dc.contributor.author | Θαλασσινού, Άννα Μαρία![]() |
el |
dc.contributor.author | Thalassinou, Anna Maria![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-02-13T09:55:12Z | |
dc.date.available | 2025-02-13T09:55:12Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61093 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28789 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ουτοπία | el |
dc.subject | Μανιφέστο | el |
dc.subject | Καταστροφές | el |
dc.subject | Πειράματα | el |
dc.subject | Κριτική | el |
dc.subject | Φλωρεντία | el |
dc.subject | Superstudio | en |
dc.subject | Radical | en |
dc.subject | Manifesto | en |
dc.subject | Utopia | en |
dc.subject | Disasters | en |
dc.subject | Criticism | en |
dc.subject | Experiments | en |
dc.title | (Υπέρ) αρχιτεκτονική: η καταστροφή ως κοινωνικό πείραμα | el |
dc.title | (Super) architecture: disaster as experiment of society | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture -- Social aspects | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-02-10 | |
heal.abstract | Βασικός άξονας της διάλεξης είναι η μελέτη του αρχιτεκτονικού γραφείου Superstudio, ως εργαλείο κριτικής των αρχιτεκτονικών και κοινωνικών αντιλήψεων. Εξερευνώντας το έργο αυτού του γραφείου, ανακαλύπτει κανείς μια βαθιά πολιτική και κοινωνική διάσταση στην αρχιτεκτονική, η οποία ανταποκρίνεται σε πολλά από τα ιδεώδη της σύγχρονης εποχής. Οι ριζοσπαστικοί αρχιτέκτονες της δεκαετίας αυτής, θέτουν ερωτήματα για το μέλλον και πειραματίζονται σε διαδικασίες διαμόρφωσης νέων αντιλήψεων. Η διάλεξη δομείται σε τέσσερις ενότητες. Η πρώτη ενότητα πραγματεύεται μια πιο λεπτομερή ανάλυση του έργου της ομάδας. Η δεύτερη ενότητα επικεντρώνεται στο έργο The Journey into the Realm of Reason, μια μορφή storyboard για το που μπορεί να οδηγήσει η αρχιτεκτονική της λογικής. Στο τρίτο κεφάλαιο, μελετάται το έργο The Continuous Monument, μια κριτική που προκύπτει μέσα από μια σειρά κολλάζ, τα οποία αφορούν την ανάγκη για μια αρχιτεκτονική που ξεπερνά τις κοινωνικές αντιλήψεις. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζεται το έργο Twelve Cautionary Tales for Christmas, ένα σύνολο 12 ιδανικών πόλεων για την κατανόηση των συμβατικών αντιλήψεων και την άρνηση τους ως ιδανικό. Η επιλογή των συγκεκριμένων έργων έγινε με βάση την προσπάθεια της ομάδας να κάνει μία διαφορετική ανάγνωση του νοήματος της αρχιτεκτονικής, η οποία βασίζεται, όπως ισχυρίζεται η εργασία αυτή, σε τρία επιχειρήματα: η αρχιτεκτονική ως αλληγορία, η αρχιτεκτονική ως κριτική και η άρνηση της ουτοπίας ως μέσο έκφρασης του ιδανικού στην αρχιτεκτονική. | el |
heal.abstract | The main theme of the lecture is the approach to the work of the Superstudio office, as a means of critiquing architectural and social perceptions. Exploring the work of this office, you can reveal a deep political and social dimension in architecture, which aligns with many of the ideals of the contemporary era. The radical architects of this decade, raise questions about the future and experiment with processes that shape new perceptions.The lecture is structured into four sections. The first section provides a more detailed analysis of the group's work. The second section focuses on The Journey into the Realm of Reason, a form of storyboard exploring where the architecture of logic can lead. The third chapter examines The Continuous Monument, a critique emerging through a series of collages addressing the need for an architecture that transcends social perceptions. The fourth and final chapter presents Twelve Cautionary Tales for Christmas, a collection of twelve ideal cities designed to understand conventional perceptions and reject them as an ideal. The selection of these specific works was based on the group's effort to offer a different reading of the meaning of architecture, which, as this study argues, is based on three main points: architecture as allegory, architecture as criticism, and the rejection of utopia as a means of expressing the ideal in architecture. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: