dc.contributor.author | Φαρδής, Ευστράτιος | |
dc.date.accessioned | 2025-01-20T08:15:09Z | |
dc.date.available | 2025-01-20T08:15:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60875 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αξιολόγηση | el |
dc.subject | Απόδοση | el |
dc.subject | Επιχειρησιακά Δεδομένα | el |
dc.subject | PBCF | en |
dc.subject | Propeller Boss Cap Fins | el |
dc.title | Αξιολόγηση Συστήματος για τη Βελτίωση της Πρόωσης Πλοίου με Χρήση Επιχειρησιακών Δεδομένων | el |
dc.title | Αξιολόγηση Συστήματος για τη Βελτίωση της Πρόωσης Πλοίου με Χρήση Επιχειρησιακών Δεδομένων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-01-13 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία προσπάθεια εκτίμησης της απόδοσης ενός πλοίου το οποίο υπέστη μετασκευή και εγκαταστάθηκε ένα σύστημα PBCF, κάνοντας χρήση των επιχειρησιακών δεδομένων του πλοίου. Τα σύνολο των δεδομένων λήφθηκε για μία περίοδο 3.5 χρόνων μέσα στα οποία το πλοίο ολοκλήρωσε 2 διαδοχικούς δεξαμενισμούς, στον δεύτερο εκ των οποίων έγινε η εγκατάσταση του συστήματος. Σε πρώτο στάδιο γίνεται ο καθορισμός των δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν και η επεξεργασία τους. Η εκτίμηση της απόδοσης βασίζεται σε δύο μοντέλα, ένα θεωρητικό και ένα στατιστικό οπότε γίνεται η κατάλληλη επεξεργασία των δεδομένων για κάθε μοντέλο. Για το θεωρητικό μοντέλο, ακολουθεί η εφαρμογή της διόρθωσης λόγω ανέμου και κυμάτων. Για το λόγο αυτό υπολογίζεται η χρονική ιστορία δύο δεικτών απόδοσης KPI και γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων για τις δύο περιόδους. Οι δείκτες KPI βασίζονται στα αποτελέσματα του θεωρητικού μοντέλου και παρέχουν την βάση για την αξιολόγηση της αλλαγής στην απόδοση του πλοίου Το στατιστικό μοντέλο, που είναι ένα πολλαπλό μοντέλο γραμμικής παλινδρόμησης, συνδέει τα ακατέργαστα δεδομένα της φόρτωσης και της πλεύσης του πλοίου για να εξάγει μια εκτίμηση της μεταβολής της ισχύος ανάλογα με την ταχύτητα του πλοίου στο νερό. Τα αποτελέσματα του μοντέλου για τις δύο περιόδους συγκρίνονται μεταξύ τους υπό ίδιες συνθήκες λειτουργίας. Ο τελικός σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η εκτίμηση της βελτίωσης της απόδοσης του πλοίου μετά την εγκατάσταση του συστήματος PBCF. Αυτό επιχειρείται με τη χρήση δύο διαφορετικών μοντέλων, ενός θεωρητικού και ενός στατιστικού. Αυτή η προσέγγιση ακολουθήθηκε για λόγους πληρότητας, δηλαδή για να παραχθεί μία διαδικασία η οποία θα μπορεί να εφαρμοστεί κατά τη λειτουργία και σε κάθε μετασκευή πλοίου για να αξιολογηθούν τυχόν αλλαγές στην απόδοση του πλοίου. | el |
heal.advisorName | Themelis, Nikos | |
heal.committeeMemberName | Papadakis, George | |
heal.committeeMemberName | Κονοβέσης, Δημήτριος | |
heal.academicPublisher | Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: