dc.contributor.author |
Χαριτωνίδου, Έλενα
|
el |
dc.contributor.author |
Charitonidou, Elena
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-01-17T10:22:54Z |
|
dc.date.available |
2025-01-17T10:22:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60856 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28552 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Παραμετρικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Βέλτιστος σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Μοντέλα δομικης πληροφορίας |
el |
dc.subject |
Παραμετρική προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Σεχεδιασμός με βάση τις επιτελεστικότητες |
el |
dc.subject |
Parametric design |
en |
dc.subject |
Structural optimization |
en |
dc.subject |
Building information model |
en |
dc.subject |
Limit state design |
en |
dc.subject |
Parametric modeling |
en |
dc.title |
Παραμετρική προσομοίωση και βέλτιστος σχεδιασμός κατασκευών βασισμένος σε μοντέλα δομικής πληροφορίας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Παραμετρικός σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Βέλτιστος σχεδιασμός |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-07-08 |
|
heal.abstract |
Η επιστήμη του Πολιτικού Μηχανικού έχει συνοδεύσει επί αιώνες την ανθρώπινη ιστορία και έχει συνδεθεί με την πρόοδο των πολιτισμών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων. Τα έργα του Πολιτικού Μηχανικού έχουν καταστήσει εφικτές τις σημερινές συνθήκες διαβίωσης, καθώς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, την ανάπτυξη των πόλεων, και την απόκτηση φυσικών πόρων. Η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την έμφυτη τάση του ανθρώπου για μεγαλεπήβολες επιδιώξεις επιφέρουν διαρκώς πολυπλοκότητα στη μελέτη και την υλοποίηση των έργων. Πλέον, τα έργα δεν αρκεί να εκπληρώνουν το σκοπό για τον οποίο κατασκευάζονται, αλλά απαιτείται να υλοποιούνται με σεβασμό προς το περιβάλλον και τους χρήστες τους. Οι έννοιες της Βιωσιμότητας (Sustainability) και της Μηχανικής της Αξίας (Value Engineering) απαιτείται να συνοδεύουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση των σύγχρονων έργων. Επιπροσθέτως, πέραν της δημιουργίας νέων κατασκευών το αντικείμενο του Πολιτικού Μηχανικού έχει επεκταθεί στη συντήρηση και την τροποποίηση των υφιστάμενων.
Οι απαιτήσεις της μελέτης και της κατασκευής των έργων σήμερα καθιστούν αναγκαία τη συνεργασία μεταξύ πολλών ατόμων διαφορετικών κλάδων. Η απαίτηση συνεργασίας μεταξύ
των συμβαλλόμενων μερών ενός έργου αυξάνει την πολυπλοκότητα και τη δυσκολία της υλοποίησης των έργων και συχνά οδηγεί στην αστοχία και την υπέρβαση των διατιθέμενων
πόρων τους. ΄Ετσι, ο σχεδιασμός των έργων αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα του οποίου η επίλυση επιδιώκει την επίτευξη πολλών διαφορετικών και συχνά αντικρουόμενων στόχων, αλλά και τη συνεργασία μεταξύ όσων συμβάλλουν στην εκπλήρωση αυτών.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης των υπολογιστών έχει προσφέρει στο επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού νέες δυνατότητες και εργαλεία με τα οποία είναι δυνατό να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις των σύγχρονων έργων. Η προσέγγιση του σχεδιασμού των έργων έχει γίνει πιο ολιστική και αφορά όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η παραμετρική προσομοίωση και σχεδίαση κανονικών μεταλλικών κτηρίων με βάση τις επιτελεστικότητες και ταυτόχρονα η διερεύνηση της βέλτιστης σχεδίασής τους. Συγκεκριμένα, η εργασία αποσκοπεί στην παραμετρική σχεδίαση του μοντέλου δομικών πληροφοριών απλών χαλύβδινων φορέων και την αυτοματοποιημένη εκτέλεση της στατικής ανελαστικής ανάλυσής τους σε πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων με στόχο την εύρεση της στάθμης επιτελεστικότητας των μελών του. Παράλληλα, έχουν αναπτυχθεί διαδικασίες βελτιστοποίησης ορισμένων παραμέτρων σχεδιασμού, ώστε να διερευνηθεί η βέλτιστη γεωμετρία του φορέα για την επίτευξη της επιθυμητής συμπεριφοράς της κατασκευής υπό την επίδραση του σεισμού σχεδιασμού της. Η εργασία επιδιώκει τη συνεργασία μεταξύ ευρέως διαδεδομένων και χρησιμοποιούμενων τεχνολογιών σχεδιασμού που συχνά αποτυγχάνουν να συνυπάρξουν σε ένα κοινό λογισμικό πρόγραμμα ανάλυσης. |
el |
heal.abstract |
Civil engineering has accompanied human history for centuries and has been linked to
the progress of civilizations and the improvement of quality of life. Civil engineering
projects have made today’s living conditions possible by playing a crucial role in the
transportation of people and goods, the development of cities, and the acquisition of
natural resources. Science and technology, in conjunction with humans’ innate ambition, constantly add complexity to the study and implementation of projects. Nowadays,
projects should not only serve their intended purpose but also respect their environment
and users. Sustainability and value engineering should be considered in the design and
construction of modern projects. Furthermore, beyond creating new structures, civil engineering now involves the maintenance and modification of existing ones.
Modern project requirements demand collaboration among individuals from various disciplines. This collaboration increases the complexity and difficulty of project implementation, often leading to failures and cost overruns. Thus, project planning becomes a
complex problem that aims to achieve numerous and sometimes conflicting objectives,
while also fostering cooperation among contributors.
The evolution of technology and computer science has provided civil engineering with new
possibilities and tools, enabling successful coping with the demands of modern projects.
The approach to project planning has become more holistic, considering the entire duration of their life cycle.
This thesis focuses on parametric modeling and limit state design of steel structures,
along with detailed research into their design optimization. In detail, the aim of this thesis is the parametric design of the building information model of simple steel structures
and automatically perform the pushover analysis of the structure using finite element
analysis to define the limit state of each member. Additionally, optimization methods
have been developed to define the optimal solution for the structure’s geometry. The
thesis attempts to achieve collaboration between common design technologies, which often struggle to coexist within the same analysis software |
en |
heal.advisorName |
Τριανταφύλλου, Σάββας |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζέρης, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βαμβάτσικος, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
81 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|