HEAL DSpace

Πρόβλεψη της ισχύος κινητήρα εμπορικών πλοίων με τεχνικές μηχανικής και βαθιάς μάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δεπάστας, Βασίλειος el
dc.contributor.author Depastas, Vasileios en
dc.date.accessioned 2025-01-08T13:20:02Z
dc.date.available 2025-01-08T13:20:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60666
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28362
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Ισχύς κινητήρα πλοίων el
dc.subject Μηχανική μάθηση el
dc.subject Βαθιά μάθηση el
dc.subject Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου el
dc.title Πρόβλεψη της ισχύος κινητήρα εμπορικών πλοίων με τεχνικές μηχανικής και βαθιάς μάθησης el
dc.title Πρόβλεψη της ισχύος κινητήρα εμπορικών πλοίων με τεχνικές μηχανικής και βαθιάς μάθησης el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Prediction of ship power based on machine learning and deep learning techniques en
heal.classification Επιστήμη Δεδομένων el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-15
heal.abstract Σήμερα, ο βασικός στόχος του Ναυτιλιακού τομέα είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κατά μήκος όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας αγαθών. Ο IMO (International Maritime Organization) έχει θεσπίσει αυστηρούς στόχους για την μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στο προσεχές διάστημα συνδράμοντας στην παγκόσμια προσπάθεια όλων των κλάδων για την προστασία του περιβάλλοντος. Πλήθος νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων δοκιμάζονται για την μείωση των ρύπων των πλοίων, ωστόσο πέρα αυτών πρωταρχικός στόχος είναι η αναθεώρηση των μεθόδων λειτουργίας των πλοίων με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η χρήση νέων τεχνολογιών ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων τα οποία συγκεντρώνονται με σύγχρονες IoT τεχνολογίες (on-board sensors) ανοίγει νέους ορίζοντες στην κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοση ενός πλοίου. Στα πλαίσια αυτού, η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην βελτίωση ενός υφιστάμενου αλγορίθμου πολυωνυμικής παλινδρόμησης (Lasso regression) για την εύρεση της βέλτιστης ταχύτητας πλεύσης πλοίου σε πραγματικό χρόνο βάσει των καιρικών φαινομένων και μετρήσεων που αφορούν την πλεύση του πλοίου και λειτουργική κατάσταση της μηχανής του. Η μελέτη επικεντρώνεται στην εύρεση και υλοποίηση των κατάλληλων μοντέλων μηχανικής και βαθιάς μάθησης με στόχο την ακριβέστερη προσομοίωση της απόδοσης του πλοίου σε ισχύ και κατανάλωση υπό τις καιρικές συνθήκες που αναμένεται να αντιμετωπίσει σε κάθε σημείο της διαδρομής. Τα μοντέλα αυτά μπορούν έπειτα να ενσωματωθούν σε έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης για την πλεύση του πλοίου και πραγματοποιούμε εκτενή μελέτη της απόδοσης των εξεταζόμενων αλγορίθμων. el
heal.advisorName Βουλόδημος, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Βουλόδημος, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα