HEAL DSpace

E-fuels στον τομέα των αερομεταφορών: Τεχνοοικονομική μελέτη και ανάλυση της αγοράς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πυρόβολος, Στέφανος el
dc.contributor.author Pyrovolos, Stefanos en
dc.date.accessioned 2025-03-27T09:24:30Z
dc.date.available 2025-03-27T09:24:30Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61498
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29194
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” el
dc.rights Default License
dc.subject E-fuels en
dc.subject Τεχνοοικονομική Μελέτη el
dc.subject Υδρογόνο el
dc.subject Sustainable Aviation Fuels en
dc.subject Ανάλυση Κόστους el
dc.title E-fuels στον τομέα των αερομεταφορών: Τεχνοοικονομική μελέτη και ανάλυση της αγοράς el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle E-fuels for aviation Sector: Technology and Market analysis el
heal.classification Εναλλακτικές Μορφές Καυσίμων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-29
heal.abstract Η παρούσα εργασία εστιάζει στην ανάλυση του υδρογόνου και των ηλεκτροκαυσίμων (e-fuels) ως βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά καύσιμα, με έμφαση στην εφαρμογή τους στην αεροπορία. Στο πρώτο μέρος, αναλύεται το υδρογόνο, οι ιδιότητές του, και η χρήση του ως καύσιμο αεροπορίας, με αναφορές σε μελέτες και δοκιμαστικές πτήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί. Παράλληλα, γίνεται εκτενής αναφορά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του υδρογόνου, καθώς και στα τεχνικά και οικονομικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν για τη βέλτιστη εφαρμογή του, όπως η υποδομή και η ασφάλεια. Το δεύτερο μέρος εστιάζει στα ηλεκτροκαύσιμα και συγκεκριμένα στην e-κηροζίνη, που αποτελούν συνθετικά καύσιμα παραγόμενα από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Περιγράφονται αναλυτικά τα στάδια παραγωγής και σύνθεσης e-fuels από καθαρά ανανεώσιμές πηγές ενέργειας και παρουσιάζονται οι προκλήσεις που σχετίζονται με την ευρεία υιοθέτηση τους, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής και η μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις. Αναλύονται επίσης οι πολιτικές που μπορούν να ενισχύσουν την εφαρμογή τους, όπως η πρωτοβουλία Refuel Aviation και ο μηχανισμός CORSIA, που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην αεροπορία. Επιπλέον πραγματοποιείται μία ποσοτική ανάλυση και μία πρόβλεψη της αύξησης των πτήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050, με σκοπό να αντληθούνε συμπεράσματα για την κατανάλωσή αεροπορικού καυσίμου εντός ΕΕ, αλλά και στην Ελλάδα, τα επόμενα χρόνια. Η εργασία κλείνει με την οικονομική ανάλυση του κόστους παραγωγής e-κηροζίνης, αναλύοντας ξεχωριστά κάθε στάδιο παραγωγής και εξάγονται συμπεράσματα για την βιωσιμότητα της παραγωγής e-fuels, συνυπολογίζοντας τα περιβαλλοντικά οφέλη που ανακύπτουν από την υιοθέτηση τους στον τομέα των αερομεταφορών el
heal.abstract This master thesis focuses on the analysis of hydrogen and electrofuels (e-fuels) as viable alternatives to traditional fuels, with an emphasis on their application in aviation. In the first part, hydrogen is analyzed, including its properties and its use as an aviation fuel, with references to studies and test flights that have been conducted. Additionally, an extensive discussion is presented on the environmental footprint of hydrogen, as well as the technical and economic challenges that need to be addressed for its optimal application, such as infrastructure and safety. The second part focuses on electrofuels, specifically e-kerosene, which are synthetic fuels produced from hydrogen and carbon dioxide (CO2). The stages of production and synthesis of e-fuels from purely renewable energy sources are described in detail, and the challenges related to their widespread adoption are highlighted, such as the high production costs and the significant energy requirements. The policies that could support their implementation, such as the Refuel Aviation initiative and the CORSIA mechanism, which aim to reduce greenhouse gas emissions in aviation, are also analyzed. Additionally, a quantitative analysis and a projection of flight growth in the European Union until 2050 are conducted, with the aim of drawing conclusions regarding fuel consumption within the EU, as well as in Greece. The thesis concludes with an economic analysis of the production costs of e-kerosene,by analyzing each production step separately. Conclusions are, also, drawn regarding the viability of e-fuel production, taking into account the environmental benefits arising from their adoption in the aviation sector. en
heal.advisorName Καρέλλας, Σωτήριος el
heal.committeeMemberName Καρέλλας, Σωτήριος el
heal.committeeMemberName Ζαννίκος, Φανούριος el
heal.committeeMemberName Καρώνης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 106 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής