HEAL DSpace

Παρακολούθηση τρωτότητας παράκτιων περιοχών με χρήση συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπενάκης, Νικόλαος el
dc.contributor.author Benakis, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2025-01-08T11:21:35Z
dc.date.available 2025-01-08T11:21:35Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60652
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28348
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών el
dc.subject Παρακολούθηση τρωτότητας el
dc.subject Τρωτότητα el
dc.subject Ακτές el
dc.subject Λιμένες el
dc.subject Unmanned aircraft systems en
dc.subject Vulnerability monitoring en
dc.subject Vulnerability en
dc.subject Coasts en
dc.subject Ports en
dc.title Παρακολούθηση τρωτότητας παράκτιων περιοχών με χρήση συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών el
heal.type masterThesis
heal.classification Παράκτια ζώνη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-10
heal.abstract Οι παράκτιες περιοχές αποτελούσαν ανέκαθεν πόλο έλξης για τον άνθρωπο ως πρώτη επιλογή εγκατάστασης, επιτυγχάνοντας κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη μέσω των εμπορικών συναλλαγών και της πολιτιστικής διασύνδεσης με άλλα μέρη του κόσμου. Η αστικοποίηση μεγάλου μέρους των ακτών, οδήγησε στην ανάπτυξη πλήθους δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβάνοντας την βιομηχανία, τον τουρισμό, τις μονάδες παραγωγής ενέργειας, τη ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, οι οποίες εξυπηρετούνται από τις λιμενικές υποδομές που κατασκευάζονται στην ακτογραμμή. Ακτές και λιμένες είναι παράκτια συστήματα που αλληλοεξαρτώνται και αλληλοεπηρεάζονται, καθώς υποβάλλονται σε φυσικές και ανθρωπογενείς πιέσεις σε ένα εξελισσόμενο περιβαλλοντικό πλαίσιο λόγω της κλιματικής αλλαγής, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τρωτότητά τους και η ευαισθησία τους σε επικείμενες απειλές. Η εκτίμηση της τρωτότητας ακτών και λιμένων έχει απασχολήσει την ερευνητική κοινότητα, διερευνώντας φυσικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους που επηρεάζουν την κατάσταση και τη λειτουργία τους. Ωστόσο, παρατηρήθηκε εστίαση και κατεύθυνση της έρευνας χωριστά για την παράκτια τρωτότητα και την τρωτότητα λιμένων αντίστοιχα και όχι ταυτόχρονη εξέταση και των δυο συστημάτων, σε παράκτιους χώρους που περιλαμβάνουν και τα δυο. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο παράκτιος χώρος μεταβάλλεται δυναμικά, δημιουργείται η ανάγκη εφαρμογής μεθόδων παρακολούθησης της τρωτότητας, καταγράφοντας και αποτυπώνοντας την κατάσταση ακτών και λιμένων. Η παρακολούθηση περιλαμβάνει διάφορες μεθόδους, από τις κλασικές όπως η οπτική επισκόπηση, η χρήση σταθερών επίγειων καμερών κ.α., έως και σύγχρονες μεθόδους τηλεπισκόπησης, όπως η χρήση Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ), η οποία συμβάλλει στην περιοδική αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης μέσω διεξαγωγής προγραμματισμένων επιτόπιων καταγραφών. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, διερευνάται η αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων παρακολούθησης και συγκεκριμένα η χρήση ΣμηΕΑ, για την παρακολούθηση της τρωτότητας παράκτιων περιοχών. Ειδικότερα, εξετάστηκαν έξι (6) περιοχές, που βρίσκονται επί της ακτογραμμής Δήμου Θηβαίων στον Κορινθιακό Κόλπο (Παραλία Σαράντη, Άγιος Νικόλαος, Αλυκή, Παραλία Λιβαδόστρας, Καλαμάκι, Άγιος Βασίλειος), εκ των οποίων οι τέσσερις (4) διαθέτουν αλιευτικά καταφύγια (Παραλία Σαράντη, Άγιος Νικόλαος, Αλυκή, Άγιος Βασίλειος), όπου πραγματοποιήθηκε συλλογή στοιχείων με χρήση ΣμηΕΑ. Ακολούθως, τα στοιχεία αυτά επεξεργάστηκαν και αναλύθηκαν περαιτέρω, προκειμένου να προκύψουν οι κατάλληλες πληροφορίες για την κατάσταση των ακτών και των αλιευτικών καταφυγίων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε συγκριτική ανάλυση με αποτελέσματα προγενέστερων ερευνών στις υπό εξέταση ακτές και λιμένες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συνολικής διερεύνησης, αναφορικά με την τρωτότητα των ακτών, παρατηρήθηκαν μεταβολές κυρίως στις φυσικές παραμέτρους και αναφορικά με την τρωτότητα των λιμένων, παρατηρήθηκαν μεταβολές στην δομική κατάσταση της υποδομής. el
heal.abstract Coastal areas have always been an attraction for people as a first choice of settlement, achieving social and economic development through trade and cultural interconnection with other parts of the world. The urbanization of coastlines has led to the development of various activities, including industry, tourism, power plants, shipping and coastal navigation, all of which are served by the port infrastructure built along the coastline. Coasts and ports are multidimensional systems that are interdependent and mutually affected since they are subject to natural and anthropogenic pressures in an evolving environmental context due to climate change, increasing their vulnerability and susceptibility to imminent threats. The assessment of coastal and port vulnerability has been a major concern of the research community, investigating physical, technical, environmental and socio-economic parameters that influence their current state. However, coastal vulnerability and port vulnerability have been separately investigated without simultaneously examining vulnerability variations on both systems in coastal areas. Moreover, taking into account that coastal areas are dynamically changing, there is a need to implement vulnerability monitoring methods to identify and map the condition of coasts and ports. Monitoring includes various methods, ranging from classical methods such as visual survey, the use of fixed ground-based cameras, etc., to modern remote sensing methods such as the use of Unmanned Aircraft Systems (UAS), which may contribute to the periodic assessment of the current condition by conducting scheduled field surveys. In the context of this master thesis, the use of modern monitoring methods and specifically the use of UAS for monitoring the vulnerability of coastal areas is investigated. In particular, six (6) areas located on the coastline of the Municipality of Thebes in the Corinthian Gulf (Saranti Beach, Agios Nikolaos, Aliki, Livadostras Beach, Kalamaki, Agios Vasilios) were examined, four (4) of which have fishing shelters (Saranti Beach, Agios Nikolaos, Aliki, Agios Vasilios). Data collection was carried out using UAS. This data was processed and further analyzed to obtain the required information regarding the condition of the coasts and fishing shelters. Finally, a comparative analysis with results from previous surveys on the coasts and ports under consideration was carried out. According to the results of the overall investigation, with regard to the vulnerability of the coasts, changes were observed mainly in the physical parameters and with regard to the vulnerability of the ports, changes were observed in the structural condition of the infrastructure. el
heal.advisorName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Χονδρός, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Στάμου, Αναστάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα