HEAL DSpace

Πολιτιστικό κέντρο ≡ κέντρο πόλης: επανασχεδιασμός, επανάχρηση, ανασυγκρότηση στο κέντρο του Πειραιά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κανατούρης, Ιάσων el
dc.contributor.author Kanatouris, Iason en
dc.contributor.author Μηλόπουλος, Στέφανος el
dc.contributor.author Milopoulos, Stefanos en
dc.date.accessioned 2025-01-27T09:24:49Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60956
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28652
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Ανθρωποκεντρικότητα el
dc.subject Δημόσιος χαρακτήρας el
dc.subject Κοινωνικός χαρακτήρας el
dc.subject Ανοιχτότητα el
dc.subject Κέντρο πόλης el
dc.subject Τετράπτυχο el
dc.subject Δραστηριότητα el
dc.subject Βιτρίνα el
dc.subject Cultural centers en
dc.subject city cores en
dc.subject Reuse en
dc.subject Public character en
dc.subject Social character en
dc.subject Redesign en
dc.subject Reformation en
dc.subject Pireus en
dc.subject Πειραιάς el
dc.title Πολιτιστικό κέντρο ≡ κέντρο πόλης: επανασχεδιασμός, επανάχρηση, ανασυγκρότηση στο κέντρο του Πειραιά el
dc.title Cultural center ≡ city center: redesign, reuse, reformation in the center of Piraeus en
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Επανασχεδιασμός, επανάχρηση, ανασυγκρότηση στο κέντρο του Πειραιά el
heal.secondaryTitle Redesign, reuse, reformation in the center of Piraeus en
heal.generalDescription Σύμβουλοι καθηγητές: Π. Κουτρολίκου | Μ. Μωρέττη | Κ. Μωραΐτης | Α. Παπαϊωάννου | Ε. Παναγιωτάτου el
heal.classification Κτιριακή αρχιτεκτονική el
heal.classification Αστικός σχεδιασμός el
heal.dateAvailable 2026-01-26T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-04-24
heal.abstract Η έννοια του κέντρου της πόλης παραπέμπει σε κάτι το οποίο αντιλαμβανόμαστε σαν “καρδιά”, ένας χώρος ζωτκής σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της στον οποίο όλοι βρίσκουν μια συνθήκη άνεσης και αποδοχής. Στην πραγματικότητα, το κέντρο πόλης είναι ένας χώρος αφιλόξενος, αποκλείει τις πιο περιθωριακές κοινωνικές ομάδες στο πλαίσιο της αναπαραγωγής μιας εικόνας εξευγενισμού. Το κέντρο της πόλη έτσι δίνει, σε κάποιον που δεν έχει οικειοποιηθεί την υπόλοιπη πόλη, μια ψευδή εικόνα που υποκρύπτει όλες τις προβληματικές πλευρές που η πόλη μπορεί να έχει έξω από το κέντρο της. Οι δραστηριότητες, αντίστοιχα, που συγκεντρώνονται στο κέντρο της πόλης, δεν απευθύνονται στην πλειοψηφία του πληθυσμού της. Το κόστος της γης είναι απλησίαστο, αναγκαστικά λοιπόν χρησιμοποιείται από το μεγάλο κεφάλαιο για την στέγαση υπερτοπικού εμπορίου, ή όταν πρόκειται για δημόσια χρήση, θα στεγάζεται συνήθως μια πιο εσωστρεφής και κλειστή για το κοινό, δομή. Στην περίπτωση του Πειραιά, το κέντρο του ορίζεται από τις λεωφόρους Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου και από τις τέσσερις πλατείες γύρω από την συμβολή τους. Αντίθετα με όσα προαναφέρθηκαν, στο κέντρο του Πειραιά συναντάμε το Δημοτικό Θέατρο, μια δραστηριότητα με χαρακτήρα ανοιχτό και κοινωνικό. Στην αρχαιότητα, σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, η πόλη ήταν διαχωρισμένη σε δημόσια ζώνη και ιδιωτική, η οποία αναπτυσσόταν γύρω από την πρώτη. Η δημόσια ζώνη χωρίζεται σε τρεις μικρότερες ζώνες, την πολιτική, την θρησκευτική και την εμπορική. Η σημασία που είχε η πολιτική και κοινωνική ζώνη στην καθημερινότητα, αντικατοπτριζόταν στην ανάγκη για συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών στο κέντρο της πόλης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο επαναπροσδιορισμός του κέντρου της πόλης του Πειραιά, ως ένα ενιαίο πολυμορφικό πολιτιστικό κέντρο μέσω της εισαγωγής μιας νέας λειτουργίας στο γιαπί του Δημαρχιακού Μεγάρου. Επιχειρούμε μια νέα χρήση στο κέντρο της πόλης με γνώμονα τον άνθρωπο-κάτοικο. Προσπαθούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα “σε ποιόν ανήκει το κέντρο της πόλης” έμπρακτα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις προϋπάρχουσες χρήσεις γύρω από το τετράπτυχο πλατειών και ορίζοντας το ως κέντρο πολιτισμού το κέντρο της πόλης, όπου πολιτισμό ορίζουμε έναν κοινωνικό κυρίως χαρακτήρα, βρίσκουμε την λειτουργία μιας αγοράς ως ένα κομμάτι του πολιτισμικού παζλ που λείπει από εκεί. el
heal.abstract The concept of the city centre refers to what we perceive as a "heart", a place of vital importance for the city and its inhabitants in which everyone finds a condition of comfort and acceptance. In reality, the city centre is an inhospitable space, excluding the most marginal social groups in the context of reproducing an image of gentrification. The city centre thus gives, to someone who has not appropriated the rest of the city, a false image that conceals all the problematic aspects that the city may have outside its centre. The activities, respectively, that are concentrated in the city centre, are not aimed at the majority of the city's population. The cost of land is unaffordable, so it is necessarily used by big business to house hyperlocal commerce, or when it is for public use, it will usually house a more inward-looking structure that is closed to the public. In the case of Piraeus, its centre is defined by Heroes Polytechnic and King George avenues and the four squares around their junction. Contrary to what has been mentioned above, in the centre of Piraeus we find the Municipal Theatre, an activity with an open and social character. In antiquity, according to the Hippodamian system, the city was divided into a public zone and a private zone, which developed around the former. The public zone was divided into three smaller zones, the political, the religious and the commercial. The importance of the political and social zone in everyday life was reflected in the need to concentrate as many citizens as possible in the city centre. The aim of this work is to redefine the city centre of Piraeus as a single, multi-modal cultural centre through the introduction of a new function in the yaupio of the Town Hall. We are attempting a new use in the city centre with a focus on the human resident. We try to answer the question "who owns the city centre" in practice. Taking into account the pre-existing uses around the quadrangle of squares and defining it as a cultural centre in the city centre, where culture is defined as a mainly social character, we find the operation of a market as a missing piece of the cultural puzzle. en
heal.advisorName Αγγελής, Γιώργος el
heal.advisorName Aggelis, Giorgos en
heal.committeeMemberName Γιαννούτσου, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Παγώνης, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Σταυρίδης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Σταυρίδου, Αθηνά el
heal.committeeMemberName Giannoutsou, Vasiliki en
heal.committeeMemberName Pagonis, Thanasis en
heal.committeeMemberName Stavrides, Stavros en
heal.committeeMemberName Stavridou, Athina en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 188
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα