dc.contributor.author |
Χονδροματίδης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Chondromatidis, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-01-15T11:32:46Z |
|
dc.date.available |
2025-01-15T11:32:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60742 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28438 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπολογιστική Ρευστοδυναμική |
el |
dc.subject |
Αερακουστική |
el |
dc.subject |
Αεροδυναμικός Θόρυβος |
el |
dc.subject |
Ακουστική Αναλογία του Proudman |
el |
dc.subject |
Computational Fluid Dynamics |
en |
dc.subject |
Aeroacoustics |
en |
dc.subject |
Aerodynamic Noise |
en |
dc.subject |
Proudman's Acoustic Analogy |
en |
dc.title |
Υπολογιστικό μοντέλο βασισμένο σε χρονικά μόνιμες εξισώσεις για την πρόλεξη αεροδυναμικά επαγόμενου θορύβου σε συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτων |
el |
dc.title |
A steady-state CFD approach for the prediction of
aerodynamically induced noise in automotive HVAC
systems |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Υπολογιστική Ρευστοδυναμική |
el |
heal.classification |
Αερακουστική |
el |
heal.classification |
Computational Fluid Dynamics |
en |
heal.classification |
Aeroacoustics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-07-15 |
|
heal.abstract |
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα για να
ανταποκριθεί στους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας, μια νέα εποχή καινοτομίας και
μετασχηματισμού είναι σε εξέλιξη. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών δίνουν όλο και μεγαλύτερη
έμφαση στην άνεση του οχήματος, γεγονός που οδηγεί τους κατασκευαστές σε ενέργειες για την
αντιμετώπιση του επαγόμενου θορύβου. Ανάμεσα στις διάφορες πηγές θορύβου ενός οχήματος, τα
συστήματα Θέρμανσης, Αερισμού και Κλιματισμού (HVAC) ξεχωρίζουν, ιδίως στα Αμιγώς
Ηλεκτρικά και τα Υβριδικά Ηλεκτρικά Οχήματα, όπου ειδικά σε συνθήκες ακινησίας του οχήματος
κυριαρχεί ο θόρυβος του συστήματος κλιματισμού σε απουσία εξωτερικών πηγών θορύβου. Οι
αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναγνωρίσει αυτήν την πρόκληση και αφιερώνουν πόρους για την
εξέλιξη των συστημάτων κλιματισμού.
Το κόστος της Υπολογιστικής Αερακουστικής αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό εμπόδιο στην ακριβή
πρόλεξη του θορύβου που προκαλείται από τη ροή ρευστών. Οι παραδοσιακές αριθμητικές μέθοδοι
όπως η Υπολογιστική Ρευστοδυναμική απαιτούν σημαντικούς υπολογιστικούς πόρους και, συνεπώς,
χρόνο λόγω της πολυπλοκότητας της επίλυσης των εξισώσεων που διέπουν τη ροή των ρευστών και
την ακουστική. Συνεπώς, η επίτευξη ορθών και οικονομικών προβλέψεων των εκπομπών θορύβου,
ιδιαίτερα σε πολύπλοκα μηχανικά συστήματα όπως οι αγωγοί των αυτοκινήτων, παραμένει ιδιαίτερα
απαιτητική.
Η διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη μιας οικονομικής υπολογιστικής μεθόδου για
την πρόλεξη του αεροδυναμικά επαγόμενου θορύβου στα συστήματα κλιματισμού επιβατικών
αυτοκινήτων. Αναπτύσσεται ένας επιλύτης που χρησιμοποιεί χρονικά μόνιμες εξισώσεις ροής
επιλυόμενες στο περιβάλλον του OpenFOAM®, που ενσωματώνει τις εξισώσεις Reynolds –
Averaged Navier Stokes και την ακουστική αναλογία του Proudman, ελαχιστοποιώντας το
υπολογιστικό κόστος χωρίς να θυσιάζεται η ακρίβεια των αποτελεσμάτων πέραν ενός αποδεκτού ορίου.
Το μοντέλο επικυρώνεται από πειραματικά δεδομένα που λαμβάνονται από πραγματικές μετρήσεις.
Τα κεφάλαια της εργασίας πραγματεύονται την αερακουστική θεμελίωση, τη μαθηματική
μοντελοποίηση των εξισώσεων ροής, την υπολογιστική αντιμετώπιση των αγωγών, τη σύγκριση με
πειραματικά δεδομένα και την αερακουστική ανάλυση σχεδιαστικών λύσεων, αντικατοπτρίζοντας έτσι
την επίδραση της ακαδημαϊκής έρευνας στη βιομηχανία.
Μεγάλο τμήμα αυτής της έρευνας διεξήχθη κατά τη διάρκεια μιας εξαμηνιαίας βιομηχανικής
πρακτικής άσκησης στην Toyota Motor Europe (TME) στις Βρυξέλλες, Βέλγιο. |
el |
heal.abstract |
As the automotive industry pivots towards electric and hybrid vehicles to meet global sustainability
objectives, a new era of innovation and transformation is underway. Consumer preferences
increasingly prioritize vehicle comfort, prompting manufacturers to address vehicle noise, a critical
factor influencing passenger satisfaction. Among the various sources of vehicle noise, Heating
Ventilation and Air Conditioning (HVAC) systems stand out, particularly in Battery Electric
Vehicles and Hybrid Electric Vehicles, where stationary conditions amplify HVAC noise in the
absence of wind and road noise. Automotive manufacturers have recognized this challenge and
have committed resources to advance HVAC duct systems.
The computational expense of Computational Aeroacoustics poses a significant challenge in
accurately predicting noise generated by fluid flow. Numerical methods like Computational Fluid
Dynamics require substantial computational resources and time due to the complexity of solving
equations governing fluid dynamics and acoustics. Consequently, achieving timely and costeffective predictions of noise emissions, particularly in complex engineering systems such as
automotive HVAC ducts, remains challenging.
This diploma thesis endeavors to assess a cost-effective computational technique for predicting
aerodynamically induced noise in automotive HVAC systems. Employing a steady-state CFD
approach using OpenFOAM®, integrating the Reynolds – Averaged Navier Stokes equations and
Proudman’s acoustic analogy, offers computational efficiency by maintaining an acceptable
prediction accuracy. Comparison of computed results with empirical data obtained from
measurements enables validation. The thesis, organized into chapters encompassing airborne
acoustics, CFD HVAC duct modelling, correlation with experimental data, and aeroacoustic
design countermeasures analysis, reflects collaborative efforts between academia and industry.
A significant portion of this research was conducted during a six-month industrial placement at
Toyota Motor Europe (TME) in Brussels, Belgium. |
en |
heal.sponsor |
Toyota Motor Europe |
en |
heal.advisorName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
heal.advisorName |
Giannakoglou, Kyriakos |
en |
heal.committeeMemberName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αρετάκης, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
85 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|