HEAL DSpace

Μελέτη εφικτότητας χρήσης πράσινης μεθανόλης (green methanol) ως καύσιμο σε πλοία με βάση την ανάλυση κύκλου ζωής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργιάδης, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Georgiadis, Evangelos en
dc.date.accessioned 2025-01-16T10:58:04Z
dc.date.available 2025-01-16T10:58:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60770
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28466
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εναλλακτικά καύσιμα el
dc.subject Πράσινη μεθανόλη el
dc.subject Μελέτη εφικτότητας el
dc.subject Πράσινη ναυτιλία el
dc.subject Alternative fuels en
dc.subject Green methanol en
dc.subject Feasibility study en
dc.subject Green shipping en
dc.title Μελέτη εφικτότητας χρήσης πράσινης μεθανόλης (green methanol) ως καύσιμο σε πλοία με βάση την ανάλυση κύκλου ζωής el
dc.title Feasibility study on the use of green methanol as fuel in ships based on life cycle analysis en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες Μεταφορές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-22
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τη μελέτη εφικτότητας χρήσης πράσινης μεθανόλης (green methanol) ως καύσιμο σε πλοία με βάση την ανάλυση του κύκλου ζωής. Αρχικά, στο 1ο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του καίριου ζητήματος της κλιματικής αλλαγής το οποίο, αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα που απασχολεί ιδιαίτερα την ανθρωπότητα σήμερα. Επισημαίνεται ο τρόπος με τον οποίο, θα επηρεαστεί η ναυτιλία από τις εξαγγελίες κι αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πρωτοστατούν στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φαινομένου ενώ, γίνεται αναφορά και στα εναλλακτικά καύσιμα και τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας που έχουν τεθεί προς διαβούλευση με στόχο την αντικατάσταση των παραδοσιακών που επιφέρουν σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα. Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά της σύστασης της μεθανόλης ενώ, εξετάζεται και η αγορά της ανά γεωγραφική περιοχή, πρώτη ύλη και τομέα χρήσης. Στο 3ο κεφάλαιο γίνεται αναλυτική περιγραφή των μεθόδων παραγωγής πράσινης μεθανόλης, από βιομάζα, υδρογόνο και δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και της απόδοσης αυτών. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται και η αγορά της πράσινης μεθανόλης. Στο 4ο κεφάλαιο εξετάζεται η πράσινη μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο βάσει των περιβαλλοντικών αποφάσεων που τίθενται από νομοθετικές και ρυθμιστικές αρχές, ενώ παράλληλα, γίνεται ανάλυση των νέων τεχνικών προδιαγραφών που υπεισέρχονται με την εισαγωγή της στην εμπορική ναυτιλία. Επιπλέον, εξετάζονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούνται κατά τη χρήση της στην πρόωση των πλοίων, κατά τα πρότυπα ενός κινητήρα διπλού καυσίμου που χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο ως πιλοτικό, αντίστοιχα. Στο 5ο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση ορισμένων κριτηρίων και της μεθοδολογίας για την οικονομική αξιολόγηση μίας εξεταζόμενης επένδυσης. Τέλος, στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τεχνοοικονομική μελέτη των σταδίων παραγωγής, μεταφοράς και τελικώς, καύσης της πράσινης μεθανόλης για την πρόωση πλοίων. Σκοπός της μελέτης είναι η εκτίμηση του κόστους παραγωγής και κατανάλωσης του συγκεκριμένου καυσίμου προκειμένου, να εξεταστεί εάν είναι οικονομικά εφικτή η χρήση της στη ναυτιλία. el
heal.abstract The present thesis concerns the feasibility study of using green methanol as a marine fuel based on its life-cycle analysis. Initially, in the 1st chapter, an analysis is made of the critical issue of climate change, a major problem that deeply concerns mankind today. It highlights how the maritime industry will be affected by the announcements and policies of International Maritime Organization and European Union, which are leading the struggle to tackle this phenomenon. A reference is made to alternative fuels and renewable energy forms that have been put forward for consultation with the aim of substituting the traditional ones which have a significant carbon footprint. In the 2nd chapter, basic characteristics of methanol composition are presented, while its market is examined by geographical regions, raw materials and sectors of use. The 3rd chapter provides a detailed presentation of green methanol’s production methods, derived from biomass, hydrogen and captured carbon dioxide, and their efficiency. Additionally, the green methanol market is presented. In the 4th chapter green methanol as a marine fuel is examined based on environmental regulations set by legislative and regulatory authorities, while, an analysis is made of the new technical specifications introduced with its adoption in commercial shipping. Furthermore, carbon dioxide emissions caused by its use in ship propulsion are examined following the standards of a dual-fuel engine that operates with methanol as the main fuel and diesel as the pilot fuel. The 5th chapter presents some criteria and the methodology for the economic evaluation of a proposed investment. Finally, in the 6th chapter, a technoeconomic study of the production, transportation, and ultimately, combustion of green methanol for ship propulsion is presented. The purpose of this study is the estimation of production and consumption cost of this particular fuel to assess whether its use in shipping is economically feasible. en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.advisorName Lyridis, Dimitrios en
heal.committeeMemberName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 132 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα