HEAL DSpace

Προσθετική κατασκευή με ηλεκτρικό τόξο (WAAM) σε ναυπηγικές εφαρμογές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λάμπρος, Ελευθέριος el
dc.contributor.author Lampros, Eleftherios en
dc.date.accessioned 2025-03-06T08:27:48Z
dc.date.available 2025-03-06T08:27:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61209
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28905
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM) en
dc.subject Gas Metal Arc Welding (GMAW) en
dc.subject Mid steel ER70S-6 en
dc.subject Προσθετική κατασκευή με ηλεκτρικό τόξο el
dc.subject Plasma Arc Welding (PAW) en
dc.title Προσθετική κατασκευή με ηλεκτρικό τόξο (WAAM) σε ναυπηγικές εφαρμογές el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Wire Arc Additive Manufacturing in Maritime Applications en
heal.classification Μεταλλικά υλικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-07
heal.abstract Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εξετάζει το θέμα της παραγωγής αντικειμένου κυλινδρικής γεωμετρίας με τη μέθοδο Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM) και παρουσιάζει τις εφαρμογές της WAAM στο ναυπηγικό τομέα. Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ινστιτούτων και ερευνητικών κέντρων διεθνώς, η τεχνολογία WAAM στην Ελλάδα παραμένει σε πρώιμα στάδια. Αυτή η Διπλωματική Εργασία επιχειρεί να καλύψει το κενό στην τεχνογνωσία και να παρουσιάσει μία πρώτη προσπάθεια κατασκευής ενός ολοκληρωμένου προϊόν WAAM στην Ελλάδα, εξ όσων γνωρίζει ο συγγραφέας. Με τη χρήση της ρομποτικής διάταξης συγκόλλησης του Εργαστηρίου Ναυπηγικής Τεχνολογίας του Ε.Μ.Π., κατασκευάστηκαν τρεις κύλινδροι (μαλακός χάλυβας ER70S-6), μεθόδου συγκόλλησης GMAW, ο καθένας μια πιο βελτιωμένη εκδοχή του προηγούμενου. Διατηρώντας τις ίδιες παραμέτρους συγκόλλησης, η διαφορά τους έγκειται στον τρόπο υπολογισμού του χρόνου μεταξύ των πάσων. Ένας ακόμα συμπληρωματικός κύλινδρος παραγόμενος από PAW, που προηγήθηκε χρονικά του τρίτου, κατασκευάστηκε στα πλαίσια επίσκεψης στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Graz, στην Αυστρία. Ακολούθησε ο χαρακτηρισμός της μικροδομής των δοκιμίων και η αξιολόγηση της μικροσκληρότητάς τους για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικά μικρότερους κόκκους και βελτιωμένη σκληρότητα του υλικού, στη περίπτωση των τριών τελευταίων κυλίνδρων με τους μεγαλύτερους χρόνους αναμονής σε σχέση με τον πρώτο. Συμπεραίνεται ότι παρόλο που η χρήση της μεθόδου WAAM φέρει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, δεν αναμένεται να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές μεθόδους, όπως η χύτευση, στο άμεσο μέλλον. el
heal.abstract This thesis examines the production of a cylindrical geometry object using the Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM) method and presents the applications of WAAM in the shipbuilding sector. Despite the growing interest of institutes and research centers worldwide, WAAM technology in Greece remains in its early stages. This thesis aims to bridge the knowledge gap and showcase the first attempt at accomplishing a WAAM product in Greece, to the best of the author’s knowledge. Using the robotic welding setup of the Shipbuilding Technology Lab at the National Technical University of Athens (NTUA), three cylinders (made of mild steel ER70S-6) were produced using the GMAW welding method, each one being an improved version of the previous one. Keeping the same welding parameters, the difference among them lies in the method of calculating the time between layers. An additional cylinder, produced by PAW, which preceded the third cylinder chronologically, was manufactured during a visit to the Graz University of Technology in Austria. This was followed by the microstructural characterization of the specimens, as well as the evaluation of their microhardness for each cylinder separately. The results indicated significantly smaller grains and improved material hardness, in the case of the last three cylinders which had longer time interval compared to the first one. It is concluded that although the use of the WAAM method yields very satisfactory results, it is not expected to replace traditional methods, such as casting, in the foreseeable future. en
heal.advisorName Ζερβάκη, Άννα el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Αγγέλου, Εμμανουήλ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών. Εργαστήριο Ναυπηγικής Τεχνολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 104 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα