HEAL DSpace

Η επιρροή της κούρασης στην συμπεριφορά του οδηγού σε υπεραστικό περιβάλλον με τη χρήση προσομοιωτή

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζιουβάρας, Γεώργιος el
dc.contributor.author Tziouvaras, Georgios en
dc.date.accessioned 2025-01-14T11:49:08Z
dc.date.available 2025-01-14T11:49:08Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60728
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28424
dc.rights Default License
dc.subject Κούραση el
dc.subject Προσομοιωτής οδήγησης el
dc.subject Υπεραστικό δίκτυο el
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Fatigue driving en
dc.subject Driving simulator en
dc.subject Rural roads en
dc.subject Road crashes en
dc.title Η επιρροή της κούρασης στην συμπεριφορά του οδηγού σε υπεραστικό περιβάλλον με τη χρήση προσομοιωτή el
dc.title The effect of fatigue on driver behavior in rural environment using driving simulator en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-19
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής της κούρασης στην οδήγηση σε υπεραστικό περιβάλλον, υπό συνθήκες υψηλού και χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία σε προσομοιωτή οδήγησης μέσω της οποίας συλλέχθηκαν οδηγικά στοιχεία 35 συμμετεχόντων. Για την συλλογή των απαραίτητων δεδομένων έγινε επιπλέον και ο προσδιορισμός των προσωπικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων μέσω έρευνας ερωτηματολογίου. Η οδήγηση πραγματοποιήθηκε από τους συμμετέχοντες για κάθε σενάριο δύο (2) φορές, μια όντας ξεκούραστοι και μια κουρασμένοι με ελάχιστες ώρες ή καθόλου ύπνο. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε μέσω στατιστικής ανάλυσης, και πιο συγκεκριμένα με δημιουργία στατιστικών μοντέλων, γραμμικής και διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα μαθηματικά μοντέλα αφορούν στη μέση ταχύτητα που ανέπτυξαν οι οδηγοί, στον μέσο χρόνο αντίδρασής τους, στην απόσταση την οποία διατηρούσαν από το προπορευόμενο όχημα καθώς και στην πιθανότητα ατυχήματος. Βασικά συμπεράσματα αποτελούν ότι η οδήγηση υπό την επιρροή της κούρασης αυξάνει τη μέση ταχύτητα και τον χρόνο αντίδρασης των οδηγών, μειώνει την απόστασή τους από το προπορευόμενο όχημα και αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος. Τέλος, στις συνθήκες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου παρατηρήθηκαν χαμηλότερες μέσες ταχύτητες, μειωμένοι χρόνοι αντίδρασης, μειωμένες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα καθώς και αυξημένη πιθανότητας ατυχήματος. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 70 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής