dc.contributor.author |
Πυρόβολος, Στέφανος
|
el |
dc.contributor.author |
Pyrovolos, Stefanos
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-03-27T09:24:30Z |
|
dc.date.available |
2025-03-27T09:24:30Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61498 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29194 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
E-fuels |
en |
dc.subject |
Τεχνοοικονομική Μελέτη |
el |
dc.subject |
Υδρογόνο |
el |
dc.subject |
Sustainable Aviation Fuels |
en |
dc.subject |
Ανάλυση Κόστους |
el |
dc.title |
E-fuels στον τομέα των αερομεταφορών: Τεχνοοικονομική μελέτη και ανάλυση της αγοράς |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
E-fuels for aviation Sector: Technology and Market analysis |
el |
heal.classification |
Εναλλακτικές Μορφές Καυσίμων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-10-29 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία εστιάζει στην ανάλυση του υδρογόνου και των ηλεκτροκαυσίμων (e-fuels) ως
βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά καύσιμα, με έμφαση στην εφαρμογή τους στην
αεροπορία. Στο πρώτο μέρος, αναλύεται το υδρογόνο, οι ιδιότητές του, και η χρήση του ως καύσιμο
αεροπορίας, με αναφορές σε μελέτες και δοκιμαστικές πτήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.
Παράλληλα, γίνεται εκτενής αναφορά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του υδρογόνου, καθώς και
στα τεχνικά και οικονομικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν για τη βέλτιστη εφαρμογή του, όπως
η υποδομή και η ασφάλεια.
Το δεύτερο μέρος εστιάζει στα ηλεκτροκαύσιμα και συγκεκριμένα στην e-κηροζίνη, που αποτελούν
συνθετικά καύσιμα παραγόμενα από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Περιγράφονται
αναλυτικά τα στάδια παραγωγής και σύνθεσης e-fuels από καθαρά ανανεώσιμές πηγές ενέργειας και
παρουσιάζονται οι προκλήσεις που σχετίζονται με την ευρεία υιοθέτηση τους, όπως το υψηλό κόστος
παραγωγής και η μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις. Αναλύονται επίσης οι πολιτικές που μπορούν να
ενισχύσουν την εφαρμογή τους, όπως η πρωτοβουλία Refuel Aviation και ο μηχανισμός CORSIA,
που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην αεροπορία. Επιπλέον
πραγματοποιείται μία ποσοτική ανάλυση και μία πρόβλεψη της αύξησης των πτήσεων στην
Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050, με σκοπό να αντληθούνε συμπεράσματα για την κατανάλωσή
αεροπορικού καυσίμου εντός ΕΕ, αλλά και στην Ελλάδα, τα επόμενα χρόνια.
Η εργασία κλείνει με την οικονομική ανάλυση του κόστους παραγωγής e-κηροζίνης, αναλύοντας
ξεχωριστά κάθε στάδιο παραγωγής και εξάγονται συμπεράσματα για την βιωσιμότητα της
παραγωγής e-fuels, συνυπολογίζοντας τα περιβαλλοντικά οφέλη που ανακύπτουν από την υιοθέτηση
τους στον τομέα των αερομεταφορών |
el |
heal.abstract |
This master thesis focuses on the analysis of hydrogen and electrofuels (e-fuels) as viable alternatives
to traditional fuels, with an emphasis on their application in aviation. In the first part, hydrogen is
analyzed, including its properties and its use as an aviation fuel, with references to studies and test
flights that have been conducted. Additionally, an extensive discussion is presented on the
environmental footprint of hydrogen, as well as the technical and economic challenges that need to
be addressed for its optimal application, such as infrastructure and safety.
The second part focuses on electrofuels, specifically e-kerosene, which are synthetic fuels produced
from hydrogen and carbon dioxide (CO2). The stages of production and synthesis of e-fuels from
purely renewable energy sources are described in detail, and the challenges related to their widespread
adoption are highlighted, such as the high production costs and the significant energy requirements.
The policies that could support their implementation, such as the Refuel Aviation initiative and the
CORSIA mechanism, which aim to reduce greenhouse gas emissions in aviation, are also analyzed.
Additionally, a quantitative analysis and a projection of flight growth in the European Union until
2050 are conducted, with the aim of drawing conclusions regarding fuel consumption within the EU,
as well as in Greece.
The thesis concludes with an economic analysis of the production costs of e-kerosene,by analyzing
each production step separately. Conclusions are, also, drawn regarding the viability of e-fuel
production, taking into account the environmental benefits arising from their adoption in the aviation
sector. |
en |
heal.advisorName |
Καρέλλας, Σωτήριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρέλλας, Σωτήριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαννίκος, Φανούριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρώνης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
106 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|