HEAL DSpace

Ενοποιημένη θεωρία μίκρο-μάκρο οικονομίας στις θαλάσσιες μεταφορές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θάνος, Χρήστος el
dc.contributor.author Thanos, Christos en
dc.date.accessioned 2025-03-20T09:40:29Z
dc.date.available 2025-03-20T09:40:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61378
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29074
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ναυτιλιακή βιομηχανία el
dc.subject Μοντέλο AD-AS el
dc.subject Στρατηγικές διαπραγματεύσεων el
dc.subject Δομή της αγοράς el
dc.subject Maritime industry en
dc.subject AD-AS model en
dc.subject Negotiation strategies en
dc.subject Market structure en
dc.title Ενοποιημένη θεωρία μίκρο-μάκρο οικονομίας στις θαλάσσιες μεταφορές el
dc.title Unified theory of micro-macro economics in maritime transport en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές el
heal.classification Μίκρο-μάκρο οικονομία el
heal.classification Maritime transport en
heal.classification Micro-macro economics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-09-26
heal.abstract Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιοριστεί η δομή αγοράς που ανήκουν οι θαλάσσιες μεταφορές. Να μελετηθεί η ενοποίηση της μικροοικονομίας και της μακροοικονομίας στις θαλάσσιες μεταφορές μέσω οικονομικών μοντέλων (AD-AS). Καθώς και να καθοριστούν οι οικονομικοί παράγοντες, που επηρεάζουν τον υπάρχοντα εμπορικό στόλο της ναυτιλίας. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε επικεντρώνεται στην έρευνα βιβλιογραφιών για την δομή της αγοράς, της οικονομίας και τα χαρακτηριστικά των θαλάσσιων μεταφορών. Επίσης, στην επεξήγηση της στενής σχέσης μεταξύ μικροοικονομίας και μακροοικονομίας, χρησιμοποιώντας το μοντέλο Arrow-Debreu, το οποίο περιγράφει τη γενική μικροοικονομική ισορροπία, και το μοντέλο Mundell-Fleming, το οποίο εκφράζει τη γενική μακροοικονομική ισορροπία. Καθώς και στην ανάλυση των οικονομικών παραγόντων που επηρεάζουν τον υπάρχοντα στόλο. Μελετήθηκε σε αυτό το σημείο ένας από τους τρόπους για να αυξήσουμε την προσφορά των υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών αγοράζοντας πλοία από την αγορά μεταχειρισμένων. Η ανάλυση επικεντρώθηκε στην αγορά των μικρομεσαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για μια χρονική περίοδο από το 1996 έως το 2021. Συμπεραίνουμε ότι η αγορά των θαλάσσιων μεταφορών δεν είναι πλήρως ανταγωνιστική. Οι οικονομικοί κύκλοι των μεγάλων βιομηχανικών χωρών έχουν μετατραπεί σε κύκλους που εξαρτώνται από τα περιουσιακά στοιχεία τους και που οδηγούνται από την χρηματική ρευστότητα. Η αύξηση της ρευστότητας είχε ως αποτέλεσμα τη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών αγορών, η οποία έχει αυξήσει τη μεταβλητότητα των ναύλων και η αστάθεια των τιμών των πλοίων. Αυτή η ασταθής κατάσταση των τιμών επιβεβαιώνει τη φύση της αγοράς των πλοίων ως κοινά περιουσιακά στοιχεία. el
heal.abstract The purpose of this study is to determine the market structure to which maritime transport belongs. It aims to explore the integration of microeconomics and macroeconomics in maritime transport through economic models (AD-AS). Additionally, it seeks to identify the economic factors that influence the existing commercial fleet of shipping. The methodology employed focuses on a literature review regarding market structure, economics, and the characteristics of maritime transport. It also explains the close relationship between microeconomics and macroeconomics, using the Arrow-Debreu model, which describes general microeconomic equilibrium, and the Mundell-Fleming model, which expresses general macroeconomic equilibrium. Furthermore, it analyzes the economic factors affecting the existing fleet. One of the ways studied to increase the supply of maritime transport services is by purchasing vessels from the second-hand market. The analysis focused on the market for mid-sized containerships over a period from 1996 to 2021. We conclude that the maritime transport market is not fully competitive. The economic cycles of large industrial countries have transformed into cycles that depend on their assets and are driven by monetary liquidity. The increase in liquidity has led to the financing of shipping markets, which has heightened the volatility of freight rates and the instability of vessel prices. This unstable price condition confirms the nature of the ship market as common assets. en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 138 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα