HEAL DSpace

Επιρροή της μεταβαλλόμενης επιτάχυνσης των σύγχρονων οχημάτων στο απαιτούμενο μήκος ορατότητας για προσπέραση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κρόκος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Krokos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2025-03-11T08:51:23Z
dc.date.available 2025-03-11T08:51:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61320
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29016
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Απαιτούμενο μήκος ορατότητας el
dc.title Επιρροή της μεταβαλλόμενης επιτάχυνσης των σύγχρονων οχημάτων στο απαιτούμενο μήκος ορατότητας για προσπέραση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-18
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστούν τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για προσπέραση σε οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας όπως αναφέρονται στους ισχύοντες κανονισμούς και αν είναι ρεαλιστικά με βάση τα σύγχρονα οχήματα που κυκλοφορούν λαμβάνοντας επιπρόσθετα υπόψη τη μεταβαλλόμενη επιτάχυνση που παρουσιάζει το όχημα που πραγματοποιεί την διαδικασία της προσπέρασης. Παράλληλα, εξετάστηκε κατά πόσο συμβάλει στην συνολική διαδικασία η κατά μήκος κλίση της οδού και συγκεκριμένα κατά πόσο δυσχεραίνει ή διευκολύνει τη διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκαν οι αναφορές που υπάρχουν στις ελληνικές Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ), τις Γερμανικές Οδηγίες RAL-2012 και τις Αμερικάνικες Οδηγίες AASHTO του 2018. Προκειμένου να επιτευχθεί η ζητούμενη διερεύνηση πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις με τρία διαφορετικά επιβατικά οχήματα. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις καταγραφής της μεταβολής της επιτάχυνσης ανάλογα με την αύξηση της ταχύτητας, για τα μοντέλα αυτοκινήτων Toyota CHR, 1600cc, 122HP, Ford Kuga, Diesel 1500cc, 150HP και Lexus ES 350 Sedan 2500cc, 250HP με την χρήση κατάλληλου εξοπλισμού (μετρητή επιτάχυνσης, ταχύτητας, απόστασης που διανύθηκε στο εκάστοτε διάστημα), με συχνότητα καταγραφής 0.01sec. Επιπροσθέτως, σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανονισμούς, εξετάστηκε και η επιρροή της κατά μήκος κλίσης της οδού που δεν εμπεριέχεται σε αυτούς. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές των οχημάτων αντλήθηκαν από τις εταιρίες παραγωγής τους που εντοπίζονται στις αντίστοιχες διαδικτυακές ιστοσελίδες τους. Σε τελική φάση, πραγματοποιήθηκε επεξεργασία των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν και αποδελτιώθηκαν σε επίπεδο πινάκων και κατάλληλα βαθμονομημένων διαγραμμάτων ώστε να γίνουν αντιληπτά τα αποτελέσματα. Τέλος, εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τις αποκλίσεις των τιμών των ισχυόντων κανονισμών και κατά πόσο αυτοί θα πρέπει να ενημερωθούν για την βέλτιστη αποδοτικότητα αλλά και οδική ασφάλεια κατά την διαδικασία προσπέρασης ενός οχήματος, όπως άλλωστε και τον βαθμό συμβολής της κατά μήκους κλίσης της οδού. el
heal.advisorName Αποστολέρης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Λαμπρόπουλος, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα