dc.contributor.author | Κανατούρης, Ιάσων![]() |
el |
dc.contributor.author | Kanatouris, Iason![]() |
en |
dc.contributor.author | Μηλόπουλος, Στέφανος![]() |
el |
dc.contributor.author | Milopoulos, Stefanos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T09:24:49Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60956 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28652 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανθρωποκεντρικότητα | el |
dc.subject | Δημόσιος χαρακτήρας | el |
dc.subject | Κοινωνικός χαρακτήρας | el |
dc.subject | Ανοιχτότητα | el |
dc.subject | Κέντρο πόλης | el |
dc.subject | Τετράπτυχο | el |
dc.subject | Δραστηριότητα | el |
dc.subject | Βιτρίνα | el |
dc.subject | Cultural centers | en |
dc.subject | city cores | en |
dc.subject | Reuse | en |
dc.subject | Public character | en |
dc.subject | Social character | en |
dc.subject | Redesign | en |
dc.subject | Reformation | en |
dc.subject | Pireus | en |
dc.subject | Πειραιάς | el |
dc.title | Πολιτιστικό κέντρο ≡ κέντρο πόλης: επανασχεδιασμός, επανάχρηση, ανασυγκρότηση στο κέντρο του Πειραιά | el |
dc.title | Cultural center ≡ city center: redesign, reuse, reformation in the center of Piraeus | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Επανασχεδιασμός, επανάχρηση, ανασυγκρότηση στο κέντρο του Πειραιά | el |
heal.secondaryTitle | Redesign, reuse, reformation in the center of Piraeus | en |
heal.generalDescription | Σύμβουλοι καθηγητές: Π. Κουτρολίκου | Μ. Μωρέττη | Κ. Μωραΐτης | Α. Παπαϊωάννου | Ε. Παναγιωτάτου | el |
heal.classification | Κτιριακή αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Αστικός σχεδιασμός | el |
heal.dateAvailable | 2026-01-26T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-04-24 | |
heal.abstract | Η έννοια του κέντρου της πόλης παραπέμπει σε κάτι το οποίο αντιλαμβανόμαστε σαν “καρδιά”, ένας χώρος ζωτκής σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της στον οποίο όλοι βρίσκουν μια συνθήκη άνεσης και αποδοχής. Στην πραγματικότητα, το κέντρο πόλης είναι ένας χώρος αφιλόξενος, αποκλείει τις πιο περιθωριακές κοινωνικές ομάδες στο πλαίσιο της αναπαραγωγής μιας εικόνας εξευγενισμού. Το κέντρο της πόλη έτσι δίνει, σε κάποιον που δεν έχει οικειοποιηθεί την υπόλοιπη πόλη, μια ψευδή εικόνα που υποκρύπτει όλες τις προβληματικές πλευρές που η πόλη μπορεί να έχει έξω από το κέντρο της. Οι δραστηριότητες, αντίστοιχα, που συγκεντρώνονται στο κέντρο της πόλης, δεν απευθύνονται στην πλειοψηφία του πληθυσμού της. Το κόστος της γης είναι απλησίαστο, αναγκαστικά λοιπόν χρησιμοποιείται από το μεγάλο κεφάλαιο για την στέγαση υπερτοπικού εμπορίου, ή όταν πρόκειται για δημόσια χρήση, θα στεγάζεται συνήθως μια πιο εσωστρεφής και κλειστή για το κοινό, δομή. Στην περίπτωση του Πειραιά, το κέντρο του ορίζεται από τις λεωφόρους Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου και από τις τέσσερις πλατείες γύρω από την συμβολή τους. Αντίθετα με όσα προαναφέρθηκαν, στο κέντρο του Πειραιά συναντάμε το Δημοτικό Θέατρο, μια δραστηριότητα με χαρακτήρα ανοιχτό και κοινωνικό. Στην αρχαιότητα, σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, η πόλη ήταν διαχωρισμένη σε δημόσια ζώνη και ιδιωτική, η οποία αναπτυσσόταν γύρω από την πρώτη. Η δημόσια ζώνη χωρίζεται σε τρεις μικρότερες ζώνες, την πολιτική, την θρησκευτική και την εμπορική. Η σημασία που είχε η πολιτική και κοινωνική ζώνη στην καθημερινότητα, αντικατοπτριζόταν στην ανάγκη για συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών στο κέντρο της πόλης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο επαναπροσδιορισμός του κέντρου της πόλης του Πειραιά, ως ένα ενιαίο πολυμορφικό πολιτιστικό κέντρο μέσω της εισαγωγής μιας νέας λειτουργίας στο γιαπί του Δημαρχιακού Μεγάρου. Επιχειρούμε μια νέα χρήση στο κέντρο της πόλης με γνώμονα τον άνθρωπο-κάτοικο. Προσπαθούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα “σε ποιόν ανήκει το κέντρο της πόλης” έμπρακτα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις προϋπάρχουσες χρήσεις γύρω από το τετράπτυχο πλατειών και ορίζοντας το ως κέντρο πολιτισμού το κέντρο της πόλης, όπου πολιτισμό ορίζουμε έναν κοινωνικό κυρίως χαρακτήρα, βρίσκουμε την λειτουργία μιας αγοράς ως ένα κομμάτι του πολιτισμικού παζλ που λείπει από εκεί. | el |
heal.abstract | The concept of the city centre refers to what we perceive as a "heart", a place of vital importance for the city and its inhabitants in which everyone finds a condition of comfort and acceptance. In reality, the city centre is an inhospitable space, excluding the most marginal social groups in the context of reproducing an image of gentrification. The city centre thus gives, to someone who has not appropriated the rest of the city, a false image that conceals all the problematic aspects that the city may have outside its centre. The activities, respectively, that are concentrated in the city centre, are not aimed at the majority of the city's population. The cost of land is unaffordable, so it is necessarily used by big business to house hyperlocal commerce, or when it is for public use, it will usually house a more inward-looking structure that is closed to the public. In the case of Piraeus, its centre is defined by Heroes Polytechnic and King George avenues and the four squares around their junction. Contrary to what has been mentioned above, in the centre of Piraeus we find the Municipal Theatre, an activity with an open and social character. In antiquity, according to the Hippodamian system, the city was divided into a public zone and a private zone, which developed around the former. The public zone was divided into three smaller zones, the political, the religious and the commercial. The importance of the political and social zone in everyday life was reflected in the need to concentrate as many citizens as possible in the city centre. The aim of this work is to redefine the city centre of Piraeus as a single, multi-modal cultural centre through the introduction of a new function in the yaupio of the Town Hall. We are attempting a new use in the city centre with a focus on the human resident. We try to answer the question "who owns the city centre" in practice. Taking into account the pre-existing uses around the quadrangle of squares and defining it as a cultural centre in the city centre, where culture is defined as a mainly social character, we find the operation of a market as a missing piece of the cultural puzzle. | en |
heal.advisorName | Αγγελής, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Aggelis, Giorgos | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννούτσου, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Παγώνης, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδου, Αθηνά | el |
heal.committeeMemberName | Giannoutsou, Vasiliki | en |
heal.committeeMemberName | Pagonis, Thanasis | en |
heal.committeeMemberName | Stavrides, Stavros | en |
heal.committeeMemberName | Stavridou, Athina | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 188 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: