HEAL DSpace

Επιδράσεις της σύνδεσης ηλεκτρικώννοχημάτων σε δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για μόνιμη κατάσταση λειτουργίαςκαι μελέτη αύξησης της διείσδυσης ΑΠΕ

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Καρκατσούλη, Ιωάννα
dc.contributor.author Karkatsouli, Ioanna
dc.date.accessioned 2025-02-26T10:04:31Z
dc.date.available 2025-02-26T10:04:31Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61180
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28876
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject δίκτυα διανομής el
dc.subject αύξηση ΑΠΕ el
dc.subject μόνιμη κατάσταση λειτουργίας el
dc.subject Vehicle-to-grid (V2G) en
dc.subject Eurostag en
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject distribution networks en
dc.subject RES increase en
dc.title Επιδράσεις της σύνδεσης ηλεκτρικώννοχημάτων σε δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για μόνιμη κατάσταση λειτουργίαςκαι μελέτη αύξησης της διείσδυσης ΑΠΕ el
dc.contributor.department Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρικά οχήματα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2010-09-01
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των βασικών μεγεθών των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας, όταν σε αυτά συνδέονται ηλεκτρικά οχήματα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς επίσης και η εξέταση της δυνατότητας συνεργασίας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των ανανεώσιμων πηγών με σκοπό την αύξηση της διείσδυσης τους στο δίκτυο. Για την πραγματοποίηση της μελέτης λαμβάνονται δυο γραμμές διανομής με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: μια αγροτική γραμμή διανομής, μέρος ενός νησιωτικού δικτύου και μια αστική γραμμή, μέρος του διασυνδεδεμένου συστήματος. Αρχικά, υπολογίζεται η μέγιστη επιτρεπτή διείσδυση αιολικών και φωτοβολταϊκών στα δίκτυα που εξετάζονται προεκειμένου να τηρούνται τα όρια των τάσεων και της ροής ισχύος των γραμμών στη μόνιμη κατάσταση λειτουργίας. Επειτα, μελετάται η δυνατότητα αύξησης της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών με τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ως μονάδων διεσπαρμένης αποθήκευσης. Τα οχήματα φορτίζουν τις ώρες κατά τις οποίες η παραγωγή των ανανεώσιμων πηγών είναι μεγάλη σε σχέση με τη ζήτηση κι εκφορτίζουν στην αντίθετη περίπτωση. Η εκφόρτιση αναφέρεται και με τον όρο “λειτουργία V2G (Vehicle-to-grid)”. Για τον προσδιορισμό των ωρών φόρτισης κι εκφόρτισης των οχημάτων κατασκευάζεται αλγόριθμος στα πλαίσια της εργασίας. Οι ροές φορτίου πραγματοποιούνται με τη βοήθεια του λογισμικού EUROSTAG. Στη συνέχεια, προσδιορίζονται οι επιπτώσεις που θα έχει η διείσδυση των οχημάτων στο αστικό δίκτυο διανομής και υπολογίζεται ο μέγιστος δυνατός αριθμός οχημάτων που μπορούν να συνδεθούν σε αυτό, για δυο ακραίες περιπτώσεις φόρτισης: οικιακή φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας (ώρες νυχτερινού τιμολογίου) και φόρτιση σε χώρους στάθμευσης κατά τη διάρκεια της ημέρας (ώρες εργασίας). Παράλληλα, εξετάζεται η πραγματοποίηση αρχικά ελεγχόμενης κι έπειτα μη ελεγχόμενης φόρτισης και συγκρίνονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν. Ακολουθεί η σύνδεση φωτοβολταϊκών στο δίκτυο προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα αύξησης των συνδεόμενων οχημάτων. Στα πλαίσια των παραπάνω πραγματοποιείται και μια εκτενής ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα και τον τρόπο με τον οποίο θα αλληλεπιδρούν με τα μελλοντικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και σχετικά με τη διεσπαρμένη παραγωγή και ειδικότερα τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά τα οποία αναμένεται να παίζουν όλο και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή παραγωγή. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to study the basic variables that characterize the distribution networks during the steady state operation, when electric vehicles and renewable energy sources are connected to them, as well as to examine the possibility of ‘co-operation’ between the vehicles and the renewable energy sources, in order to increase the penetration of both in the electricity grid. Two distribution lines with very different characteristics are considered: a rural line, part of an island grid, and an urban line, part of the inter-connected system. Firstly, the amount of wind turbines and photovoltaics that can be safely integrated in the distribution lines is calculated. Technical restrictions like voltage limits and branches’ congestion levels during the steady state operation are taken into account. Then, the possibility of an increase in renewable energy sources’ integration is examined with the aid of electric vehicles that are used as distributed storage units. The vehicles charge during the hours of significant renewable energy production in relation to demand and discharge in the opposite case. The discharging from a vehicle to the grid is known under the term “V2G or Vehicle-to-grid”. In order to determine the exact charging and discharging hours during the year an algorithm is designed as part of the diploma thesis. The EUROSTAG software is used for the load flow computations. Next, the impacts that a progressive deployment of electric vehicles will provoke in the urban distribution grid are evaluated, and their maximum accepted penetration to it is calculated. Two different charging cases are considered: domestic charging during the night (hours of minimum energy demand) and charging in public parking places during the day (working hours). In addition, both a dumb charging method and a smart charging one are examined and the results are compared. Then, photovoltaics are connected to the grid in order to examine the possibility of increasing the maximum number of connected vehicles. Within the above framework, a detailed review of the existing literature related to electric vehicles and the way in which they are going to interact with the future electricity networks is provided, as well as information concerning distributed generation and especially wind turbines and photovoltaics that are expected to play a very important role in energy production. en
heal.sponsor ΕΜΠ el
heal.advisorName Χατζηγεωργίου, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Χατζηγεωργίου, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 183 σ.
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα