dc.contributor.author | Γερονικολός, Πανταζής | el |
dc.contributor.author | Geronikolos, Pantazis | en |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T09:43:35Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T09:43:35Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61051 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28747 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Programming | en |
dc.subject | EU ETS | en |
dc.subject | Forecasting | en |
dc.subject | Mathematics | en |
dc.subject | Python | en |
dc.title | Ανάλυση της αγοράς και εκτίμηση της τιμής δικαιωμάτων εκπομπής αερίων ρύπων στη Ναυτιλία | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στο σύστημα εμπορίας των EU ETS Allowances (European Union Emission Trading System), εξετάζοντας διάφορες πτυχές που αφορούν στην αγορά, στην πώληση και στο κέρδος από την μεταπώληση των δικαιωμάτων (Allowances) αυτών. Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπής Αερίων Ρύπων (EU ETS) αποτελεί θεμέλιο λίθο της πολιτικής της ΕΕ για τον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής και το κύριο εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με οικονομικά αποτελεσματικό τρόπο. Είναι η πρώτη μεγάλη αγορά άνθρακα στον κόσμο και παραμένει η μεγαλύτερη. Σκοπός της αγοράς αυτής είναι θέτοντας ένα ανώτατο όριο στους αέριους ρύπους, να μοιράζει αρχικά δωρεάν δικαιώματα εκπομπής αέριων ρύπων, να δημοπρατεί εν συνεχεία έναν μεγάλο αριθμό δικαιωμάτων εκπομπής σε επιχειρήσεις με περαιτέρω ανάγκες ενώ ταυτόχρονα να επιτρέπει την μεταπώληση της περίσσειας ρύπων σε δευτερογενείς αγορές. Σκοπός της ΕΕ είναι να μειώσει σταδιακά το ανώτατο όριο ρύπων οδηγώντας τελικά στην πολυπόθητη πράσινη μετάβαση. Όπως είναι γνωστό, από το έτος 2024 στο σύστημα αυτό εντάσσεται και ο κλάδος της ναυτιλίας ο οποίος θα χρειαστεί πολλά εκατομμύρια άδειες για να καλύψει τις ανάγκες σε εκπομπές του. Την ίδια στιγμή που η ζήτηση συνεπώς των αδειών θα αυξηθεί κατακόρυφα, η προσφορά των αδειών θα παραμείνει σταθερή και με μια τάση συνεχής μείωσης όπως και το συνολικό όριο (cap) των εκπομπών. To γεγονός αυτό θα οδηγήσει τον κλάδο της ναυτιλίας μπροστά σε ένα νέο έξοδο (expense), αυτό της προμήθευσης του αναγκαίου αριθμού EU ETS Allowances, το οποιο τα τελευταία 4 χρονιά μόνο αμελητέο δεν μπορεί να θεωρηθεί. Το πρόβλημα το οποίο προκύπτει είναι το πόσο μεγάλο θα είναι αυτό το έξοδο καθώς και το κατά πόσο οι πλοιοκτήτες και όσοι ασχολούνται με την ναυτιλία θα μπορούν να κερδοφορήσουν (εάν το επιθυμούν) από την αγορά και την πώληση ενός πλεονάσματος αδειών εκπομπής. Η παρούσα εργασία θα ασχοληθεί ακριβώς με αυτό το ζήτημα και θα προτείνει τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να προβλέψει την τιμή των αδειών αυτών για έναν ορίζοντα έως και δύο ετών ώστε οι πλοιοκτήτες να είναι σε θέση να αγοράσουν την σωστή χρονική στιγμή. | el |
heal.classification | Python | en |
heal.classification | Mathematics | en |
heal.classification | EU ETS | en |
heal.classification | Forecasting | en |
heal.classification | Programming | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-01 | |
heal.abstract | The present diploma thesis focuses on the European Union Emission Trading System (EU ETS) allowances trading system, examining various aspects related to market dynamics, sale, and profit from the resale of these allowances. The European Union Emission Trading System (EU ETS) is a cornerstone of EU policy in combating climate change and the primary tool for efficiently reducing greenhouse gas emissions. It is the world's first major carbon market and remains the largest. The purpose of this market is to establish a cap on greenhouse gas emissions, initially distributing emission allowances for free, subsequently auctioning a large number of emission allowances to businesses with further needs, while allowing the surplus emissions to be traded on secondary markets. The EU's aim is to gradually reduce the emissions cap, ultimately leading to the desired green transition. As it is well-known, starting from the year 2024, the shipping sector is also included in this system, which will require millions of allowances to cover its emissions. At the same time, while the demand for allowances will increase significantly, the supply of allowances will remain stable with a tendency for continuous reduction, just like the overall emissions cap. This will lead the shipping industry to face a new expense, that of acquiring the necessary number of EU ETS allowances, which cannot be considered negligible over the past four years. The problem that arises is how significant this expense will be and whether shipowners and those involved in shipping will be able to profit (if desired) from the purchase and sale of a surplus of emission allowances. This dissertation will precisely address this issue and propose methods by which one can forecast the price of these allowances for a horizon of up to two years so that shipowners can make purchases at the right time. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κωνσταντίνος, Αραβώσσης | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 111 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: