dc.contributor.author | Ανδρέικος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Andreikos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-14T10:37:20Z | |
dc.date.available | 2025-01-14T10:37:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60720 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28416 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Παράγοντες επιρροής | el |
dc.subject | Χωρικές αναλύσεις | el |
dc.subject | Road accidents | en |
dc.subject | Influencing factors | en |
dc.subject | Spatial analyses | en |
dc.title | Χωρική ανάλυση οδικών ατυχημάτων στους Δήμους της Ελλάδας | el |
dc.title | Spatial analysis of road accidents in the Municipalities of Greece | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.classification | Road safety | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-18 | |
heal.abstract | Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής του παράγοντα του χώρου στην ανάλυση των οδικών ατυχημάτων, και κατά πόσον οι μέθοδοι ανάλυσης βελτιώνονται με χρήση γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης. Για τον σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν πληθυσμιακά, κοινωνικά, οικονομικά και συγκοινωνιακά δεδομένα και εξετάστηκε η επίδρασή τους στον αριθμό των θανάτων σε οδικά ατυχήματα. Πραγματοποιήθηκε πρωταρχική στατιστική επεξεργασία των δεδομένων καθώς και ομαδοποίησή τους από την οποία προέκυψαν δύο συστάδες Δήμων: μία συστάδα με τους αστικούς, μεγάλους πληθυσμιακά Δήμους, και μία συστάδα με τους περιφερειακούς και επαρχιακούς Δήμους. Στη συνέχεια, και μετά από δοκιμές, αναπτύχθηκαν έξι τελικά μαθηματικά μοντέλα: τρία πρότυπα γραμμικής παλινδρόμησης, για το σύνολο των Δήμων και για κάθε συστάδα ξεχωριστά, και τρία πρότυπα γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης, για τις αντίστοιχες περιπτώσεις. Με την εφαρμογή και αξιολόγηση των μοντέλων προκύπτει ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τους θανάτους σε οδικά ατυχήματα είναι η ιδιοκτησία ΙΧ και το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν. Η ιδιοκτησία ΙΧ συσχετίζεται θετικά με τους θανάτους σε οδικά ατυχήματα, καθώς η αύξηση του στόλου οχημάτων οδηγεί σε αυξημένη έκθεση στον κίνδυνο, ενώ το ΑΕΠ συσχετίζεται αρνητικά, καθώς η αύξησή του σχετίζεται με καλύτερο βιοτικό επίπεδο και βελτιωμένα μέτρα οδικής ασφάλειας. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι τα χωρικά σταθμισμένα πρότυπα παράγουν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την κλασική γραμμική παλινδρόμηση, όπως αποδεικνύεται από τους στατιστικούς δείκτες R2 και AIC. Συνεπώς, η εφαρμογή χωρικής μεθόδου ανάλυσης φαίνεται να βελτιώνει την ακρίβεια της εκτίμησης των μαθηματικών προτύπων. | el |
heal.abstract | The objective of the present Diploma Thesis is the examination of the influence of the spatial factor in the analysis of road accidents, as well as the degree of improvement of the analysis methods with the use of a geographically weighted regression. To that end, population, social, economic and transportation data was collected, and its influence on the number of road fatalities was examined. Following an initial processing of the data, their clustering procedure produced two clusters: one with the urban, densely populated Municipalities, and one with the regional and rural Municipalities. Subsequently, and following many tests, six final mathematical models were developed: three linear regression models for all the Municipalities and for each cluster separately, as well as three geographically weighted regression models, respectively. The application and evaluation of the models showed that the most important factors that influence the number of road fatalities are the possession of private vehicles and the Gross Domestic Product. Private vehicle possession correlates positively with the number of road fatalities, as the increase in vehicles leads to an increased exposure to danger, while GDP correlates negatively, as its increase is linked to better life quality and improved road safety measures. In conclusion, it appears that the spatial models produce improved results when compared to the classic linear regression, as demonstrated by the R2 and AIC indexes. Therefore, the application of a spatial method of analysis improves the accuracy of the mathematical model estimation. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 78 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: