dc.contributor.author | Δήμου, Άγγελος![]() |
el |
dc.contributor.author | Dimou, Angelos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T10:00:29Z | |
dc.date.available | 2025-03-11T10:00:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61331 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29027 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων | el |
dc.subject | Κοινή χρήση οχημάτων μεταξύ ιδιωτών | el |
dc.subject | Περιβάλλον | el |
dc.subject | Επιχειρηματικά μοντέλα | el |
dc.subject | Τεχνολογία | el |
dc.title | Το Peer-to-Peer carsharing στην εποχή της οικονομίας Δδαμοιρασμού: παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή των ιδιωτών | el |
dc.title | Peer-to-Peer carsharing in the era of the sharing economy: factors influencing private individuals' participation | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή Τεχνική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-18 | |
heal.abstract | Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες και το φάσμα της «κορύφωσης του αυτοκινήτου (“peak car”)» - η ιδέα ότι η κατά κεφαλήν απόσταση που διανύεται με αυτοκίνητο θα μειωθεί, απειλώντας την παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων μαζικής αγοράς - έχουν ωθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους παρόχους υπηρεσιών, τις ΜΚΟ και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως να επινοήσουν και να προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών κοινής χρήσης αυτοκινήτων (carsharing). Το Carsharing αναφέρεται στο προσωρινό δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης ενός αυτοκινήτου χωρίς τις ευθύνες της ιδιοκτησίας, με πληρωμές που συνδέονται με τη χρήση ή/και τα τέλη συνδρομής. Επιπλέον, η σημασία του γενικού προτύπου Carsharing και του μοντέλου κοινής χρήσης οχημάτων (Ρ2Ρ Carsharing) είναι διαρκώς αυξανόμενη από πλευράς περιβαλλοντική, αλλά και επιχειρηματικής λειτουργίας. Ο Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι καταρχήν, η θεωρητική μελέτη του γενικού προτύπου Carsharing και του μοντέλου κοινής χρήσης οχημάτων (Ρ2Ρ Carsharing) και δεύτερον, η διερεύνηση των στάσεων απέναντι στην κοινή χρήση οχημάτων μεταξύ ιδιωτών (peer to peer car sharing), με απώτερο στόχο την εξέταση των παραγόντων που επηρεάζουν τις αντιλήψεις σχετικά με αυτά. Η έρευνα είναι μικρής έκτασης (203 συμμετέχοντες) με χρήση ερωτηματολογίου, πραγματοποιήθηκε Μάιο & Ιούνιο του 2024, ενώ ακολουθήθηκε ποσοτική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας. Από τα ευρήματα διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν κυρίως το αυτοκίνητο τους για τις μετακινήσεις τους, που διαρκούν μέχρι 45 λεπτά, ενώ τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν τις συνήθειες τους (φύλο, ηλικία κ.α.) τη στάση τους προς τη τεχνολογία και περιβάλλον, αλλά και τη συμμετοχή τους σε προγράμματα carsharing. Υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ της συμμετοχής σε πρόγραμμα carsharing ως ενοικιαστής και των κύριων ανησυχιών για τη συμμετοχή σε αυτή (έλλειψη διαθεσιμότητας, αίσθημα ανασφάλειας για την κατάσταση του οχήματος, πολυπλοκότητα διαδικασίας ενοικίασης κ.α.). Τέλος, η προθυμία συμμετοχής σε προγράμματα Carsharing μεταξύ των ιδιωτών ως ιδιοκτήτες ΙΧ ή ως ενοικιαστές μπορεί να προβλεφθεί από διάφορες μεταβλητές, με σημαντικότερη (αρνητική επίδραση) τα χαρακτηριστικά περιοχής. | el |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Μητρόπουλος, Λάμπρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 178 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: