HEAL DSpace

Χωρική ανάλυση οδικών ατυχημάτων στους Δήμους της Ελλάδας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ανδρέικος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Andreikos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2025-01-14T10:37:20Z
dc.date.available 2025-01-14T10:37:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60720
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28416
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Παράγοντες επιρροής el
dc.subject Χωρικές αναλύσεις el
dc.subject Road accidents en
dc.subject Influencing factors en
dc.subject Spatial analyses en
dc.title Χωρική ανάλυση οδικών ατυχημάτων στους Δήμους της Ελλάδας el
dc.title Spatial analysis of road accidents in the Municipalities of Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.classification Road safety en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-18
heal.abstract Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής του παράγοντα του χώρου στην ανάλυση των οδικών ατυχημάτων, και κατά πόσον οι μέθοδοι ανάλυσης βελτιώνονται με χρήση γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης. Για τον σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν πληθυσμιακά, κοινωνικά, οικονομικά και συγκοινωνιακά δεδομένα και εξετάστηκε η επίδρασή τους στον αριθμό των θανάτων σε οδικά ατυχήματα. Πραγματοποιήθηκε πρωταρχική στατιστική επεξεργασία των δεδομένων καθώς και ομαδοποίησή τους από την οποία προέκυψαν δύο συστάδες Δήμων: μία συστάδα με τους αστικούς, μεγάλους πληθυσμιακά Δήμους, και μία συστάδα με τους περιφερειακούς και επαρχιακούς Δήμους. Στη συνέχεια, και μετά από δοκιμές, αναπτύχθηκαν έξι τελικά μαθηματικά μοντέλα: τρία πρότυπα γραμμικής παλινδρόμησης, για το σύνολο των Δήμων και για κάθε συστάδα ξεχωριστά, και τρία πρότυπα γεωγραφικά σταθμισμένης παλινδρόμησης, για τις αντίστοιχες περιπτώσεις. Με την εφαρμογή και αξιολόγηση των μοντέλων προκύπτει ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τους θανάτους σε οδικά ατυχήματα είναι η ιδιοκτησία ΙΧ και το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν. Η ιδιοκτησία ΙΧ συσχετίζεται θετικά με τους θανάτους σε οδικά ατυχήματα, καθώς η αύξηση του στόλου οχημάτων οδηγεί σε αυξημένη έκθεση στον κίνδυνο, ενώ το ΑΕΠ συσχετίζεται αρνητικά, καθώς η αύξησή του σχετίζεται με καλύτερο βιοτικό επίπεδο και βελτιωμένα μέτρα οδικής ασφάλειας. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι τα χωρικά σταθμισμένα πρότυπα παράγουν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την κλασική γραμμική παλινδρόμηση, όπως αποδεικνύεται από τους στατιστικούς δείκτες R2 και AIC. Συνεπώς, η εφαρμογή χωρικής μεθόδου ανάλυσης φαίνεται να βελτιώνει την ακρίβεια της εκτίμησης των μαθηματικών προτύπων. el
heal.abstract The objective of the present Diploma Thesis is the examination of the influence of the spatial factor in the analysis of road accidents, as well as the degree of improvement of the analysis methods with the use of a geographically weighted regression. To that end, population, social, economic and transportation data was collected, and its influence on the number of road fatalities was examined. Following an initial processing of the data, their clustering procedure produced two clusters: one with the urban, densely populated Municipalities, and one with the regional and rural Municipalities. Subsequently, and following many tests, six final mathematical models were developed: three linear regression models for all the Municipalities and for each cluster separately, as well as three geographically weighted regression models, respectively. The application and evaluation of the models showed that the most important factors that influence the number of road fatalities are the possession of private vehicles and the Gross Domestic Product. Private vehicle possession correlates positively with the number of road fatalities, as the increase in vehicles leads to an increased exposure to danger, while GDP correlates negatively, as its increase is linked to better life quality and improved road safety measures. In conclusion, it appears that the spatial models produce improved results when compared to the classic linear regression, as demonstrated by the R2 and AIC indexes. Therefore, the application of a spatial method of analysis improves the accuracy of the mathematical model estimation. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 78 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα