dc.contributor.author |
Κορωναίου, Ναταλία
|
el |
dc.contributor.author |
Koronaiou, Natalia
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-02-21T07:18:35Z |
|
dc.date.available |
2025-02-21T07:18:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61168 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βίώματα |
el |
dc.subject |
Αισθήσεις |
el |
dc.subject |
Αναμνήσεις |
el |
dc.subject |
Μη ορατό |
el |
dc.subject |
Πολυαισθητηριακές εμπειρίες |
el |
dc.subject |
Απτικότητα |
el |
dc.subject |
Experiences |
en |
dc.subject |
Senses |
en |
dc.subject |
Memories |
en |
dc.subject |
Invisible |
en |
dc.subject |
Multisensory experiences |
en |
dc.subject |
Hapticity |
en |
dc.title |
Πέρα από το ορατό: ο βιωμένος χώρος μέσα από δύο σπίτια και πέντε αφηγήσεις |
el |
dc.title |
Beyond the visible: the embodied space through two houses and five narratives |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Senses and sensation in architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-02-19 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία διερευνά την έννοια του βιώματος και της πολυαισθητηριακής αντίληψης στην αρχιτεκτονική, με έναν τρόπο, που υπερβαίνει τις συμβατικές μεθόδους. Μεθοδολογικά χρησιμοποιείται η αυτο-εθνογραφική μέθοδος, σε συνδυασμό με τη συμμετοχική παρατήρηση και την διεξαγωγή συνεντεύξεων, τα οποία έρχονται να εμπλουτιστούν από ένα ευρύ θεωρητικό υπόβαθρο. Η εργασία ξεκινάει με την παρουσίαση του καλοκαιρινού σπιτιού της παιδικής μου ηλικίας, μέσω μιας κλασικής αρχιτεκτονικής μελέτης, αποκαλύπτοντας την ανεπάρκεια των συνήθων πρακτικών αποτύπωσης του χώρου, για την απόδοση της συνθετότητας του βιωματικού του χαρακτήρα. Η αναζήτησή αυτή, οδηγεί στην επιστροφή στο παλαιότερο σπίτι που θυμάμαι — το οποίο είναι προσβάσιμο μονάχα μέσω των αναμνήσεων — με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση του ρόλου της μνήμης στο αρχιτεκτονικό βίωμα. Η μελέτη προχωράει, με την διεξαγωγή πέντε διαφορετικών συνεντεύξεων με άτομα, που δεν διαθέτουν την όραση τους, με στόχο την διερεύνηση του μη ορατού αποτυπώματος της αρχιτεκτονικής, οδηγώντας σε μια επανερμηνεία του αρχικού βιωματικού σπιτιού. Η έρευνα ολοκληρώνεται, με τη ψηλάφηση ενός βαθύτερου νοήματος της αρχιτεκτονικής και του τρόπου με τον οποίο συνδέεται ουσιαστικά με τον άνθρωπο, αποτυπώνεται στην μνήμη του, και εν τελεί τον αφυπνίζει. Η εργασία αυτή καταλήγει να αποτελεί κάτι περισσότερο από μια απλή καταγραφή συζητήσεων ή μια μονοδιάστατη αρχιτεκτονική ανάλυση χώρων, αντιθέτως επαναπροσδιορίζει την αρχιτεκτονική ως φορέα εμπειριών, συναισθημάτων και καθημερινών σκηνών. Απώτερος σκοπός της εργασίας, είναι η ανάδειξη μιας αρχιτεκτονικής, η οποία δεν περιορίζεται σε αυτό που φαίνεται, αλλά διεισδύει σε αυτό που αισθάνεται, που αντηχεί και που εγγράφεται στις πιο κρυφές πτυχές της ύπαρξης μας. Μια αρχιτεκτονική που εκτείνεται πέρα από το ορατό, μια αρχιτεκτονική που αποτυπώνεται στην ψυχή. |
el |
heal.abstract |
This study explores the notion of the embodied space and multi-sensory perception in architecture, going beyond the conventional methodologies. Methodologically it employs an autoethnographic approach, by intergrading participatory observation, interviews and theoretical analysis. The research begins with a typical architectural analysis of the summer house of my childhood, revealing the limits of the traditional spatial representation in capturing the complexity of lived experience. This realization leads to the earliest house I can recall — accessible only through memory — in an effort to understand the crucial role that memory plays in architectural perception. The study continues with five further narratives of visually impaired individuals, revealing the unseen imprint of architecture, that leads to the reinterpretation of my initial summer house. Ultimately, the research seeks to trace a deeper understanding of architecture in its connection with human perception, its imprint on memory, and its capacity to awaken the senses. The study becomes more than a simple record of conversations or a one-dimensional architectural analysis of spaces. Instead, it redefines architecture as a realm that embodies experiences, emotions and everyday scenes. At its core, this study highlights an architecture that is not confined to what is seen, but extends to what is felt, what resonates, and what embeds itself in the most intimate layers of existence — an architecture that reaches beyond the visible, leaving its imprint on the human soul. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|