dc.contributor.author | Αυδής, Ίκαρος![]() |
el |
dc.contributor.author | Avdis, Ikaros![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T07:40:38Z | |
dc.date.available | 2025-03-11T07:40:38Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61312 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29008 | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/12345 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Στρατηγικές παράτασης παραμονής | el |
dc.subject | Γραμμές υψηλής συχνότητας | el |
dc.subject | Άφιξη λεωφορείων σε φάλαγγα | el |
dc.subject | Προσομοίωση λειτουργίας δημόσιας συγκοινωνίας | el |
dc.subject | High frequency transit lines | en |
dc.subject | holding strategies | en |
dc.subject | bus bunching | en |
dc.subject | transit operation simulation | en |
dc.title | Διερέυνηση και αξιολόγηση εναλλακτικών μορφών λειτουργίας αστικών λεωφορείων | el |
dc.title | Investigation and evaluation of alternative operating modes for urban buses | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-18 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση και αξιολόγηση διάφορων μορφών λειτουργίας της αστικής συγκοινωνίας με σκοπό τη βελτίωση της αξιοπιστίας της μέσω της εφαρμογής στρατηγικών παράτασης παραμονής. Οι λειτουργίες εφαρμόστηκαν στη λεωφορειακή γραμμή 608, η οποία εξυπηρετεί τη διαδρομή Ζωγράφου-Γαλάτσι κατά τις ώρες αιχμής. Χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια λειτουργίας για τη σύγκριση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών αυτών. Το πρώτο σενάριο (Σενάριο 0) εξετάζει τη λειτουργία βάσει του κανονικού δρομολογίου, χωρίς την εφαρμογή κάποιας στρατηγικής ελέγχου. Στο δεύτερο σενάριο (Σενάριο 01), εφαρμόζεται η στρατηγική παράτασης παραμονής με σκοπό τη διατήρηση του χρονοδιαγράμματος. Το τρίτο σενάριο (Σενάριο 1) αφορά τη λειτουργία της γραμμής με υψηλές συχνότητες, χωρίς τη χρήση στρατηγικών παράτασης παραμονής, ενώ το τέταρτο σενάριο (Σενάριο 11) περιλαμβάνει τη χρήση στρατηγικής παράτασης παραμονής για την εξισορρόπηση των χρονικών διαστημάτων. Η σύγκριση των σεναρίων βασίστηκε σε τέσσερις βασικούς δείκτες: τον μέσο χρόνο ταξιδιού, τον επιπλέον χρόνο αναμονής, τον συντελεστή διακύμανσης των χρονικών διαστημάτων και το ποσοστό των αφίξεων σε φάλαγγα. Για την προσομοίωση της λειτουργίας χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό BusMezzo, το οποίο επιτρέπει την ανάλυση της απόδοσης των δρομολογίων υπό διάφορες κυκλοφοριακές συνθήκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το Σενάριο 01, αποδείχθηκε το πιο αποτελεσματικό, μειώνοντας σημαντικά τον επιπλέον χρόνο αναμονής και τις αφίξεις σε φάλαγγα. Το Σενάριο 11, αν και βοήθησε στην εξισορρόπηση των χρονικών διαστημάτων, παρουσίασε μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού. Τα Σενάρια 0 και 1 παρουσίασαν αυξημένες διακυμάνσεις στα χρονικά διαστήματα και χαμηλότερη αξιοπιστία. Συνολικά, η χρήση στρατηγικών παράτασης παραμονής βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σε γραμμές με υψηλή επιβατική ζήτηση και έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση. | el |
heal.abstract | This thesis focuses on the investigation and evaluation of various operational strategies in urban public transportation to improve its reliability through the application of holding strategies. The strategies were implemented on bus line 608, which serves the Zografou-Galatsi route during peak hours. Four different operational scenarios were used to compare the effectiveness of these strategies. The first scenario (Scenario 0) examines the normal operation without any control strategy. In the second scenario (Scenario 01), a holding strategy is applied to maintain the timetable. The third scenario (Scenario 1) involves the operation of the line with high frequencies without holding strategies, while the fourth scenario (Scenario 11) includes the use of a holding strategy to balance headways. The comparison of the scenarios was based on four key performance indicators: mean travel time, excess waiting time, headway coefficient of variation, and the percentage of bunching arrivals. The BusMezzo software was used for the simulation, allowing for performance analysis under different traffic conditions. The results show that Scenario 01 proved to be the most effective, significantly reducing excess waiting time and bunching. Scenario 11 helped balance headways but resulted in longer travel times. Scenarios 0 and 1 showed higher headway variability and lower reliability. Overall, the use of holding strategies significantly improves the quality of public transportation, especially on routes with high passenger demand and heavy traffic congestion. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μητρόπουλος, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 93 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: