HEAL DSpace

Αξιολόγηση των επιπτώσεων της λειτουργίας του δακτυλίου στην κυκλοφορία της Αθήνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιάνκου, Άγγελος el
dc.contributor.author Giankou, Angelos en
dc.date.accessioned 2025-03-11T09:03:19Z
dc.date.available 2025-03-11T09:03:19Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61323
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29019
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διαχείριση της κυκλοφορίας el
dc.subject Μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας el
dc.subject Κυκλοφοριακή συμφόρηση el
dc.subject Δακτύλιος Αθηνών el
dc.subject Κυκλοφοριακά δεδομένα el
dc.subject Traffic management en
dc.subject License plate restriction policy en
dc.subject Congestion en
dc.subject Athens’ traffic en
dc.subject Traffic data en
dc.title Αξιολόγηση των επιπτώσεων της λειτουργίας του δακτυλίου στην κυκλοφορία της Αθήνας el
dc.title Impact of the license plate driving restriction policy (daktylios) on the Athenian road network en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή Τεχνική el
heal.classification Transportation engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-18
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση των επιπτώσεων της λειτουργίας του μέτρου του δακτυλίου στην κυκλοφορία του κέντρου της Αθήνας, αλλά και στην κυκλοφορία της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, η οποία αποτελείται από τα προάστια και τον Πειραιά. Τα μεγέθη που επιλέχθηκαν για να πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος, η μέση ταχύτητα, η χρονική κατάληψη και ο χρόνος διαδρομής. Οι μετρήσεις των μεγεθών του κυκλοφοριακού φόρτου, της μέσης ταχύτητας και της χρονικής κατάληψης συλλέχθηκαν για 79 διατομές (Measurement Points – MS) του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, ενώ οι μετρήσεις για το μέγεθος του χρόνου διαδρομής συλλέχθηκαν για 16 οδικά τμήματα συγκεκριμένου μήκους (SA) από το παραπάνω δίκτυο. Οι παραπάνω μετρήσεις συλλέχθηκαν για διατομές και οδικά τμήματα εντός της περιοχής του δακτυλίου, αλλά και για διατομές και οδικά τμήματα εκτός αυτής της περιοχής, σε κοντινή και σε μακρινή απόσταση, ενώ επίσης συλλέχθηκαν για ένα διάστημα 2 εβδομάδων πριν και 2 εβδομάδων μετά την έναρξη του δακτυλίου, αλλά και για ένα διάστημα 1 εβδομάδας πριν και 1 εβδομάδας μετά τη λήξη του δακτυλίου, αλλά και για πολλές περιόδους λειτουργία του δακτυλίου. Τα παραπάνω δεδομένα συλλέχθηκαν από το Κέντρο Διαχείρισης και Μελετών Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, επεξεργάστηκαν κατάλληλα με στόχο την αφαίρεση μετρήσεων με σφάλματα έτσι ώστε να παραχθεί η τελική μορφή αυτών για την ανάλυση και την παραγωγή αποτελεσμάτων. Το αποτέλεσμα της επεξεργασίας παράγει την πρώτη τελική βάση δεδομένων των MS και SA αντίστοιχα, η οποία περιέχει τις μετρήσεις των επιλεγμένων μεγεθών ανά ώρα. Η δεύτερη τελική βάση δεδομένων των MS και SA αντίστοιχα προκύπτει από την αφαίρεση των τιμών του εκάστοτε μεγέθους τις ημέρες και ώρες που ισχύει ο δακτύλιος από την τιμή για τις αντίστοιχες ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο δακτύλιος. Επισημαίνεται ότι για την περίοδο έναρξης του δακτυλίου οι τιμές που χρησιμοποιούνται προκύπτουν από τον μέσο όρο των δύο εβδομάδων πριν και των δύο εβδομάδων μετά. Η ανάλυση των μεγεθών πραγματοποιήθηκε με περιγραφική στατιστική για τα μεγέθη της δεύτερης βάσης δεδομένων και με τη δημιουργία στατιστικών μοντέλων γραμμικής παλινδρόμησης και για τις δύο βάσεις, όπου για τα μοντέλα συλλέχθηκαν χωρικές, χρονικές και σχετικές με τη λειτουργία του δακτυλίου μεταβλητές οι οποίες δρουν ως επεξηγηματικές μεταβλητές. Τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι ότι ο δακτύλιος είναι ελάχιστα αποτελεσματικός για τις διατομές και τα οδικά τμήματα εντός της περιοχής του δακτυλίου, ενώ είναι αναποτελεσματικός συνολικά στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, αλλά και για τις εκτός του δακτυλίου διατομές και οδικά τμήματα, όπως επίσης και για τις διατομές και τα οδικά τμήματα με κατεύθυνση από και προς την περιοχή αυτού. Επιπλέον, η κυκλοφορία και επομένως η αποτελεσματικότητα του δακτυλίου φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από τις χρονικές παραμέτρους του έτους της ημέρας και της ώρας, αλλά και από τις χωρικές παραμέτρους της κατηγορίας της οδού, της ύπαρξης φωτεινού σηματοδότη (αριθμού φωτεινών σηματοδοτών για τα οδικά τμήματα) και του αριθμού των λωρίδων. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to evaluate the impact of the license plate driving restriction policy (daktylios) on the traffic conditions in the Athens city center, as well as in the broader Athens area, which includes the suburbs and Piraeus. The variables selected for the evaluation are the traffic flow, average speed, time occupancy and travel time. The measurements of traffic flow, average speed and time occupancy were collected from 79 cross-sections (Measurement Points – MS) of the road network in the broader Athens area, while the measurements of travel time were collected from 16 road segments with specific length (SA) within the same road network. These measurements were collected for both cross-sections and road segments inside the daktylios area, as well as outside this area, at both close and distant points. The data was collected for the periods of 2 weeks before and 2 weeks after the introduction of the daktylios restriction policy and 1 week before and 1 week after the end of the above policy, as well as during multiple operating periods of the policy. These data were collected from the Traffic Management and Studies Center of the Attica Region. The collected data were appropriately processed to reduce false measurements, in order to produce the final database for the analysis and the generation of results. This resulted in the first final database for the MS and SA respectively, which contains the hourly measurements of the selected variables. The second final database for the MS and SA respectively, is derived from the difference of the values of the explored quantities (per hour and day) when daktylios is operating from the respective ones when daktylios does not operate. It should be noted that the before and after values of the period at the start of the operation are calculated as the mean values of the two weeks prior to the start and the two weeks following the start of daktylios operation. The analysis of the variables was performed using descriptive statistics for the second database and by designing statistical linear regression models for both databases. For the regression models, spatial, temporal and policy related variables were collected that acted as explanatory variables. The conclusions drawn from the analysis indicate that the policy is minimally effective for cross-sections and road segments withing the daktylios area, and it’s generally ineffective for the broader Athens area, as well as for the cross-sections and road segments outside the above area, including those with direction to and from the city center. Moreover, traffic and thus the policy’s effectiveness appears to be significantly influenced by temporal variables such as the time of year, day and hour, as well as spatial variables such as the road category, the presence of traffic lights (their number for the road segments) and the number of lanes. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μητρόπουλος, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 162 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα