HEAL DSpace

Σύγκριση ηλεκτρικών φορτηγών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και υδρογόνου (FCEV) για τυπικές εφαρμογές σε εφοδιαστικές αλυσίδες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπούνας, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Bounas, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2025-01-16T09:49:40Z
dc.date.available 2025-01-16T09:49:40Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60763
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28459
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τεχνο-οικονομική ανάλυση el
dc.subject Προβλήματα βελτιστοποίησης el
dc.title Σύγκριση ηλεκτρικών φορτηγών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και υδρογόνου (FCEV) για τυπικές εφαρμογές σε εφοδιαστικές αλυσίδες el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εφοδιαστικές αλυσίδες el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-19
heal.abstract Οι αυξανόμενες ανησυχίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την κλιματική αλλαγή έχουν δημιουργήσει πιέσεις στα Κράτη Μέλη για τη μείωση των αέριων ρύπων. Προκειμένου να επιτευχθούν μέχρι το 2050 οι στόχοι για καθαρές μηδενικές εκπομπές απαιτείται η απανθρακοποίηση στον τομέα των μεταφορών με χρήση εναλλακτικών τεχνολογιών. Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας (ΗΦΜ) και τα ηλεκτρικά φορτηγά κυψέλης καυσίμου υδρογόνου (ΗΦΚΚ) παρουσιάζονται ως οι κύριες εναλλακτικές στη συμβατική τεχνολογία των φορτηγών πετρελαίου (ΦΠ) που χρησιμοποιούνται ως τώρα στις μεταφορές αγαθών. Επειδή τα ΗΦΜ και ΗΦΚΚ, ως λιγότερο ώριμες τεχνολογίες, αντιμετωπίζουν ακόμη αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τα ΦΠ στόχος της παρούσας Διπλωματικής εργασίας είναι να εξετασθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες τα ΗΦΜ και ΗΦΚΚ είναι οικονομικά ανταγωνιστικές λύσεις. Για το σκοπό αυτό εισάγεται σαν κριτήριο το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (ΣΚΙ). Το μοντέλο του ΣΚΙ παρέχει ολοκληρωμένη αξιολόγηση όλων των δαπανών που σχετίζονται με την ιδιοκτησία, τη λειτουργία και τη διατήρηση των φορτηγών κατά τον κύκλο ζωής τους, αποτελώντας έτσι ένα κρίσιμο εργαλείο για τον έλεγχο της οικονομικής βιωσιμότητας των εναλλακτικών τεχνολογιών. Για την συλλογή των απαραίτητων δεδομένων, πραγματοποιείται επικοινωνία με την επίσημη αντιπροσωπεία της Volvo στην Αθήνα, εκτελώντας παράλληλα λεπτομερή ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Όπως τελικά διαπιστώθηκε, απανθρακοποίηση στα φορτηγά βαρέως τύπου θα επέλθει με τα ΗΦΚΚ περίπου το 2035. Στα φορτηγά μεσαίου και ελαφριού τύπου η αντικατάσταση των ΦΠ αναμένεται από τα ΗΦΜ το 2030 ενώ στην περίπτωση που δίνονται επιδοτήσεις τα ΗΦΜ ελαφριού τύπου είναι ήδη από το 2024 πιο οικονομικά. Η μελέτη στοχεύει να προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στον κλάδο των μεταφορών, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους πιθανούς επενδυτές, παρουσιάζοντας μια ολιστική άποψη των οικονομικών εκτιμήσεων που σχετίζονται με τα ΗΦΜ και ΗΦΚΚ. Τέλος, τα ευρήματα αυτής της εργασίας θα βοηθήσουν στην ενημέρωση στρατηγικών αποφάσεων σχετικά με την επιλογή και την ενσωμάτωση των εναλλακτικών τεχνολογιών, συμβάλλοντας στη συνολική πρόοδο των λύσεων βιώσιμης κινητικότητας. el
heal.advisorName Ρεντιζέλας, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα