dc.contributor.author | Γεωργιάδης, Ευάγγελος![]() |
el |
dc.contributor.author | Georgiadis, Evangelos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T10:58:04Z | |
dc.date.available | 2025-01-16T10:58:04Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60770 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28466 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject | Πράσινη μεθανόλη | el |
dc.subject | Μελέτη εφικτότητας | el |
dc.subject | Πράσινη ναυτιλία | el |
dc.subject | Alternative fuels | en |
dc.subject | Green methanol | en |
dc.subject | Feasibility study | en |
dc.subject | Green shipping | en |
dc.title | Μελέτη εφικτότητας χρήσης πράσινης μεθανόλης (green methanol) ως καύσιμο σε πλοία με βάση την ανάλυση κύκλου ζωής | el |
dc.title | Feasibility study on the use of green methanol as fuel in ships based on life cycle analysis | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θαλάσσιες Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-22 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τη μελέτη εφικτότητας χρήσης πράσινης μεθανόλης (green methanol) ως καύσιμο σε πλοία με βάση την ανάλυση του κύκλου ζωής. Αρχικά, στο 1ο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του καίριου ζητήματος της κλιματικής αλλαγής το οποίο, αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα που απασχολεί ιδιαίτερα την ανθρωπότητα σήμερα. Επισημαίνεται ο τρόπος με τον οποίο, θα επηρεαστεί η ναυτιλία από τις εξαγγελίες κι αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πρωτοστατούν στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φαινομένου ενώ, γίνεται αναφορά και στα εναλλακτικά καύσιμα και τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας που έχουν τεθεί προς διαβούλευση με στόχο την αντικατάσταση των παραδοσιακών που επιφέρουν σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα. Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά της σύστασης της μεθανόλης ενώ, εξετάζεται και η αγορά της ανά γεωγραφική περιοχή, πρώτη ύλη και τομέα χρήσης. Στο 3ο κεφάλαιο γίνεται αναλυτική περιγραφή των μεθόδων παραγωγής πράσινης μεθανόλης, από βιομάζα, υδρογόνο και δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και της απόδοσης αυτών. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται και η αγορά της πράσινης μεθανόλης. Στο 4ο κεφάλαιο εξετάζεται η πράσινη μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο βάσει των περιβαλλοντικών αποφάσεων που τίθενται από νομοθετικές και ρυθμιστικές αρχές, ενώ παράλληλα, γίνεται ανάλυση των νέων τεχνικών προδιαγραφών που υπεισέρχονται με την εισαγωγή της στην εμπορική ναυτιλία. Επιπλέον, εξετάζονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούνται κατά τη χρήση της στην πρόωση των πλοίων, κατά τα πρότυπα ενός κινητήρα διπλού καυσίμου που χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο ως πιλοτικό, αντίστοιχα. Στο 5ο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση ορισμένων κριτηρίων και της μεθοδολογίας για την οικονομική αξιολόγηση μίας εξεταζόμενης επένδυσης. Τέλος, στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τεχνοοικονομική μελέτη των σταδίων παραγωγής, μεταφοράς και τελικώς, καύσης της πράσινης μεθανόλης για την πρόωση πλοίων. Σκοπός της μελέτης είναι η εκτίμηση του κόστους παραγωγής και κατανάλωσης του συγκεκριμένου καυσίμου προκειμένου, να εξεταστεί εάν είναι οικονομικά εφικτή η χρήση της στη ναυτιλία. | el |
heal.abstract | The present thesis concerns the feasibility study of using green methanol as a marine fuel based on its life-cycle analysis. Initially, in the 1st chapter, an analysis is made of the critical issue of climate change, a major problem that deeply concerns mankind today. It highlights how the maritime industry will be affected by the announcements and policies of International Maritime Organization and European Union, which are leading the struggle to tackle this phenomenon. A reference is made to alternative fuels and renewable energy forms that have been put forward for consultation with the aim of substituting the traditional ones which have a significant carbon footprint. In the 2nd chapter, basic characteristics of methanol composition are presented, while its market is examined by geographical regions, raw materials and sectors of use. The 3rd chapter provides a detailed presentation of green methanol’s production methods, derived from biomass, hydrogen and captured carbon dioxide, and their efficiency. Additionally, the green methanol market is presented. In the 4th chapter green methanol as a marine fuel is examined based on environmental regulations set by legislative and regulatory authorities, while, an analysis is made of the new technical specifications introduced with its adoption in commercial shipping. Furthermore, carbon dioxide emissions caused by its use in ship propulsion are examined following the standards of a dual-fuel engine that operates with methanol as the main fuel and diesel as the pilot fuel. The 5th chapter presents some criteria and the methodology for the economic evaluation of a proposed investment. Finally, in the 6th chapter, a technoeconomic study of the production, transportation, and ultimately, combustion of green methanol for ship propulsion is presented. The purpose of this study is the estimation of production and consumption cost of this particular fuel to assess whether its use in shipping is economically feasible. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Lyridis, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 132 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: