dc.contributor.author | Στάβαρης, Δημοσθένης![]() |
el |
dc.contributor.author | Stavaris, Dimosthenis![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-03-19T10:44:45Z | |
dc.date.available | 2025-03-19T10:44:45Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61369 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29065 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Γενετικοί αλγόριθμοι | el |
dc.subject | Ακολουθία πτήσεων | el |
dc.subject | Βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο | el |
dc.subject | Διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας | el |
dc.subject | Multi-objective optimization | en |
dc.subject | Genetic algorithms | en |
dc.subject | Flight sequencing | en |
dc.subject | Real-time optimization | en |
dc.subject | Air traffic management | en |
dc.title | Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ακολουθίας πτήσεων σε πολλαπλούς διαδρόμους με χρήση γενετικών αλγορίθμων | el |
dc.title | Multi-objective Optimization of Flight Sequences on Multiple Runways using Genetic Algorithms | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.classification | Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας | el |
heal.classification | Optimization | en |
heal.classification | Air Traffic Management | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-15 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ακολουθιών πτήσεων σε αεροδρόμια με πολλαπλούς διαδρόμους, μέσω της εφαρμογής γενετικών αλγορίθμων. Με τη συνεχή αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας, τα αεροδρόμια βρίσκονται υπό συνεχή πίεση για να διαχειριστούν τους πόρους τους πιο αποτελεσματικά. Η μελέτη επικεντρώνεται στην ακολουθία των απογειώσεων και των προσγειώσεων, στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, στη μείωση του χρόνου αδράνειας των διαδρόμων και στη μεγιστοποίηση της ευρωστίας της ακολουθίας, διατηρώντας παράλληλα μια δίκαιη κατανομή καθυστερήσεων μεταξύ των πτήσεων. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει τη χρήση γενετικών αλγορίθμων, οι οποίοι εξισορροπούν τρεις αντικρουόμενους στόχους, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας και των λειτουργικών περιορισμών. Η μέθοδος αυτή παρόλο που απαιτεί χαμηλή υπολογιστική ισχύ, προσδίδει υψηλή σύγκλιση και ποικιλομορφία λύσεων, επιτυγχάνοντας συνολικά καλύτερη διαχείριση των πόρων του αεροδρομίου. Μέσα από μια σειρά πειραμάτων, η έρευνα αυτή αξιολογεί την απόδοση διαφόρων υπαρχόντων πολυκριτηριακών γενετικών αλγορίθμων σε διαφορετικές περιόδους κίνησης. Η σύγκριση αυτή εντοπίζει τις πιο αποδοτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων χρονοπρογραμματισμού που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια. Τελικά η εργασία αυτή φιλοδοξεί να παρέχει πρακτικές, υψηλής απόδοσης λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία των αεροδρομίων στον πραγματικό κόσμο. | el |
heal.abstract | This thesis investigates the multi-objective optimization of flight sequencing in multi-runway airports through the application of genetic algorithms. With the continuous increase in air traffic, airports are under constant pressure to manage their resources more efficiently. The study focuses on the sequencing of takeoffs and landings, aiming to minimize delays, reduce runway idle time and maximize the robustness of the sequence, while also maintaining a fair distribution of delays among flights. The methodology involves the use of genetic algorithms, which balance three conflicting objectives, while ensuring compliance with safety regulations and operational constraints. This method, although requiring low computational power, offers high convergence and solution diversity, achieving overall better airport resources management. Through a series of experiments, this research evaluates the performance of various existing multi-objective genetic algorithms under different traffic scenarios. This comparison identifies the most efficient methods for addressing the complex scheduling problems that airports face. Ultimately, this thesis aspires to provide practical, high-performance solutions that can improve the real-world operation of airports. | en |
heal.advisorName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράς, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Μαρινάκης, Ευάγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 83 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: