dc.contributor.author |
Δημόπουλος, Αθανάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Dimopoulos, Athanasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-03-26T09:25:05Z |
|
dc.date.available |
2025-03-26T09:25:05Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61459 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29155 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πρόβλημα παραλαβής και παράδοσης |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικά οχήματα |
el |
dc.subject |
Κέντρο διαμετακόμισης |
el |
dc.subject |
Βιώσιμες μεταφορές |
el |
dc.subject |
Πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων |
el |
dc.subject |
Pickup and delivery problem |
en |
dc.subject |
Electric vehicles |
en |
dc.subject |
Crossdocking |
en |
dc.subject |
Vehicle routing problem |
en |
dc.subject |
Sustainable logistics |
en |
dc.title |
Το πρόβλημα παραλαβής και παράδοσης με κέντρο διαμετακόμισης για ηλεκτρικά οχήματα. |
el |
dc.title |
The pickup and delivery problem with crossdocking for electric vehicles. |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Εμπορευματικές μεταφορές και ενέργεια |
el |
heal.classification |
Freight transports and energy |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-10-29 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία επεκτείνει το Pickup and Delivery Problem with Crossdocking (PDPCD) ενσωματώνοντας ηλεκτρικά οχήματα (Electric Vehicles, EVs). Με την αυξανόμενη ζήτηση για περιβαλλοντικά βιώσιμες λύσεις μεταφορών, υπάρχει επιτακτική ανάγκη για τη βελτιστοποίηση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων μεταφορών, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα διαδραματίζουν κομβικό ρόλο. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στην επέκταση των υφιστάμενων μοντέλων στη δρομολόγηση οχημάτων, ενσωματώνοντας τα EVs, βελτιστοποιώντας την απόδοση κι αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όπως η περιορισμένη αυτονομία των μπαταριών και η βελτιστοποίηση των δρομολογίων. Η παρούσα εργασία βασίζεται στο ερευνητικό πλαίσιο που προτείνουν οι Γκιοτσαλίτης και Νικολοπούλου (2023) και εισάγει κρίσιμες παραμέτρους που σχετίζονται με τα EVs, συμπεριλαμβανομένων του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, του ρυθμού κατανάλωσης ενέργειας και των χρόνων φόρτισης. Επιπλέον, ενσωματώνει περιορισμούς για την αυτονομία των οχημάτων και τις ανάγκες φόρτισης, οι οποίοι είναι καθοριστικοί για τη διασφάλιση της εξυπηρέτησης των δρομολογίων των EVs στο δίκτυο. Τα αριθμητικά πειράματα δείχνουν ότι η ενσωμάτωση αυτών των παραγόντων στο πλαίσιο του PDPCD οδηγεί σε μια ισχυρή και εφικτή προσαρμογή του μοντέλου όσον αφορά τα EVs. Επιπλέον, παρουσιάζουν ελαφρώς έως σημαντικά αυξημένο συνολικό κόστος ταξιδιού σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα (Conventional Vehicles, CVs) λόγω της πολυπλοκότητας που εισάγει η διαχείριση ενέργειας. Αυτή η έρευνα συμβάλλει στον τομέα των βιώσιμων δικτύων μεταφορών, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη βελτιστοποίηση της δρομολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων, παρέχοντας τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές εφαρμογές.
Λέξεις-κλειδιά: Πρόβλημα Παραλαβής και Παράδοσης, Ηλεκτρικά Οχήματα, Κέντρο Διαμετακόμισης, Βιώσιμη Εφοδιαστική, Πρόβλημα Δρομολόγησης Οχημάτων. |
el |
heal.abstract |
This thesis extends the Pickup and Delivery Problem with Crossdocking (PDPCD) by integrating Electric Vehicles (EVs). With the increasing demand for environmentally sustainable transportation solutions, there is a growing need for optimizing energy-efficient transportation systems, where EVs play a critical role. The primary focus of this work is to expand existing models in vehicle routing logistics incorporating EVs, optimizing efficiency and addressing challenges such as limited battery range and route optimization. Building on the framework proposed by Gkiotsalitis and Nikolopoulou (2023), the thesis introduces critical EV-related parameters including battery state-of-charge, energy consumption, and charging times. Additionally, it incorporates constraints on vehicle range and recharging requirements, which are pivotal in ensuring the feasibility of EV-routing in the logistics network. Numerical experiments demonstrate that incorporating these factors into the PDPCD framework leads to a robust and feasible adaptation of the model for EVs. Furthermore, the results highlight marginally to significantly higher total travel time costs compared to Conventional Vehicles (CVs), primarily due to the complexities of energy management. This research contributes to the field of sustainable logistics by offering a comprehensive framework for optimizing EV routing in cross-docking systems, providing valuable theoretical insights and practical applications for the logistics industry.
Keywords: Pickup and Delivery Problem, Electric Vehicles, Crossdocking, Vehicle Routing Problem, Sustainable logistics. |
en |
heal.advisorName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαννίκος, Φανούριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προυσαλίδης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|