dc.contributor.author | Δεπάστας, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Depastas, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T13:20:02Z | |
dc.date.available | 2025-01-08T13:20:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60666 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28362 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ισχύς κινητήρα πλοίων | el |
dc.subject | Μηχανική μάθηση | el |
dc.subject | Βαθιά μάθηση | el |
dc.subject | Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου | el |
dc.title | Πρόβλεψη της ισχύος κινητήρα εμπορικών πλοίων με τεχνικές μηχανικής και βαθιάς μάθησης | el |
dc.title | Πρόβλεψη της ισχύος κινητήρα εμπορικών πλοίων με τεχνικές μηχανικής και βαθιάς μάθησης | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Prediction of ship power based on machine learning and deep learning techniques | en |
heal.classification | Επιστήμη Δεδομένων | el |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-15 | |
heal.abstract | Σήμερα, ο βασικός στόχος του Ναυτιλιακού τομέα είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κατά μήκος όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας αγαθών. Ο IMO (International Maritime Organization) έχει θεσπίσει αυστηρούς στόχους για την μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στο προσεχές διάστημα συνδράμοντας στην παγκόσμια προσπάθεια όλων των κλάδων για την προστασία του περιβάλλοντος. Πλήθος νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων δοκιμάζονται για την μείωση των ρύπων των πλοίων, ωστόσο πέρα αυτών πρωταρχικός στόχος είναι η αναθεώρηση των μεθόδων λειτουργίας των πλοίων με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η χρήση νέων τεχνολογιών ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων τα οποία συγκεντρώνονται με σύγχρονες IoT τεχνολογίες (on-board sensors) ανοίγει νέους ορίζοντες στην κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοση ενός πλοίου. Στα πλαίσια αυτού, η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην βελτίωση ενός υφιστάμενου αλγορίθμου πολυωνυμικής παλινδρόμησης (Lasso regression) για την εύρεση της βέλτιστης ταχύτητας πλεύσης πλοίου σε πραγματικό χρόνο βάσει των καιρικών φαινομένων και μετρήσεων που αφορούν την πλεύση του πλοίου και λειτουργική κατάσταση της μηχανής του. Η μελέτη επικεντρώνεται στην εύρεση και υλοποίηση των κατάλληλων μοντέλων μηχανικής και βαθιάς μάθησης με στόχο την ακριβέστερη προσομοίωση της απόδοσης του πλοίου σε ισχύ και κατανάλωση υπό τις καιρικές συνθήκες που αναμένεται να αντιμετωπίσει σε κάθε σημείο της διαδρομής. Τα μοντέλα αυτά μπορούν έπειτα να ενσωματωθούν σε έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης για την πλεύση του πλοίου και πραγματοποιούμε εκτενή μελέτη της απόδοσης των εξεταζόμενων αλγορίθμων. | el |
heal.advisorName | Βουλόδημος, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Βουλόδημος, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Στάμου, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: