HEAL DSpace

Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ακολουθίας πτήσεων σε πολλαπλούς διαδρόμους με χρήση γενετικών αλγορίθμων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στάβαρης, Δημοσθένης el
dc.contributor.author Stavaris, Dimosthenis en
dc.date.accessioned 2025-03-19T10:44:45Z
dc.date.available 2025-03-19T10:44:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61369
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29065
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση el
dc.subject Γενετικοί αλγόριθμοι el
dc.subject Ακολουθία πτήσεων el
dc.subject Βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο el
dc.subject Διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας el
dc.subject Multi-objective optimization en
dc.subject Genetic algorithms en
dc.subject Flight sequencing en
dc.subject Real-time optimization en
dc.subject Air traffic management en
dc.title Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ακολουθίας πτήσεων σε πολλαπλούς διαδρόμους με χρήση γενετικών αλγορίθμων el
dc.title Multi-objective Optimization of Flight Sequences on Multiple Runways using Genetic Algorithms en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Βελτιστοποίηση el
heal.classification Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας el
heal.classification Optimization en
heal.classification Air Traffic Management en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-15
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ακολουθιών πτήσεων σε αεροδρόμια με πολλαπλούς διαδρόμους, μέσω της εφαρμογής γενετικών αλγορίθμων. Με τη συνεχή αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας, τα αεροδρόμια βρίσκονται υπό συνεχή πίεση για να διαχειριστούν τους πόρους τους πιο αποτελεσματικά. Η μελέτη επικεντρώνεται στην ακολουθία των απογειώσεων και των προσγειώσεων, στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, στη μείωση του χρόνου αδράνειας των διαδρόμων και στη μεγιστοποίηση της ευρωστίας της ακολουθίας, διατηρώντας παράλληλα μια δίκαιη κατανομή καθυστερήσεων μεταξύ των πτήσεων. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει τη χρήση γενετικών αλγορίθμων, οι οποίοι εξισορροπούν τρεις αντικρουόμενους στόχους, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας και των λειτουργικών περιορισμών. Η μέθοδος αυτή παρόλο που απαιτεί χαμηλή υπολογιστική ισχύ, προσδίδει υψηλή σύγκλιση και ποικιλομορφία λύσεων, επιτυγχάνοντας συνολικά καλύτερη διαχείριση των πόρων του αεροδρομίου. Μέσα από μια σειρά πειραμάτων, η έρευνα αυτή αξιολογεί την απόδοση διαφόρων υπαρχόντων πολυκριτηριακών γενετικών αλγορίθμων σε διαφορετικές περιόδους κίνησης. Η σύγκριση αυτή εντοπίζει τις πιο αποδοτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων χρονοπρογραμματισμού που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια. Τελικά η εργασία αυτή φιλοδοξεί να παρέχει πρακτικές, υψηλής απόδοσης λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία των αεροδρομίων στον πραγματικό κόσμο. el
heal.abstract This thesis investigates the multi-objective optimization of flight sequencing in multi-runway airports through the application of genetic algorithms. With the continuous increase in air traffic, airports are under constant pressure to manage their resources more efficiently. The study focuses on the sequencing of takeoffs and landings, aiming to minimize delays, reduce runway idle time and maximize the robustness of the sequence, while also maintaining a fair distribution of delays among flights. The methodology involves the use of genetic algorithms, which balance three conflicting objectives, while ensuring compliance with safety regulations and operational constraints. This method, although requiring low computational power, offers high convergence and solution diversity, achieving overall better airport resources management. Through a series of experiments, this research evaluates the performance of various existing multi-objective genetic algorithms under different traffic scenarios. This comparison identifies the most efficient methods for addressing the complex scheduling problems that airports face. Ultimately, this thesis aspires to provide practical, high-performance solutions that can improve the real-world operation of airports. en
heal.advisorName Ασκούνης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Μαρινάκης, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα