HEAL DSpace

Διερεύνηση της νέας μεθόδου ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαλωνίτη, Μαρία el
dc.contributor.author Saloniti, Maria en
dc.date.accessioned 2025-01-16T11:57:19Z
dc.date.available 2025-01-16T11:57:19Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60776
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28472
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδοστρώματα el
dc.subject Ασφαλτομίγματα el
dc.subject Μέθοδος ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος el
dc.subject Μέθοδος Marshall el
dc.subject Διαδικτυακή έρευνα (SHPR) el
dc.subject Pavements en
dc.subject Asphalt mixtures en
dc.subject Balanced Mix Design method en
dc.subject Marshall method en
dc.subject Online survey (SHPR) en
dc.title Διερεύνηση της νέας μεθόδου ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος el
dc.title Investigation of the new Balanced Mix Design method for asphalt mixtures en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδοποιία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-19
heal.abstract Η σημασία των οδοστρωμάτων για την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση είναι αδιαμφισβήτητη. Τα ασφαλτικά μίγματα αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των οδοστρωμάτων, επηρεάζοντας την ασφάλεια και την άνεση των χρηστών, καθώς και τη διάρκεια ζωής των οδικών υποδομών. Η συνεχής βελτίωση των μεθόδων σχεδιασμού και κατασκευής των ασφαλτικών στρώσεων και κατά προτεραιότητα των μεθόδων σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την εξασφάλιση υψηλών προδιαγραφών απόδοσης και αντοχής. Η παρούσα διπλωματική εργασία, εστιάζει σε μία νέα μέθοδο σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων, τη μέθοδο ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος-Balanced Mix Design (BMD). Η μέθοδος BMD αποτελεί μία καινοτόμο προσέγγιση για τον σχεδιασμό ασφαλτομιγμάτων, καθώς εκτός από την ογκομετρική ανάλυση λαμβάνει υπόψη δοκιμές επιδόσεων σχετικά με τη ρηγμάτωση, την τροχοαυλάκωση και την υδροφιλία, οι οποίες είναι οι κύριες αιτίες αστοχίας των ασφαλτικών στρώσεων. Συνεπώς, πέρα από τον προσδιορισμό των ογκομετρικών παραμέτρων, επιτυγχάνεται και η βελτιστοποίηση της απόδοσης του ασφαλτομίγματος. Στην εργασία αυτή, διερευνώνται οι προσεγγίσεις της μεθόδου BMD, οι δοκιμές επιδόσεων και η εφαρμογή της σε διεθνές επίπεδο. Για την περαιτέρω κατανόηση της μεθόδου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας διαδικτυακής έρευνας, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Στρατηγικού Προγράμματος Έρευνας Αυτοκινητοδρόμων (Strategic Highway Research Program-SHRP), η οποία παρέχει σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογής της. Τέλος, πραγματοποιείται συγκριτική αξιολόγηση της μεθόδου BMD με την παραδοσιακή μέθοδο σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων Marshall. Μέσω αυτής της σύγκρισης, αξιολογούνται οι διαφορές των δύο μεθόδων στις επιδόσεις, το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Συμπερασματικά, η εργασία αναδεικνύει τη μέθοδο BMD ως ένα σύγχρονο εργαλείο για τον σχεδιασμό ασφαλτομιγμάτων, προτείνοντας βελτιώσεις και ενισχύσεις των υφιστάμενων πρακτικών για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας και ανθεκτικότητας των οδοστρωμάτων. el
heal.abstract The importance of road surfaces for smooth and safe travel is undeniable. Asphalt mixtures are a critical element in the quality and durability of road surfaces, affecting the safety and comfort of users, as well as the lifetime of road infrastructure. Continuous improvement in the design and construction methods of asphalt layers and, in particular, the design methods of asphalt mixes is a key factor in ensuring high performance and durability standards. This thesis, focuses on a new method of asphalt mix design, the Balanced Mix Design (BMD) method. The BMD method is an innovative approach for asphalt mix design, as it takes into account not only volumetric analysis but also performance tests on cracking, rutting and moisture susceptibility, which are the main causes of failure of asphalt layers. Therefore, in addition to the determination of the volumetric parameters, the performance of the asphalt mix is optimized. With this thesis, the approaches of the BMD method, performance tests and its application at international level are investigated. To further understand the method, the results of an online survey, conducted within the Strategic Highway Research Program-SHRP, are presented, which provides significant results on the application of the method. Finally, a comparative evaluation of the BMD method with the traditional Marshall asphalt mix design method is performed. Through this comparison, the differences between the two methods in performance, cost and environmental impact are evaluated. In conclusion, the paper highlights the BMD method as a modern tool for asphalt pavement design, suggesting improvements and enhancements to existing practices to ensure high quality and durability of pavements. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.advisorName Plati, Christina en
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Loizos, Andreas en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 119 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα