HEAL DSpace

Εφαρμογες της τεχνολογίας στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστηματα Ελλάδα : 19oς - 21oς αιώνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μακρινός, Στέφανος
dc.contributor.author Makrinos, Stefanos
dc.date.accessioned 2025-01-15T12:45:43Z
dc.date.available 2025-01-15T12:45:43Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60752
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28448
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Διαδραστικοί πίνακες el
dc.subject διαδικτυο el
dc.subject Ηλεκτρονικό βιβλίο el
dc.subject Ψηφιακές βιβλιοθήκες el
dc.subject Education en
dc.subject Interactive whiteboards en
dc.subject e-book en
dc.subject Digital libraries en
dc.title Εφαρμογες της τεχνολογίας στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστηματα Ελλάδα : 19oς - 21oς αιώνας el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Ελλάδα : 19oς - 21oς αιώνας el
heal.classification Εκπαιδευτική τεχνολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2010-12-01
heal.abstract Το ζήτημα, το οποίο θα μας απασχολήσει σε αυτήν την εργασία, είναι η εξέλιξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Ελλάδα, από τις αρχές του 19ου αιώνα μέχρι και σήμερα. Ειδικότερα, θα επισημάνουμε τη χρήση και τις μορφές των νέων τεχνολογιών (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, διαδίκτυο και υπηρεσίες του, προβολείς και διαφάνειες, διαδραστικοί πίνακες κ.τ.λ.), η οποία έχει καταστεί ιδιαίτερα αποδεκτή από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Συγκεκριμένα αυτό που διερωτάται κανείς είναι, εάν τελικά το τόσο εξελιγμένο και πολλά υποσχόμενο σχολείο του μέλλοντος, με τις νέες μορφές τεχνολογίας και τις υπηρεσίες του διαδικτύου, είναι ωφέλιμο για το μαθητή. Είναι εργαλείο ή μήπως ένα πολύ επικίνδυνο όπλο που όλοι μας έχουμε υποτιμήσει; Μήπως τελικά το παραδοσιακό σχολείο με τον όχι και τόσο εξελιγμένο εξοπλισμό του και τις παραδοσιακές, απαρχαιωμένες θα έλεγε κανείς μεθόδους διδασκαλίας του, είναι κοινωνιολογικά πιο ασφαλές για το μαθητή; Πλέον με την έκρηξη της πληροφορίας και του ψηφιακού υλικού, η πρόσβαση είναι ιδιαιτέρως απλουστευμένη και άμεση, το σημαντικότερο όμως είναι πώς αυτή η «χρυσή» δυνατότητα θα αξιοποιηθεί σωστά και ωφέλιμα από τους νέους μας, χωρίς απρόσμενες συνέπειες. Θα μελετηθούν επίσης, εκείνες οι μορφές, οι οποίες διευκολύνουν και απλοποιούν αισθητά τον τομέα της διδακτικής, με έμφαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στο ελληνικό ανοικτό πανεπιστήμιο, το οποίο με τη σημαντική συμβολή του διαδικτύου, έχει προσφέρει εύκολη πρόσβαση στη γνώση σε όσους δεν μπορούν, είτε λόγω απόστασης είτε λόγω αυξημένων υποχρεώσεων. Κάνοντας αρχικά μία σύντομη ιστορική αναδρομή στην ιστορία της εκπαί- δευσης, θα αναφερθούμε στην εξελικτική πορεία της στο πέρασμα των αιώνων, ενώ θα κάνουμε ιδιαίτερη ανάλυση στην πορεία της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, στα μέσα δηλαδή και στον εξοπλισμό που χρησιμοποιούνταν στην τάξη από τον 19ο έως και τον 20ο αιώνα. Συνεχίζοντας στο δεύτερο κεφάλαιο, θα επικεντρωθούμε στις μορφές τεχνολογίας που υπάρχουν στα σύγχρονα σχολεία (διαδραστικοί πίνακες, σύ- στημα διαδραστικής ανταπόκρισης Senteo, διαδραστική επιφάνεια με γραφίδα Sympodium κ.α.) και θα επισημάνουμε τους τρόπους, κατά τους οποίους το διαδίκτυο έχει ωφελήσει και αναβαθμίσει σε σημαντικό βαθμό την εκπαίδευση και το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών. Σημαντικός όπως αναφέρθηκε παραπάνω, είναι ο ρόλος και η προσφορά της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία αναλύεται στην ενότητα 2.3. Το δεύτερο κεφάλαιο κλείνει με μία ανάλυση της διδακτικής και παιδαγωγικής διάστασης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και προσπαθούμε να αξιολογήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από τη χρήση τους στην παιδεία.Στο τρίτο κεφάλαιο, θα μας απασχολήσει η κοινωνιολογική επέκταση της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στη διδακτική δραστηριότητα και οι προβλη- ματισμοί που έρχονται στην επιφάνεια από τις ενδεχόμενες συνέπειες. Συγκεκρι- μένα, θα αναλυθεί και «η άλλη πλευρά» των Μ.Μ.Ε, αυτή που σύμφωνα με αρκετές των περιπτώσεων, όχι μόνο δεν αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τη ζωή μας αλλά αντιθέτως, λειτουργεί ανασταλτικά και καθίσταται επιβλαβής όσον αφο- ρά τη δημιουργία προτύπων και την κοινωνικοποίηση των νέων. Παρουσιάζονται τα στατιστικά αποτελέσματα από μία σχετική έρευνα που διεξήχθη, προκειμένου να αναλύσουμε εκτενώς τις κοινωνιολογικές συνέπειες που προκαλούνται στην κοινότητα των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευόμενων από τη χρήση της τεχνολογίας. Τέλος στο κεφάλαιο αυτό, μελετάμε κατά πόσο εύκολη και γρήγορη είναι η γνώση σήμερα. Πλέον η ταχύτητα και η πρόσβαση στη γνώση έχει γίνει καθολικά μία απλή και άμεση διαδικασία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να παραβλέπουμε και τους πιθανούς κινδύνους που αυτή εγκυμονεί. Στο τέταρτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, θα κάνουμε μία σύντομη ανασκόπηση της ισχύουσας κατάστασης όπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας σε καθημερινή βάση και θα μας απασχολήσουν προτάσεις διαχείρισεις των αρνητικών επιπτώσεων από την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Η πρόληψη και η αντιμετώπιση αύτων των προβλημάτων έγκητε, στην κατάρτιση των μαθητών αλλά κυρίως των εκπαιδευτικών, καθώς οι νέοι είναι πιο εξοικοιωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Κλείνοντας θα επιχειρήσουμε να σκιαγραφήσουμε το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας, μέσα από σχετικές πληροφορίες και επίσημες ανακοινώσεις των αρμόδιων φορέων. Στο τελευταίο μέρος, παρατίθεται παράρτημα με τους πίνακες από τις έρευνες, χρήσιμες ιστοσελίδες αλλά και το παλιό και το σύγχρονο σχολείο μέσα από φωτογραφικό υλικό τεκμηρίωσης, με σκοπό να θυμηθούν οι μεγάλοι και να γνωρίσουν οι μικρότεροι. Όλα αυτά τα θέματα παρουσιάζονται εμπεριστατωμένα στις ενότητες που ακολουθούν, μέσα από εκτεταμμένο σύνολο πληροφοριών αλλά και χρήσιμο φωτογραφικό υλικό, προσπαθώντας τελικά να οδηγηθούμε σε ένα συμπέρασμα σχετικά με τα οφέλη και τη χρησιμότητα της τεχνολογίας, απέναντι στο μαθητή, ως εκπαιδευόμενο και μελλοντικά ως πολίτη αυτής της κοινωνίας. el
heal.sponsor ΕΜΠ el
heal.advisorName Κουτούγκος, Άρης
heal.committeeMemberName Καρασμάνης, Βασίλης
heal.committeeMemberName Ράπτη, Παναγιώτα
heal.academicPublisher Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 194 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα