dc.contributor.author | Κρόκος, Δημήτριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Krokos, Dimitrios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T08:51:23Z | |
dc.date.available | 2025-03-11T08:51:23Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61320 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29016 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Απαιτούμενο μήκος ορατότητας | el |
dc.title | Επιρροή της μεταβαλλόμενης επιτάχυνσης των σύγχρονων οχημάτων στο απαιτούμενο μήκος ορατότητας για προσπέραση | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μαθηματικά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-18 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστούν τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για προσπέραση σε οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας όπως αναφέρονται στους ισχύοντες κανονισμούς και αν είναι ρεαλιστικά με βάση τα σύγχρονα οχήματα που κυκλοφορούν λαμβάνοντας επιπρόσθετα υπόψη τη μεταβαλλόμενη επιτάχυνση που παρουσιάζει το όχημα που πραγματοποιεί την διαδικασία της προσπέρασης. Παράλληλα, εξετάστηκε κατά πόσο συμβάλει στην συνολική διαδικασία η κατά μήκος κλίση της οδού και συγκεκριμένα κατά πόσο δυσχεραίνει ή διευκολύνει τη διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκαν οι αναφορές που υπάρχουν στις ελληνικές Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ), τις Γερμανικές Οδηγίες RAL-2012 και τις Αμερικάνικες Οδηγίες AASHTO του 2018. Προκειμένου να επιτευχθεί η ζητούμενη διερεύνηση πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις με τρία διαφορετικά επιβατικά οχήματα. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις καταγραφής της μεταβολής της επιτάχυνσης ανάλογα με την αύξηση της ταχύτητας, για τα μοντέλα αυτοκινήτων Toyota CHR, 1600cc, 122HP, Ford Kuga, Diesel 1500cc, 150HP και Lexus ES 350 Sedan 2500cc, 250HP με την χρήση κατάλληλου εξοπλισμού (μετρητή επιτάχυνσης, ταχύτητας, απόστασης που διανύθηκε στο εκάστοτε διάστημα), με συχνότητα καταγραφής 0.01sec. Επιπροσθέτως, σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανονισμούς, εξετάστηκε και η επιρροή της κατά μήκος κλίσης της οδού που δεν εμπεριέχεται σε αυτούς. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές των οχημάτων αντλήθηκαν από τις εταιρίες παραγωγής τους που εντοπίζονται στις αντίστοιχες διαδικτυακές ιστοσελίδες τους. Σε τελική φάση, πραγματοποιήθηκε επεξεργασία των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν και αποδελτιώθηκαν σε επίπεδο πινάκων και κατάλληλα βαθμονομημένων διαγραμμάτων ώστε να γίνουν αντιληπτά τα αποτελέσματα. Τέλος, εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τις αποκλίσεις των τιμών των ισχυόντων κανονισμών και κατά πόσο αυτοί θα πρέπει να ενημερωθούν για την βέλτιστη αποδοτικότητα αλλά και οδική ασφάλεια κατά την διαδικασία προσπέρασης ενός οχήματος, όπως άλλωστε και τον βαθμό συμβολής της κατά μήκους κλίσης της οδού. | el |
heal.advisorName | Αποστολέρης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Λαμπρόπουλος, Λάμπρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 93 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: