dc.contributor.author | Σαλωνίτη, Μαρία![]() |
el |
dc.contributor.author | Saloniti, Maria![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T11:57:19Z | |
dc.date.available | 2025-01-16T11:57:19Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60776 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28472 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδοστρώματα | el |
dc.subject | Ασφαλτομίγματα | el |
dc.subject | Μέθοδος ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος | el |
dc.subject | Μέθοδος Marshall | el |
dc.subject | Διαδικτυακή έρευνα (SHPR) | el |
dc.subject | Pavements | en |
dc.subject | Asphalt mixtures | en |
dc.subject | Balanced Mix Design method | en |
dc.subject | Marshall method | en |
dc.subject | Online survey (SHPR) | en |
dc.title | Διερεύνηση της νέας μεθόδου ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος | el |
dc.title | Investigation of the new Balanced Mix Design method for asphalt mixtures | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδοποιία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-07-19 | |
heal.abstract | Η σημασία των οδοστρωμάτων για την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση είναι αδιαμφισβήτητη. Τα ασφαλτικά μίγματα αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των οδοστρωμάτων, επηρεάζοντας την ασφάλεια και την άνεση των χρηστών, καθώς και τη διάρκεια ζωής των οδικών υποδομών. Η συνεχής βελτίωση των μεθόδων σχεδιασμού και κατασκευής των ασφαλτικών στρώσεων και κατά προτεραιότητα των μεθόδων σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την εξασφάλιση υψηλών προδιαγραφών απόδοσης και αντοχής. Η παρούσα διπλωματική εργασία, εστιάζει σε μία νέα μέθοδο σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων, τη μέθοδο ισορροπημένου σχεδιασμού ασφαλτομίγματος-Balanced Mix Design (BMD). Η μέθοδος BMD αποτελεί μία καινοτόμο προσέγγιση για τον σχεδιασμό ασφαλτομιγμάτων, καθώς εκτός από την ογκομετρική ανάλυση λαμβάνει υπόψη δοκιμές επιδόσεων σχετικά με τη ρηγμάτωση, την τροχοαυλάκωση και την υδροφιλία, οι οποίες είναι οι κύριες αιτίες αστοχίας των ασφαλτικών στρώσεων. Συνεπώς, πέρα από τον προσδιορισμό των ογκομετρικών παραμέτρων, επιτυγχάνεται και η βελτιστοποίηση της απόδοσης του ασφαλτομίγματος. Στην εργασία αυτή, διερευνώνται οι προσεγγίσεις της μεθόδου BMD, οι δοκιμές επιδόσεων και η εφαρμογή της σε διεθνές επίπεδο. Για την περαιτέρω κατανόηση της μεθόδου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας διαδικτυακής έρευνας, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Στρατηγικού Προγράμματος Έρευνας Αυτοκινητοδρόμων (Strategic Highway Research Program-SHRP), η οποία παρέχει σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογής της. Τέλος, πραγματοποιείται συγκριτική αξιολόγηση της μεθόδου BMD με την παραδοσιακή μέθοδο σχεδιασμού ασφαλτομιγμάτων Marshall. Μέσω αυτής της σύγκρισης, αξιολογούνται οι διαφορές των δύο μεθόδων στις επιδόσεις, το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Συμπερασματικά, η εργασία αναδεικνύει τη μέθοδο BMD ως ένα σύγχρονο εργαλείο για τον σχεδιασμό ασφαλτομιγμάτων, προτείνοντας βελτιώσεις και ενισχύσεις των υφιστάμενων πρακτικών για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας και ανθεκτικότητας των οδοστρωμάτων. | el |
heal.abstract | The importance of road surfaces for smooth and safe travel is undeniable. Asphalt mixtures are a critical element in the quality and durability of road surfaces, affecting the safety and comfort of users, as well as the lifetime of road infrastructure. Continuous improvement in the design and construction methods of asphalt layers and, in particular, the design methods of asphalt mixes is a key factor in ensuring high performance and durability standards. This thesis, focuses on a new method of asphalt mix design, the Balanced Mix Design (BMD) method. The BMD method is an innovative approach for asphalt mix design, as it takes into account not only volumetric analysis but also performance tests on cracking, rutting and moisture susceptibility, which are the main causes of failure of asphalt layers. Therefore, in addition to the determination of the volumetric parameters, the performance of the asphalt mix is optimized. With this thesis, the approaches of the BMD method, performance tests and its application at international level are investigated. To further understand the method, the results of an online survey, conducted within the Strategic Highway Research Program-SHRP, are presented, which provides significant results on the application of the method. Finally, a comparative evaluation of the BMD method with the traditional Marshall asphalt mix design method is performed. Through this comparison, the differences between the two methods in performance, cost and environmental impact are evaluated. In conclusion, the paper highlights the BMD method as a modern tool for asphalt pavement design, suggesting improvements and enhancements to existing practices to ensure high quality and durability of pavements. | en |
heal.advisorName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.advisorName | Plati, Christina | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Yannis, George | en |
heal.committeeMemberName | Loizos, Andreas | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 119 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: