taking it for granted as in the conventional design. In the following chapter, the characteristics and parking needs are analyzed, while symbols and definitions are given which help in the further analysis of this study. Reference is also made to the classification of parking spaces and the factors affecting the characteristics of parking. Chapter 3 attempts a general presentation of the characteristics of Athens in terms of its evolution over time and its population growth, as well as some corresponding data for the wider study area of Sepolia, concluding that wealth growth has led to an increase in car ownership with the corresponding consequences of this phenomenon. Chapters 4 and 5 are the main part of the present work, since they present and analyze the results of the observations made in the study area and the results recorded in the other seven areas of the municipality. The specific study area is delineated and reference is made to the condition of the buildings, the number of floors, the number of dwellings per floor and the land uses. It also provides demographic data on the area and the transport and traffic infrastructure. A full inventory of available parking spaces, the length of time vehicles remain parked, and parking turnover and accumulation is then made, data obtained following a survey conducted in the study area. The main conclusion is that the road is primarily used for parking, neglecting the other functions of the road. After the recording of the existing situation in the study area and the drawing of basic conclusions regarding the prevailing parking conditions, alternative scenarios are proposed in Chapter 6 on the basis of Sustainable Urban Mobility in order to improve the conditions provided by the Urban Environment to the residents and to solve any parking issue in the study area. In the rest of this chapter, the evaluation of the alternative scenarios is carried out and some indicators and the selection of the most suitable one, based on the satisfaction of the principles of Sustainable Urban Mobility. From this chapter we can draw the valuable conclusion that despite the current situation, even at present, there is the possibility of implementing sustainable solutions. Finally, the main conclusions of this study are presented in Chapter 7, where it is concluded that even with small and local-scale interventions the mobility conditions of the area can still be significantly improved and that even in central parts of Athens there is the possibility of using sustainable urban mobility practices. | en |
heal.advisorName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.committeeMemberName | Χατζηχρήστος, Θωμάς | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 150 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: