dc.contributor.author | Καράλης, Στέργιος![]() |
el |
dc.contributor.author | Karalis, Stergios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-02-14T11:05:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61113 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28809 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μονοδιάστατη Ανάλυση | el |
dc.subject | Χάρτης Λειτουργίας Βαθμίδας Αξονικού Συμπιεστή | el |
dc.subject | Μοντελοποίηση Βαθμίδας Αξονικού Συμπιεστή | el |
dc.subject | Μοντέλα Απωλειών Βαθμίδας Αξονικού Συμπιεστή | el |
dc.subject | 1D analysis | en |
dc.subject | Comperssor Stage Map | en |
dc.subject | Compressor Stage Modelling | en |
dc.subject | Surrogate Models For Compressor Losess | en |
dc.subject | Nasa Stage 35 | en |
dc.subject | Nasa Stage 37 | en |
dc.subject | Compressor Mean Line Model | en |
dc.subject | Ansys | en |
dc.subject | CFD | el |
dc.subject | Προσομοίωση Βαθμίδας Αξονικού Συμπιεστή | el |
dc.subject | Compressor Stage Simulation | en |
dc.title | Ανάπτυξη μεθόδου δημιουργίας χαρτών αξονικού συμπιεστή με χρήση συνδυασμού μονοδιάστατων υπολογισμών και CFD | el |
dc.title | Development of a method for creation of axial compressor maps utilizing a combination of 1-Dimensional Calculations and CFD | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σχεδιασμός Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.classification | Υπολογιστική Ρευστομηχανική | el |
heal.classification | Αξονικός Συμπιεστής | el |
heal.dateAvailable | 2026-02-13T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-09 | |
heal.abstract | Στην σύγχρονη εποχή η ανάπτυξη υπολογιστικών μοντέλων για την προσομοίωση αεριοστροβίλων και την γρήγορη και ακριβή πρόβλεψη της απόδοσης τους αποτελεί σημαντικό πεδίο έρευνας σε ακαδημαϊκό και βιομηχανικό επίπεδο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη μιας μεθόδου η οποία χρησιμοποιεί συνδυασμό ανάλυσης CFD και μονοδιάστατης ανάλυσης σε επίπεδο βαθμίδας για την δημιουργία χαρτών αξονικού συμπιεστή γρήγορα και με μικρό υπολογιστικό κόστος. Όσον αφορά την ανάλυση CFD, με χρήση του λογισμικού Ansys μοντελοποιoύνται οι βαθμίδες Stage 35 και 37 της NASA αξιοποιώντας τα component systems BladeGen-TurboGrid-CFX και προσομοιώνονται σε διάφορα σημεία λειτουργίας. Ακόμα, εξετάζονται διάφορες διαμορφώσεις της μοντελοποίησης των βαθμίδων με σκοπό την εύρεση της καλύτερης προσέγγισης των πειραματικών αποτελεσμάτων. Από αυτές τις προσομοιώσεις υπολογίζονται οι παράμετροι επιδόσεων για την δημιουργία των χαρτών λειτουργίας οι οποίοι συγκρίνονται με τους αντίστοιχους πειραματικούς χάρτες καθώς και οι μέσες τιμές μεγεθών που χρησιμοποιούνται μετέπειτα στην μονοδιάστατη ανάλυση. Για την μονοδιάστατη ανάλυση, μέσω εξισώσεων που διέπουν την ροή μέσα από μία βαθμίδα αξονικού συμπιεστή δημιουργούνται σετ τιμών των μεγεθών : συντελεστής απωλειών πίεσης «ω», γωνία παρέκκλισης «deviation», αριθμός «Mach» και γωνία προσβολής «incidence» στην είσοδο της πτερύγωσης (ρότορας ή στάτορας). Χρησιμοποιώντας τα σετ τιμών της μονοδιάστατης ανάλυσης, δημιουργούνται πολυωνυμικά μοντέλα τα οποία συσχετίζουν τον συντελεστή απωλειών πίεσης «ω» και γωνίας παρέκκλισης «deviation» με τον αριθμό «Mach» και την γωνία προσβολής «incidence». Έπειτα, τα μοντέλα αυτά συγκρίνονται με τα αποτελέσματα των μονοδιάστατων υπολογισμών ώστε να διαπιστωθεί η ακρίβεια που πετυχαίνουν στην πρόβλεψη τους. Στη συνέχεια, τα παραπάνω μοντέλα απωλειών καθώς και τα μοντέλα απωλειών εμπειρικών σχέσεων της βιβλιογραφίας εισάγονται σε κώδικα ανάλυσης μέσης γραμμής CML και δημιουργούνται εκ νέου οι χάρτες λειτουργίας οι οποίοι συγκρίνονται με τους χάρτες που προέκυψαν από την ανάλυση CFD. Ακόμα, εξετάζονται διάφορες περιπτώσεις εκπαίδευσης του μοντέλου του κώδικα CML με σκοπό να δοκιμαστεί η ικανότητα του στην προσέγγιση των CFD αποτελεσμάτων. Συμπερασματικά, διαπιστώθηκε ότι με την μοντελοποίηση βαθμίδων αξονικού συμπιεστή και προσομοίωση τους σε ανάλυση CFD προσεγγίζεται αρκετά ικανοποιητικά η πραγματική τους λειτουργία βάσει των συγκρίσεων που πραγματοποιήθηκαν. Επίσης, με την δημιουργία νέων μοντέλων απωλειών και σύγκριση τους με τα υπάρχοντα μοντέλα από εμπειρικές σχέσεις της βιβλιογραφίας γίνεται αντιληπτή η σημαντική βελτίωση που παρέχουν στην πρόβλεψη των επιδόσεων. Έτσι, γίνεται δυνατή η εκτίμηση με γρήγορο και αξιόπιστο τρόπο των επιδόσεων της σχεδιαζόμενης πτερύγωσης. | el |
heal.abstract | In the modern era, the development of computational models for simulating gas turbines and the swift and accurate prediction of their performance constitutes a significant field of research at both academic and industrial levels. The purpose of this thesis is to develop a method that utilizes a combination of CFD analysis and one-dimensional analysis at the stage level for the creation of axial compressor performance maps swiftly and with low computational cost. Regarding the CFD analysis, using Ansys software, the stages Stage 35 and Stage 37 of NASA are modeled by utilizing the component systems BladeGen-TurboGrid-CFX, and simulated at various operating points. Additionally, various modelling configurations are examined in order to find the best approach to the experimental results. From these simulations, the performance parameters are calculated to create performance maps and compare them with the corresponding experimental ones, as well as the average values of quantities that are subsequently used in the one-dimensional analysis. For the one-dimensional analysis, through equations that govern the flow through an axial compressor stage, sets of values for the following quantities are generated: pressure loss coefficient «ω», «deviation» angle, «Mach» number, and «incidence» angle at the inlet of the blade row (rotor or stator). Using the sets of values from the one-dimensional analysis, polynomial models are created that correlate the pressure loss coefficient «ω» and the «deviation» angle with the «Mach» number and the «incidence» angle. Those models are then compared with the results of the one-dimensional calculations so as to determine the accuracy they achieve in their predictions. Subsequently, the aforementioned loss models and empirical equations models from the literature are incorporated into the mean-line code CML, and the performance maps are recreated, which are compared with the maps derived from the CFD analysis. Additionally, various cases of training the CML code model are examined to evaluate its ability to approach the CFD results. In conclusion, it was found that with the modeling of axial compressor stages and their simulation in CFD analysis, the real operation can be approached quite satisfactorily based on the comparisons made. Also, by creating new loss models and comparing them with the existing models from empirical equations found in literature, the improvement in accurate performance prediction is evident. Thus, it becomes possible to estimate the performance of the designed compressor stage and its performance maps in a fast and reliable way. | en |
heal.advisorName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Aretakis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, Kyriakos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 89 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: