dc.contributor.author | Πολύζος, Αλέξανδρος![]() |
el |
dc.contributor.author | Polyzos, Alexandros![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-01-13T11:47:05Z | |
dc.date.available | 2025-01-13T11:47:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60712 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28408 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κριτήριο υπερφόρτωσης | el |
dc.subject | Διάδρομος απογείωσης - προσγείωσης | el |
dc.subject | Φέρουσα ικανότητα οδοστρωμάτων αεροδρομίων | el |
dc.subject | Οδοστρώματα αεροδρομίων | el |
dc.subject | Εύκαμπτο οδόστρωμα | el |
dc.title | Σύγκριση κριτηρίου υπερφόρτωσης οδοστρωμάτων αεροδρομίων στο πλαίσιο των μεθόδων ACN-PCN και ACR-PCR | el |
dc.title | Comparison of airfield pavement overloading criteria within the framework of the ACN-PCN and ACR-PCR methods | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδοστρώματα αεροδρομίων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-17 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σύγκριση του κριτηρίου υπερφόρτωσης εύκαμπτων οδοστρωμάτων αεροδρομίων μεταξύ των μεθόδων ACN-PCN και ACR-PCR. Η υπερφόρτωση των οδοστρωμάτων αεροδρομίων αποτελεί ένα ζήτημα με ιδιαίτερη σημασία για την ομαλή λειτουργία ενός αεροδρομίου. Φορείς που επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις διεθνείς προδιαγραφές, όπως είναι ο ICAO και η FAA, έχουν προχωρήσει στην έκδοση κανονισμών, σύμφωνα με τους οποίους χαρακτηρίζεται η φέρουσα ικανότητα ενός οδοστρώματος αεροδρομίου, καθώς και οι προϋποθέσεις υπέρβασής της. Η μέχρι στιγμής ισχύουσα μέθοδος, η οποία είναι η ACN-PCN, όπως και η ACR-PCR η οποία θα την αντικαταστήσει, θέτουν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια με τα οποία μπορεί η υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας ενός οδοστρώματος να κριθεί αποδεκτή. Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται εφαρμογή και σύγκριση των κριτηρίων υπερφόρτωσης των δύο μεθόδων. Για την ανάλυση επιλέχθηκε ενδεικτικό σενάριο κυκλοφορίας για τις συνθήκες του ελλαδικού χώρου, με βάση την οποία καθορίστηκε η διατομή του οδοστρώματος. Στη συνέχεια, υπολογίστηκαν οι δείκτες PCN και PCR του οδοστρώματος και ακολούθησε η επιλογή αεροσκαφών που εμπίπτουν στα κριτήρια υπερφόρτωσης του ICAO σύμφωνα με την κάθε μέθοδο ξεχωριστά. Ακολούθησε η εκτίμηση της επίδρασης κάθε αεροσκάφους στη φθορά του οδοστρώματος. Τα συμπεράσματα της εργασίας που προέκυψαν επικεντρώνονται στη διαφορά του εύρους ανοχής της κάθε μεθόδου και στη σημασία της αποδεκτής υπερφόρτωσης για τη φθορά του εξεταζόμενου εύκαμπτου οδοστρώματος. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is to highlight the differences on the acceptable overload operations between the current standardized method ACN-PCN and new ACR-PCR. To achieve that, both of the methods were applied on a case study, which included a typical aircraft traffic that operates on a flexible pavement section. After calculating the ACN, PCN, ACR and PCR indicators, the overload criteria was used to form the acceptable overload traffic according to each method. The results were investigated by comparing the different types of overload aircrafts that each method allowed and by calculating the contribution of every aircraft on the Cumulative Damage Factor (CDF). The range of the CDF value that was affected by the overload operations is presented through comparative diagrams, so as to visualize the impact of each aircraft and therefore the impact of each method on the pavement’s remaining life. The conclusions that were exported from this comparative investigation are also included in this thesis. | en |
heal.advisorName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 88 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: