HEAL DSpace

Weather ship routing focusing on propulsion energy efficiency

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Lamprinidis, Nikolaos en
dc.contributor.author Λαμπρινίδης, Νικόλαος el
dc.date.accessioned 2024-12-23T09:16:51Z
dc.date.available 2024-12-23T09:16:51Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60609
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28305
dc.rights Default License
dc.subject Vessel performance en
dc.subject Weather routing en
dc.subject Optimization en
dc.subject Added wave resistance en
dc.subject Simplex en
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Απόδοση πλοίου el
dc.subject Διαδρομή πλοίου el
dc.subject Πρόσθετη αντίσταση el
dc.subject Αλλη λεπίδραση πλοίου-προπελας el
dc.title Weather ship routing focusing on propulsion energy efficiency en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Vessel Performance en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-06-23
heal.abstract In this thesis a direct method for modeling weather ship routing with regards to energy effi- ciency is presented, in the case of ships traveling with constant speed. Except of weather da- ta and ship added resistance, also bathymetry and coastline are considered. The ship route is represented by Fourier (sine) series in the geographical coordinate system (Mercator’s pro- jection) on the surface of the earth, permitting the reformulation of the optimization problem with respect to the series coefficients. The optimization algorithm is validated in specific test problems from physics. Subsequently, the present method is implemented as a Matlab GUI, and, as a first application, the software tool is demonstrated for specific ships, in conjunction with hindcast weather (wave and wind) data in the Mediterranean Sea region. Numerical re- sults illustrate the performance of the present method concerning robustness, accuracy of re- sults and speed of computations. en
heal.abstract Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας αναπτύσσεται μια μέθοδος για το πρόβλημα της βέλτιστης ως προς την κατανάλωση καυσίμων, διαδρομής του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες υπηρεσίας. Στοιχεία που λαμβάνονται υπ’ οψιν είναι μετεωρολογικά δεδομένα (άνεμος και κύμα), η βαθυμετρία, η ακτογραμμή, η αντίσταση του πλοίου σε ήρεμο νερό και η πρόσθετη αντίσταση σε κυματισμούς. Η διαδρομή του πλοίου αναπαρίσταται σαν ημιτονική σειρά Fourier στο γεωγραφικό σύστημα συντεταγμένων πάνω στην επιφάνεια της γης. Η επιλογή αυτή επιτρέπει την αναγωγή του προβλήματος σε ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης ως προς τους συντελεστές της προηγούμενης αναπαράστασης. Η εγκυρότητα του αλγόριθμου βελτιστοποίησης καταδεικνύεται και ελέγχεται με χρήση επιλεγμένων παραδειγμάτων που προέρχονται από τη κυματική και μαθηματική φυσική. Ακολούθως, παρουσιάζεται ένα εργαλείο λογισμικού (GUI) που αναπτύχθηκε σε περιβάλλον σε Matlab® και παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογής για συγκεκριμένα πλοία σε συνδυασμό με πραγματικά δεδομένα καιρού στη περιοχή της Μεσογείου θαλάσσης. Τα αριθμητικά αποτελέσματα κατάδυκνείουν την απόδοση της μεθόδου όσον αφορά την στιβαρότητα του αλγορίθμου, την ακρίβεια των αποτελεσμάτων και την ταχύτητα των υπολογισμών. el
heal.advisorName Μπελιμπασσακης, Κωστας el
heal.committeeMemberName Πολίτης, Γεράσιμος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 96 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής