dc.contributor.author |
Lamprinidis, Nikolaos
|
en |
dc.contributor.author |
Λαμπρινίδης, Νικόλαος
|
el |
dc.date.accessioned |
2024-12-23T09:16:51Z |
|
dc.date.available |
2024-12-23T09:16:51Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60609 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28305 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Vessel performance |
en |
dc.subject |
Weather routing |
en |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Added wave resistance |
en |
dc.subject |
Simplex |
en |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Απόδοση πλοίου |
el |
dc.subject |
Διαδρομή πλοίου |
el |
dc.subject |
Πρόσθετη αντίσταση |
el |
dc.subject |
Αλλη λεπίδραση πλοίου-προπελας |
el |
dc.title |
Weather ship routing focusing on propulsion energy efficiency |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Vessel Performance |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-06-23 |
|
heal.abstract |
In this thesis a direct method for modeling weather ship routing with regards to energy effi-
ciency is presented, in the case of ships traveling with constant speed. Except of weather da-
ta and ship added resistance, also bathymetry and coastline are considered. The ship route is
represented by Fourier (sine) series in the geographical coordinate system (Mercator’s pro-
jection) on the surface of the earth, permitting the reformulation of the optimization problem
with respect to the series coefficients. The optimization algorithm is validated in specific test
problems from physics. Subsequently, the present method is implemented as a Matlab GUI,
and, as a first application, the software tool is demonstrated for specific ships, in conjunction
with hindcast weather (wave and wind) data in the Mediterranean Sea region. Numerical re-
sults illustrate the performance of the present method concerning robustness, accuracy of re-
sults and speed of computations. |
en |
heal.abstract |
Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας αναπτύσσεται μια μέθοδος για το πρόβλημα της βέλτιστης ως προς την κατανάλωση καυσίμων, διαδρομής του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες υπηρεσίας. Στοιχεία που λαμβάνονται υπ’ οψιν είναι μετεωρολογικά δεδομένα (άνεμος και κύμα), η βαθυμετρία, η ακτογραμμή, η αντίσταση του πλοίου σε ήρεμο νερό και η πρόσθετη αντίσταση σε κυματισμούς. Η διαδρομή του πλοίου αναπαρίσταται σαν ημιτονική σειρά Fourier στο γεωγραφικό σύστημα συντεταγμένων πάνω στην επιφάνεια της γης. Η επιλογή αυτή επιτρέπει την αναγωγή του προβλήματος σε ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης ως προς τους συντελεστές της προηγούμενης αναπαράστασης. Η εγκυρότητα του αλγόριθμου βελτιστοποίησης καταδεικνύεται και ελέγχεται με χρήση επιλεγμένων παραδειγμάτων που προέρχονται από τη κυματική και μαθηματική φυσική. Ακολούθως, παρουσιάζεται ένα εργαλείο λογισμικού (GUI) που αναπτύχθηκε σε περιβάλλον σε Matlab® και παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογής για συγκεκριμένα πλοία σε συνδυασμό με πραγματικά δεδομένα καιρού στη περιοχή της Μεσογείου θαλάσσης. Τα αριθμητικά αποτελέσματα κατάδυκνείουν την απόδοση της μεθόδου όσον αφορά την στιβαρότητα του αλγορίθμου, την ακρίβεια των αποτελεσμάτων και την ταχύτητα των υπολογισμών. |
el |
heal.advisorName |
Μπελιμπασσακης, Κωστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Πολίτης, Γεράσιμος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
96 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|