HEAL DSpace

Συσχέτιση κούρασης και συμπεριφοράς οδηγού σε αστική οδό και αυτοκινητόδρομο με τη χρήση προσομοιωτή

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πασχαλίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Paschalidis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2025-01-17T08:35:00Z
dc.date.available 2025-01-17T08:35:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60816
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28512
dc.rights Default License
dc.subject Επιρροή κούρασης el
dc.subject Προσομοιωτής οδήγησης el
dc.subject Αστική οδός el
dc.subject Αυτοκινητόδρομος el
dc.title Συσχέτιση κούρασης και συμπεριφοράς οδηγού σε αστική οδό και αυτοκινητόδρομο με τη χρήση προσομοιωτή el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-18
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση της κούρασης στην οδήγηση σε αστικό περιβάλλον και αυτοκινητόδρομο, υπό συνθήκες υψηλού και χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία σε προσομοιωτή οδήγησης μέσω της οποίας συλλέχθηκαν στοιχεία οδήγησης 35 οδηγών. Για την συλλογή των απαραίτητων δεδομένων έγινε επιπλέον και ο προσδιορισμός των προσωπικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων μέσω έρευνας ερωτηματολογίου. Η οδήγηση πραγματοποιήθηκε από τους συμμετέχοντες για κάθε σενάριο δύο (2) φορές, μια όντας ξεκούραστοι και μια κουρασμένοι με ελάχιστες ώρες ή καθόλου ύπνο. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε μέσω στατιστικής ανάλυσης, και πιο συγκεκριμένα με δημιουργία στατιστικών μοντέλων, γραμμικής παλινδρόμησης. Τα μαθηματικά μοντέλα αφορούν στη μέση ταχύτητα που ανέπτυξαν οι οδηγοί, στον μέσο χρόνο αντίδρασής τους, στην απόσταση την οποία διατηρούσαν από το προπορευόμενο όχημα καθώς και στη διαμήκη επιτάχυνση. Βασικά συμπεράσματα αποτελούν ότι η οδήγηση υπό την επιρροή της κούρασης αυξάνει τη μέση ταχύτητα και τον χρόνο αντίδρασης των οδηγών, μειώνει την απόστασή τους από τα προπορευόμενα οχήματα και μειώνει την επιτάχυνση. Τέλος, οι ηπιότερες ενδείξεις κούρασης κατά την οδήγηση φαίνεται να συνδέονται με μικρότερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σε σύγκριση με τις πιο έντονες, ενώ ταυτόχρονα προκαλούν αύξηση της επιτάχυνσης. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής